Dying Light kommer att få din dator att svettas
Techlands kommande zombiespel äter gärna hjärna och minne - läs hårdvarukraven!
Verkar vara en trend nu förtiden att ange höga systemkrav.
kanske för att man inte tror att man kommer kunna optimera ?
Höga systemkrav borde visa sig tydligt annars inte att man får kännslan att varför är kraven så höga när man inte ser nå "förbättringar"
----
Blandade visst ihop detta med "dayz kopian"
Lär vara lika bra optimerat som en påse med rå fläskkött...
... eller människokött!
Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.
Kan du backa upp dina påståenden med exempel?
Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.
Kan du backa upp dina påståenden med exempel?
Konsolerna har delat ram och videominne. Där av optimerings påståendet han ger. Man kan även göra så här. Ta konsolernas kraft ( finns fullt av specs på google) jämför sedan det med PC kraft. Varför klarar då inte PC av vissa spel som flyter på "typ" bra på konsol. Optimering handlar det om. En PC arbetar med att ha separat minne till grafik och inte konsoler.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.
Kan du backa upp dina påståenden med exempel?
Konsolerna har delat ram och videominne. Där av optimerings påståendet han ger. Man kan även göra så här. Ta konsolernas kraft ( finns fullt av specs på google) jämför sedan det med PC kraft. Varför klarar då inte PC av vissa spel som flyter på "typ" bra på konsol. Optimering handlar det om. En PC arbetar med att ha separat minne till grafik och inte konsoler.
Man måste ju också ta i beakning de hundratals, om inte tusentals, olika pc-konfigurationer som ska köra koden. Konsolerna har en var, vilket gör optimeringsarbete mycket lättare.
Jag är inte ett dugg förvånad över att ökningen i systemkrav kommer nu. Det har ju trots allt släppts en ny generation konsoller, så om de gamla spelen bromsades av Xbox360 bromsas de nu av Xbone så lägstakravet har skjutit i höjden.
Kan såklart bero på andra saker. Jag är ju ingen expert, men jag har halvt med flit väntat med att köpa ny PC tills nya konsollgenerationen kommit. Vill att min ny burk ska klara av alla multiplattfformare.
Ett spel idag skulle ju flutit på fantastiskt bra på en PC om det verkligen var gjort för det. Tyvärr får man köpa dyra datorer idag för att kunna spela spel med 1080p/60fps. Det är lite tråkigt må jag säga, då man måste satsa på att köpa två grafikkort istället för en.
16GB RAM reccomended !!
Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.
Kan du backa upp dina påståenden med exempel?
Konsolerna har delat ram och videominne. Där av optimerings påståendet han ger. Man kan även göra så här. Ta konsolernas kraft ( finns fullt av specs på google) jämför sedan det med PC kraft. Varför klarar då inte PC av vissa spel som flyter på "typ" bra på konsol. Optimering handlar det om. En PC arbetar med att ha separat minne till grafik och inte konsoler.
Man måste ju också ta i beakning de hundratals, om inte tusentals, olika pc-konfigurationer som ska köra koden. Konsolerna har en var, vilket gör optimeringsarbete mycket lättare.
Sant mycket sant men är det inte APIn och drivrutiner man gör koden mot och inte vilka "saker" man har i burken så inte så super stor skillnad.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Haha alltså systemkravsskämten bara regnar in ett efter ett sen *next-gen*.
Jag har inget emot att kraven höjs en aning, men när det blir bisarra höjningar och särskilt på en del i datorn utan att spelets grafik gör skäl för det så luktar det funky!
hade dom haft 8gb ram som recomended hade det varit rimligt, men spelet ser faktiskt inte ens typ dubbelt så bra ut som några av dom andra snyggaste spelen men kräver 16!? gb ram!
Detta måste vara 4K specs eller?
iofs ramminne är billiga så minimalt problem att köpa nytt.
plus är en fördel ifall man multitaskar eller kör program som kräver mer minne.
kör 16gig i min burk o det är overkill för spel men skitsamma:) när man håller på bildredigering etc så behövs det:)
quod similis saporem blandeque coruscant
Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.
Kan du backa upp dina påståenden med exempel?
Som exempel säger jag senaste TombRaider. Ser enligt mig riktigt bra ut och jag kör allt max (förutom tressfx) på ett gammalt Asus HD 6950 2GB samt Amd phenom IIx6 1055T och 6 GB ddr3. Skulle vilja påstå att det är bra optimerat...
Nothing is power without Control
Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.
Kan du backa upp dina påståenden med exempel?
Konsolerna har delat ram och videominne. Där av optimerings påståendet han ger. Man kan även göra så här. Ta konsolernas kraft ( finns fullt av specs på google) jämför sedan det med PC kraft. Varför klarar då inte PC av vissa spel som flyter på "typ" bra på konsol. Optimering handlar det om. En PC arbetar med att ha separat minne till grafik och inte konsoler.
Man måste ju också ta i beakning de hundratals, om inte tusentals, olika pc-konfigurationer som ska köra koden. Konsolerna har en var, vilket gör optimeringsarbete mycket lättare.
Ett spel idag skulle ju flutit på fantastiskt bra på en PC om det verkligen var gjort för det. Tyvärr får man köpa dyra datorer idag för att kunna spela spel med 1080p/60fps. Det är lite tråkigt må jag säga, då man måste satsa på att köpa två grafikkort istället för en.
16GB RAM reccomended !!
Som (Carl Johansson-Sundelius) säger:
"Man måste ju också ta i beakning de hundratals, om inte tusentals, olika pc-konfigurationer som ska köra koden. Konsolerna har en var, vilket gör optimeringsarbete mycket lättare."
i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO
Min laptop kommer att få äta grus så mycket som den blir nedkastad och sparkad på.
i7 4710HQ, GTx 870M 16Gb RAM ska inte vara ett problem egentligen men som vanligt, optimerat långt upp i röven nånstans...
i7 4710HQ motsvarar en 2600K så där orkar den minimum.
GTX 870m motsvarar ett 7870 och där är det just att den orkar minimum och har en väldigt lång bit till recommended.
Så low / medium settings i 30+ fps är att sikta på.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U