Bildspecial: Markus Perssons lyxhus

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Ender:

Någon annan än jag som ifrågasatte baren i garaget förresten? Känns bara så...fel.

Det är ju uppenbart att bilarna ska tittas på, inte köras! Jag gissar att det finns ett "riktigt" garage för bruksbilar, med en tvätt där tjänstefolket kan polera bilarna innan de ställs tillbaka i baren. Lite grus i däckmönstret när man kör in så pajar man ju marmorgolvet.

Edit:
Eller inte, exteriörbilden visar tydligt att man kör rakt in på den där konstiga hissen med marmorgolv. Vad ska man med en hiss som inte gör att man kommer åt underredet btw?

Ok, jag kanske inte blev riktigt så upprörd som man kanske kunde tro av det jag sa, Var mest associationen som kändes lite fel, snarare än att jag misstog det på bilden för "bruksgaraget". 80% av det där stället är ju show-off hur som helst

PS till din Edit: Oavsett ifall man använder bilarna till i det rummet eller inte så lär man ju iallafall behöva kunna komma åt dem utan att bygga om kåken, vilket skulle förklara hissen.

Skrivet av Ender:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Ender:

Någon annan än jag som ifrågasatte baren i garaget förresten? Känns bara så...fel.

Det är ju uppenbart att bilarna ska tittas på, inte köras! Jag gissar att det finns ett "riktigt" garage för bruksbilar, med en tvätt där tjänstefolket kan polera bilarna innan de ställs tillbaka i baren. Lite grus i däckmönstret när man kör in så pajar man ju marmorgolvet.

Edit:
Eller inte, exteriörbilden visar tydligt att man kör rakt in på den där konstiga hissen med marmorgolv. Vad ska man med en hiss som inte gör att man kommer åt underredet btw?

Ok, jag kanske inte blev riktigt så upprörd som man kanske kunde tro av det jag sa, Var mest associationen som kändes lite fel, snarare än att jag misstog det på bilden för "bruksgaraget". 80% av det där stället är ju show-off hur som helst

PS till din Edit: Oavsett ifall man använder bilarna till i det rummet eller inte så lär man ju iallafall behöva kunna komma åt dem utan att bygga om kåken, vilket skulle förklara hissen.

Mjo, möjligt att hissarna leder till ett annat våningsplan, eller att man lyfter bilen för att kunna köra ut de som står längre in.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Zane86:

Har han köpt Tony Starks villa må tro?

Tydligen en annan kåk. Har ju bara hälften så många toaletter!

Ja där ser man. Den kåken gick ju för "bara" $14,097,000 (108 miljoner SEK)

Källa: http://www.thepinnaclelist.com/profile/the-razor-residence-98...

Medlem

Huset i sig var osmakligt fult :p. Men grattis till Markus att han har kommit såhär långt.

Medlem

Notch gör rätt!

"Sell out"-tugget är bara för de trötta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av billybob:

Notch gör rätt!

"Sell out"-tugget är bara för de trötta.

Eller hur, jag hade gladeligen blivit en så kallad "sell out" för den kosingen.

Medlem

Så fort liknande nyhetsartiklar dyker upp så dyker det alltid upp någon/några avundsjuka, lätt o lagom-människor som klagar på vad personen i artikeln har gjort för sina egna ihoptjänade pengar.

"Buhu! Han/hon borde ha donerat bort istället!", "Slöseri med pengar!" osv osv..

Dra åt helvete. Ni är enbart avundsjuka. Thats it.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MrStrange:

Så fort liknande nyhetsartiklar dyker upp så dyker det alltid upp någon/några avundsjuka, lätt o lagom-människor som klagar på vad personen i artikeln har gjort för sina egna ihoptjänade pengar.

"Buhu! Han/hon borde ha donerat bort istället!", "Slöseri med pengar!" osv osv..

Dra åt helvete. Ni är enbart avundsjuka. Thats it.

Va? Ser inte en käft som gnällt på Persson, än mindre dina exempelcitat. Enda jag ser är att husets utformning inte föll i smaken hos en del, något som förstås inte har ett dugg med avundsjuka att göra. Märklig kommentar.

Inaktiv

Ser hemskt ut. Hur kan man få det hemtrevligt i det där komplexet? Ser mer ut som en arbetsplats med tillhörande lyxhotell än ett hem.

När man köper en toalett för 40k har det gått snett.

Medlem

ser ut som Iron Man huset, har jag fel?

Medlem
Skrivet av Le Erik:

ser ut som Iron Man huset, har jag fel?

Japp, du har fel.
Fast det huset är till salu så bara att börja buda!
http://blazepress.com/2014/05/tony-starks-house-iron-man-sale...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Zane86:

Har han köpt Tony Starks villa må tro?

Tydligen en annan kåk. Har ju bara hälften så många toaletter!

Livsfarligt! Helt öppet för missilattacker!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Fuck lagom! Så jävla fint hus Markus

Stort grattis, kör hårt! Du lever bara en gång, så snorta så många suspekta pulver du kan från så många bedårande damers ändor du kan

Medlem

Lite väl mycket runda former i lyan, hade förväntat mig en lite mer...blockig miljö.

Medlem

Påminner om Franklins hus i GTA V!

Medlem

Skryt mer vettja, känns ju väldigt nödvändigt att lägga upp sånt här av honom?

Ja, du har pengar.

Börjar bli lite less på Markus, gillade honom i början för han verkade inte bry sig om att han hade pengar. Men nu vill han bara skryta om det känns det som. Aja, hf.

Medlem
Skrivet av undelete:

Jag har fått uppfattningen om att Markus Persson är en ganska skrytsam person...ganska så down to earth... men det här huset känns som ett stort skrytbygge?! Dessutom älskar han ju programmering, vart är hans programmeringshörna?

Huset har antagligen sålts med möbler eller så är det mäklarbilder av förra ägarens saker

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av undelete:

Jag har fått uppfattningen om att Markus Persson är en ganska skrytsam person...ganska så down to earth... men det här huset känns som ett stort skrytbygge?! Dessutom älskar han ju programmering, vart är hans programmeringshörna?

Huset har antagligen sålts med möbler eller så är det mäklarbilder av förra ägarens saker

Det såldes möblerat.


signatur
Medlem

Har alltid undrat vad man ska med ett så stort hus till? Lär ju kännas väldigt tomt och ensamt. Sedan måste det ju vara sjukt jobbigt att hålla stället rent och så, fast antar att han anlitar städerskor.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Zane86:

Har han köpt Tony Starks villa må tro?

Tydligen en annan kåk. Har ju bara hälften så många toaletter!

Jösses... Tony Stark villan var ju fan episkt mkt coolare och ändå så gick den "bara" för 109 miljoner kronor? (fast den var kanske inte möbelerad?), med de sagt så tror jag Notch la lite för mycket pengar på villan, han borde kunnat få mkt mer utav sina pengar.

Medlem

Trevligt att även vi inom de IT kan casha in pengar och leva "drömlivet" mer än vad jag trodde för 20+ år sedan när man var mobbad för att vara datornörd


signatur

^Katten, idle extreme.

Inaktiv

Varför flyttar alla rika till Beverly Hills? Vad finns det att göra där som är så roligt? Flåda runt med alla andra rika runt bergen där, bara för att visa upp sig?

Iofs.. Hade varit rätt fräckt att vara granne med Will Smith.

Medlem

Notch har blivit nya Tony Stark verkar det som.

Medlem
Medlem

Vad i helvete ska man med 15 badrum till? borde kunna bygga något coolt rum och haft 8-10 badrum iaf

Medlem

För dom pengarna hade jag fan byggt en egen kåk, inte fan hade det varit så stort xp, hade bara gått vilse x)

Medlem

Lite konstigt att ställa "godisväggen" vid gymmet


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Franklin från GTA har samma hus nästan.

Skrivet av Denilsement:

Påminner om Franklins hus i GTA V!

Du tog orden från mig. Notch bonad är bara snäppet större

Medlem
Skrivet av undelete:

Jag har fått uppfattningen om att Markus Persson är en ganska skrytsam person...ganska så down to earth... men det här huset känns som ett stort skrytbygge?! Dessutom älskar han ju programmering, vart är hans programmeringshörna?

Är inte "down to earth" och skrytsam lite motsägelsefullt? Är man "down to earth" är man väl oftast inte så skrytsam?

Jag vet i princip inget om Notch. Men hoppas han gillar att umgås med folk med ett så stort hus med gigantiska sällskapsytor....

Medlem
Skrivet av BoZo:

Programmera? Han har redan cashat in, nu är det kokain och horor som gäller resten av livet.


signatur
123
Skriv svar