Plåster på såren-DLC:t för Assassin's Creed är släppt
Är spelet ens kul att spela OM det fungerar? Det kostar 299 kr till PS4 på Elgiganten just nu.
Ja tycker det är grymt bra, har flutit bra på min xbone. Fastna i en glitch en gång och fick reloada men annars tycker jag absolut det är värt 299. Jag är ingen super ac fantast (har bara kört 3an) men ja tycker det har kul gameplay med co op och lite lättare rpg element med gear o skills. Riktigt snygga animationer, ffa för ansikten och kroppsrörelser (dvs om man klarar sig undan glitches) samt stundvis avsevärt snygga miljöer.
Spelet är inte fixat och ni tkr det är en fin gest, det är ju bara patetiskt.
FZ har nån fetisch för AC. spelet fick 5/5 när det var ospelbart.
Men ja det är ju FZ
Varje gång den kommentaren dykt upp (och det är många gånger) har vi förklarat varför spelet fick fullbetyg - trots buggarna. Det verkar nästan som att vissa inte vill se vårt svar... (om du missat det ber jag om ursäkt, men det börjar bli tjatigt nu.).
Så här är det: vi testade PS4-versionen innan release, och innan alla nätbaserade funktioner var igång. Då funkade spelet bra, recensenten stötte inte på några grova buggar. När spelet sen släpptes dök det upp buggar, prestandan försämrades osv.
Tycker man 5/5 är för högt betyg av andra skäl än buggarna är det helt okej att leverera den kritiken, men det är det nästan ingen som gör - allt handlar om hur vi kunde sätta 5/5 trots buggar som vi inte led av vid recensionsspelandet. Vi kommer för övrigt fundera både en och två gånger innan vi recenserar spel innan release framöver.
"scheduled to be released in the US on 13 January 2015 on Xbox One, PlayStation 4, and PC, and on 14 January 2015 in Europe, Asia and Middle East for PlayStation 4. "
...
i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO
Spelet är inte fixat och ni tkr det är en fin gest, det är ju bara patetiskt.
FZ har nån fetisch för AC. spelet fick 5/5 när det var ospelbart.
Men ja det är ju FZ
Varje gång den kommentaren dykt upp (och det är många gånger) har vi förklarat varför spelet fick fullbetyg - trots buggarna. Det verkar nästan som att vissa inte vill se vårt svar... (om du missat det ber jag om ursäkt, men det börjar bli tjatigt nu.).
Så här är det: vi testade PS4-versionen innan release, och innan alla nätbaserade funktioner var igång. Då funkade spelet bra, recensenten stötte inte på några grova buggar. När spelet sen släpptes dök det upp buggar, prestandan försämrades osv.
Tycker man 5/5 är för högt betyg av andra skäl än buggarna är det helt okej att leverera den kritiken, men det är det nästan ingen som gör - allt handlar om hur vi kunde sätta 5/5 trots buggar som vi inte led av vid recensionsspelandet. Vi kommer för övrigt fundera både en och två gånger innan vi recenserar spel innan release framöver.
Okej. vad var anledningen till 5/5 på rome 2 som också va ospelbart? Inte första gången detta händer, Känns som recensenter borde kanske gå igenom och kolla igenom på olika platformer så att dom har en stabil grund att stå på. Istället kommer det såna här recenscioner som är så långt bort från sanningen som går att komma.
Men ja varför göra sitt jobb ordentligt . . .
Okej. vad var anledningen till 5/5 på rome 2 som också va ospelbart? Inte första gången detta händer, Känns som recensenter borde kanske gå igenom och kolla igenom på olika platformer så att dom har en stabil grund att stå på. Istället kommer det såna här recenscioner som är så långt bort från sanningen som går att komma.
Men ja varför göra sitt jobb ordentligt . . .
Rome 2 fick 4/5, inte 5/5. Men, inte vår bästa recension.
Vi gör inte dåliga recensioner medvetet, det finns liksom ingen anledning till det. Och sett till hur mycket vi publicerar är de mindre bra i kraftig minoritet. Vilket förstås ändå inte är bra, och varje gång det händer försöker vi lära oss så att det inte händer igen.
Spelet är inte fixat och ni tkr det är en fin gest, det är ju bara patetiskt.
FZ har nån fetisch för AC. spelet fick 5/5 när det var ospelbart.
Men ja det är ju FZ
Varje gång den kommentaren dykt upp (och det är många gånger) har vi förklarat varför spelet fick fullbetyg - trots buggarna. Det verkar nästan som att vissa inte vill se vårt svar... (om du missat det ber jag om ursäkt, men det börjar bli tjatigt nu.).
Så här är det: vi testade PS4-versionen innan release, och innan alla nätbaserade funktioner var igång. Då funkade spelet bra, recensenten stötte inte på några grova buggar. När spelet sen släpptes dök det upp buggar, prestandan försämrades osv.
Tycker man 5/5 är för högt betyg av andra skäl än buggarna är det helt okej att leverera den kritiken, men det är det nästan ingen som gör - allt handlar om hur vi kunde sätta 5/5 trots buggar som vi inte led av vid recensionsspelandet. Vi kommer för övrigt fundera både en och två gånger innan vi recenserar spel innan release framöver.
Fast ni var väl medvetna om att spelet skulle vara beroende av onlinefunktionalitet, i flera former? Lite som att spela World of Warcraft på en privat server och recensera därefter - spel som är beroende av onlinefunktionalitet och recenseras när denna inte är i funktionellt läge (officiell kontinuerlig drift, med belastning) är som att släppa en halv recension, eller åtminstone medvetet utelämna en tämligen viktig komponent.
Recensera gärna spel tidigt, men vänta med att sätta betyg, eller lägg in en stark brasklapp att ni inte kan funktionstesta spelet som det kommer att fungera för den allmänna spelarbasen?
Att ni inte upptäckt buggarna är givetvis förlåtligt (dock bör det vara väldigt klargjort, vid alla recensioner för spel släppta på flera plattformar, vilken plattform spelet testats på, och hur det eventuellt kan påverka, om ni har möjlighet att utröna detta), men när spel är såpass starkt beroende av ex. onlinefunktionalitet som många spel (speciellt från DRM-besatta utgivare) i dag är, kan detta göra skillnaden mellan ett fantastiskt spel och ett helt ospelbart sådant.
Och jag hoppas innerligt ni inte ger ett fantastiskt spel samma betyg som ett ospelbart sådant - jag hoppas min poäng når fram. (Detta var en generell kritik, och inte bara specifikt riktad mot er AC:Unity-recension.)
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Inte 5/5 oavsett buggar. Storyn och spelet i sin helhet genomskådas, spelet är helt klart väldigt tunn, och man kan fråga sig om inte AC spelen egentligen behöver 2 års mellanrum på sig.
Smaken liksom röven...är delad
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?