Hur gick den smärtfria The Crew-lanseringen?
Ubisoft hoppades på en smidig och buggfri premiär. Vi har testat hur det gick.
#assassins-creed-unity, #ubisoft, #the-crew

Det har hoppat så många grodor ur munnen på Ubisoft den senaste tiden att jag utgår från att allt de säger är lögn. Tomma löften, trasiga spel, Uplay och rent förakt mot sina fans har fått mig att aktivt undvika Ubisofts nysläpp. Det är en imponerande bedrift, då jag har haft väldigt roligt med många av deras spel genom åren.
Ubisoft har väl fått närmast omöjliga krav på sig nu efter de buggiga releaserna, och man ska inte förvänta sig helt perfekt fungerande spel av nån. Särskilt inte när mycket sker online. Men såna här missa borde inte ha slunkit under radarn, kan man tycka.
Störde mig mest på motorljudet när man växlar. För varje växling så varvar motorn upp precis innan kopplingen börjar ta, hade man gjort så på riktigt så hade kopplingen tröttnat väldigt fort. Vet inte varför dom gjort ljudet så, dessutom rör sig inte varvräknaren uppåt när det händer så motorn varvar inte upp men låter som om den varvar upp.
Är väl ingen simulator det där så visst, never mind, speciellt med den fysiken vi såg så är det väl lite som nått spel som passar i arkadmaskiner för fulla människor på en finlandsfärja.
Motorljud, bilfysik, krockskada, grafik..
Är det som är dåligt..
Bra? Nja vettefan..
Stötte på en fysikbugg efter 30 sekunders spelande, där stängde jag ner spelet.
Buggen: Jag åkte på motorvägen, fick sladd rakt in i en lastbil, min bil bytte håll och flög 100 meter bakåt.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Ser fruktansvärt tråkigt ut. No soup for you!
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
http://www.twitlonger.com/show/n_1sit1nq
You can literally spend real money to get "perks" which increase handling, xp gain etc. You can also buy what looks to be most cars and parts in the game with "crew credits" as well. These are bought through microtransactions. It does look like some of them are so outlandishly priced that you'd never pay for them with real money but I'll say the same thing I've said before. Microtransactions in full priced releases are not ok because I can't trust you not to screw with the progression curve in order to "encourage" me to pay to accelerate it. Goddamnit Ubisoft.
Ubisoft har väl fått närmast omöjliga krav på sig nu efter de buggiga releaserna, och man ska inte förvänta sig helt perfekt fungerande spel av nån. Särskilt inte när mycket sker online. Men såna här missa borde inte ha slunkit under radarn, kan man tycka.
Man ska inte förvänta sig helt perfekt fungerande spel... Men man ska kunna förvänta sig att spel funkar någorlunda rätt när man köpt det.
Ser ingen anledning att längre köpa spel på "Launch day", när 99% av dom spel som släpps oavsett utvecklare, är fullt med buggar som måste fixas dom första veckorna.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Fattar inte....
I flera år har Ubi släppt skitpel. Trots det köper folk fortfarande deras spel som om inget hade hänt.
Vill inte kalla människor för idioter men jag är jäkligt nära.
De släpper ju många bra spel också, t.ex. Valiant Hearts, Rayman, The Stick of Truth. Allt behöver ju inte vara skit för att vissa saker är undermånliga.
Midtown Madness har till och med bättre fysik.
Oh the memories Men vad gick det ut på, kommer ihåg att man bara åkte runt i stan och inte hade nått direkt mål?
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?