Är det något fel med min setup?

Medlem
Är det något fel med min setup?

Min dator känns inte helt 100. Kan det vara min hårdvara?

Intel® Core™ i7-4770 @3,50 GHz

XFX Radeon R9 290

MSI Z97-G45 GAMING

Corsair TX 850W PSU

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

Kan tex spela ARMA III på Ultra medans CS:GO kan lagga

Medlem

Utveckla...


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

phi
Medlem

Det är möjligt.

Inaktiv

Eftersom CS GO använder sig av standard 300 fps så brukar grafikkortet bli väldigt varmt under tiden jag spelar cs.

Så om det är något fel så är det säkert något vanligt som värmeproblem. Testa att kolla ifall något dammigt som tusan, grafikkort, fläktar glöm inte cpu fläkten heller. Om det inte är det så testa att sänk fpsen i CS Go till 100 - 120.

Medlem

Du får gärna förklara vad du menar med använder sig av standard 300 fps.

@topic; Med lagg antar jag att du menar fps-drops. Detta låter faktiskt lite märkligt med tanke på dina specs.. Vad har du för fps i snitt i csgo?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Du får gärna förklara vad du menar med använder sig av standard 300 fps.

@topic; Med lagg antar jag att du menar fps-drops. Detta låter faktiskt lite märkligt med tanke på dina specs.. Vad har du för fps i snitt i csgo?

Det är inte FPS:en som dippar, utan allting "stuttrar". Ser kanske ut som FPS drops men det är inte det.

Funderar på om jag måste kyla datorn bättre. Hur bra är slutna vattensystem nu för tiden?

Medlem

Okej, ja det skulle väl kunna vara värme. Du kan ju prova att köra med något program som mäter temp och se vad du får.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Antingen drivrutiner eller så är det något med minnet. Kan du ta ut minnena och testa med andra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

hur fan gör man en egen tråd?

1
Skriv svar