Counter-Strike Source - Pingproblem + programfel

Inaktiv
Counter-Strike Source - Pingproblem + programfel

Någon här som har erfarenhet av Windows Vista + CS:S?

Själv har jag problem med pingen till att börja med. När jag connectar till en server så ligger min ping på i runda slängar 190, för att sedan sjunka långsamt ner till runt 60 (oavsett server).

Har 8-mbit så det borde inte ligga så högt. Har inga program igång alls, även ren från spyware/virus.

Nästa problem är inte lika illa, men irreterande. Varje gång jag avslutar spelet (oavsett om jag först dissconnectar från servern jag spelar på eller inte) så får jag ett meddelande om programfel, hl2.exe har slutat fungera osv.

Vill helst slippa gå tillbaks till XP, alternativt köra dualboot för att kunna lira CS:S utan problem eftersom Vista har DX10 och jag vill lira Crysis.

Hårdvara:

Intel C2D E6600
2GB DDR 6400
Gainward Nvidia 8800GTS 320 MB

Har alla senaste drivrutinerna och datorn fungerar prima i övrigt.

Någon som sitter inne på en lösning?

Inaktiv

Du får väl helt änkelt installera Xp o lägga in vista skins?? Det är xp men ser ut som vista.


signatur

Got the skills to pay the bills

Inaktiv

Till viss del ser det ut som Vista, ja. Men inte i närheten så bra som Vista är i övrigt och fungerar inte som Vista, förutom det här problemet.

Medlem

ehm jag har Vista ultimate X 64 inga problem funkar utmäkt.. kör du via steam? är alla spel patchade?

problemet kanske ligger i din router/brandväg...

Medlem
Skrivet av lordsinner:

kör du via steam? är alla spel patchade?

Spelet måste köras via steam och iochmed det så är det autopatch...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar