Lär dig grunderna i moba

Robot
Lär dig grunderna i moba

Vad är en lane? Vem kallar du creep? Vilket spel passar mig? Vi svarar på dina frågor kring den just nu hetaste genren.

#smite, #blizzard, #heroes-of-the-storm, #dota-2, #league-of-legends, #warcraft-iii-reign-of-chaos, #valve, #riot-games


Medlem
Lär dig grunderna i moba

Ap-ollon... Najs

Medlem

Moba är det värsta som hänt spelvärlden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av palmtree:

Moba är det värsta som hänt spelvärlden.

Skulle inte dra det så långt, men det är en väldigt tydlig trend


signatur
Medlem
Skrivet av palmtree:

Moba är det värsta som hänt spelvärlden.

Hur så? Motivera.

Verkar som att många är av en annan åsikt, och det motsäger ditt argument då många procent (dvs. många miljoner) av spelvärlden faktiskt tycker om moba.

Jag tycker att Dota2 är rätt skoj! LoL med.
Nåt annat har jag inte testat.

Medlem
Skrivet av palmtree:

Moba är det värsta som hänt spelvärlden.

Tycker att LoL är riktigt skoj med några polare.
Vad är så negativt med moba?

Medlem

jag gillar Awsomenauts bäst i genren.

Medlem

Jag har bara haft roligt med Heroes of the Storm, det passar en halvdålig moba-casual som mig hand i handsken.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Oavsett om du gör ditt bästa eller inte.. folk kommer uttrycka sig elakt


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Jadu.. så länge man spelar online med andra vem man aldrig vilka dårar man kan träffa på. Det är för mycket snorungar på internet idag...

Bättre att dra ihop ett gäng kompisar och spela med om man funderar på något moba spel imo.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Oavsett om du gör ditt bästa eller inte.. folk kommer uttrycka sig elakt

Nollor finns i alla spel/samhällen.

Nollor syftar inte på noobs.

Medlem

ska man spela moba som ny så hadde jag mutat chaten för en bätre upplevelse

Medlem

Om man inte vet var man ska börja kan jag tipsa om att titta på folk som streamar alternativt kommenterar matcher. Vet inte var LoL-spelare vänder sig för att titta på tävlingar och events och liknande, men för DotA2 passar http://www.joindota.com/en/start bra. Matcherna finns på höger sida, klicka på en som är live och välj den engelska streamen med mest tittare (oftast populärast av en anledning). Man kan även kolla matcher live ingame i DotA2, men jag tycker det är smidigare att kolla på stream.

Medlem

Om man är nybörjare för Moba så rekommenderar jag LoL.
Störst chans att du kommer gilla det eftersom det har en väldigt lätt inlärningskurva jämfört med dota 2 ex.

Tyvärr är det så att spelarna kan förstöra spelupplevelsen ganska så rejält, som tidigare sagt. Det är väldigt många småttingar som kastar ut sig all möjli skit på chatten.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Om man är nybörjare för Moba så rekommenderar jag LoL.
Störst chans att du kommer gilla det eftersom det har en väldigt lätt inlärningskurva jämfört med dota 2 ex.

Tyvärr är det så att spelarna kan förstöra spelupplevelsen ganska så rejält, som tidigare sagt. Det är väldigt många småttingar som kastar ut sig all möjli skit på chatten.

Jag skulle faktiskt rekommendera Heroes of The Storm istället, där är det action och teamwork som gäller, man kan inte köpa items så man behöver inte krångla med sånt, vilket kan vara uppskattat av nybörjare då dom redan har fullt upp med att försöka lära sig spelmekaniken

Medlem
Medlem

Carry är en mid game roll som kan avsluta det med relativt lite farm

Hard Carry är den som är vekast i starten men om det går till late game dvs 35 min + så är det oftast de som avgör matchen


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

HoN var riktigt bra när det kom, men efter det blev free to play så har det gått utför.

Vad som kan vara "värt" att notera är att HoN inta alls längre håller sig trogen till originalet så meningen "moba av den gamla skolan kan HoN var ett vettigt alternativ." stämmer inte alls. idag, och har inte gjort det på några år nu. I ett försök att rädda sig själva så gick dem ifrån en Dota kopia till en LoL kopia vilket gjorde att dem föll ännu längre ner i skuggan av "giganterna"

Medlem

förstår inte att folk gillar att kolla på MOBAs kanske är nåt visst för många mycket action spänning men helt ointressant för mig tyvärr ;/ försökte gilla det men går inte

Inaktiv

Jag har aldrig gillat sc serierna eller moba pga spelstilen när man kollar matcher. Eftersom jag kommer från quake världen så ser jag hellre från personens "ögon" när jag följer en match än att följa efter en muspekare osv.. tappar lätt intresset, tyvärr..

men! jag har testat dota och lol men inget av dom har fastnat för mig... tills jag testade smite, blir mer känsla i spelet tycker jag om man jämför med dota och lol. Och även här kan man se från spelarens "ögon" hur de tänker/spelar osv.. blir så mycket roligare att spela och se matcher.

Medlem

Jag har under de 5 senaste åren testat på en del olika MOBAs, LoL, Dota, Smite, alla kändes sådär. Jag har aldrig riktigt förstått hypen omkring MOBAs, tills för en vecka sen. Jag kom in i Heroes of the Storm Alphan (som nu blivit Beta) och jag måste bara säga WOW! Jag är helt fast, hur kul som helst! Rekomenderas till alla MOBA och Blizzardfans!

Medlem
Skrivet av Bu-Tch-Er:

Jag har aldrig gillat sc serierna eller moba pga spelstilen när man kollar matcher. Eftersom jag kommer från quake världen så ser jag hellre från personens "ögon" när jag följer en match än att följa efter en muspekare osv.. tappar lätt intresset, tyvärr..

men! jag har testat dota och lol men inget av dom har fastnat för mig... tills jag testade smite, blir mer känsla i spelet tycker jag om man jämför med dota och lol. Och även här kan man se från spelarens "ögon" hur de tänker/spelar osv.. blir så mycket roligare att spela och se matcher.

Om det är vad du föredrar kan du direkt kolla på en spelare inne i dota-klienten. Om du däremot vill kolla via Twitch så får du en castad version, där castern (eller hans kameraman) styr kameran. Men det du eftersöker finns!

Inaktiv
Skrivet av Ergo:

hon 4 lyfe

Lol...

Avstängd

Det finns inga Tanks i moba, bara initiators

Medlem

ursh för moba, vet inte om det finns något tråkigare.

Medlem
Skrivet av palmtree:

Moba är det värsta som hänt spelvärlden.

Moban är fantastiska, det är mobasamhället som suger.

Medlem
Skrivet av eessah:

ursh för moba, vet inte om det finns något tråkigare.

Klart det finns. Särskilt om man tycker något av de listade spelen är kul. Observera färg torka, i vilket fall som helst.

Medlem

Nä tack för moba spel

Medlem
Skrivet av Leckan:

Det finns inga Tanks i moba, bara initiators

Beror på spel. Det stämmer dock för dota.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

jag gillar Awsomenauts bäst i genren.

Tyckte själv det var synd att de inte nämde Awesomenauts. Väldigt annorlunda från de nämnda spelen men DEFENITIVT ett moba, och ett bra spel också. Kunde ha varit en bra kontrast dock, just eftersom det är så annorlunda spelmässigt.

1
Skriv svar