Alien: Isolation har sålt en miljon exemplar
1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....
det är en väldigt svår schanger.
skräckspel vilket det går inom ramarna brukar inte sälja så mycket.
Då det är en liten del som tycker om dom. vara sig du vill det eller ej så har skräckspel schangern en väldigt liten spelarbas jämnfört med andra schangers
1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....
det är en väldigt svår schanger.
skräckspel vilket det går inom ramarna brukar inte sälja så mycket.
Då det är en liten del som tycker om dom. vara sig du vill det eller ej så har skräckspel schangern en väldigt liten spelarbas jämnfört med andra schangers
genre menar du väl //ordpolisen
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Jag kör bara överlevnadsläget än så länge. I Oculus Rift. Ren närvaro, total skräck och alldeles underbart.
Jag kör bara överlevnadsläget än så länge. I Oculus Rift. Ren närvaro, total skräck och alldeles underbart.
Fy fan vad avundsjuk jag blir nu. Jag vill med ha en Rift men försöker hålla mig till konsumentlanseringen.
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Fy fan vad avundsjuk jag blir nu. Jag vill med ha en Rift men försöker hålla mig till konsumentlanseringen.
Ja, jag beställde den mest för att testa lite möjligheter att utveckla för den. Gör både film och lite spel och jag är intresserad av båda aspekterna. Den går dock perfekt att köpa som det är nu även om man bara vill spela. Frågan är om den kommer att vara kompatibel när de riktiga grejerna kommer och den riktiga verkar ändå vara på ingång i år.
"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?
"De" hade ingenting att göra med "Colonial Marines", det var Gearbox och en hop andra utvecklare.
1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....
Det beror helt på vem du frågar. För ett indiespel är 1m riktigt bra men för en AAA titel är det inte speciellt bra. SQENIX tyckte t ex att försäljningen av Tomb Raider var riktigt kass trots att det sålde X miljoner kopior.
"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?
Sega eller Creative Assembly har inte ens petat på Colonial Marines vad jag vet Allt är Gearbox fel.
1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....
Det beror helt på vem du frågar. För ett indiespel är 1m riktigt bra men för en AAA titel är det inte speciellt bra. SQENIX tyckte t ex att försäljningen av Tomb Raider var riktigt kass trots att det sålde X miljoner kopior.
"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?
Sega eller Creative Assembly har inte ens petat på Colonial Marines vad jag vet Allt är Gearbox fel.
Men detta var inte något indiespel dock?
Lorem ipsum dolor sit amet
"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?
"De" hade ingenting att göra med "Colonial Marines", det var Gearbox och en hop andra utvecklare.
Har starkt för mig att SEGA sa detta, eller i alla fall något liknande. Är mycket väl medveten om att Gearbox gjorde eländet.
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.
Ja det är ju 400.000.000 - 500.000.000kr intjänat om prislappen på alla miljoner ex var på mellan 400-500 (Visst är jag bra på matte).
Jag har för mig att jag läste någonstans att en annan väldigt stor AAA titel kostade ca 500mkr i produktionskostad (exkl marknad) och jag tror detta inte var lika dyrt.
Men vad brukar va allmäna tänkandet, när man har tjänat in produktions kostnaden x2 så är det en succe?
1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....
Det beror helt på vem du frågar. För ett indiespel är 1m riktigt bra men för en AAA titel är det inte speciellt bra. SQENIX tyckte t ex att försäljningen av Tomb Raider var riktigt kass trots att det sålde X miljoner kopior.
"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?
Sega eller Creative Assembly har inte ens petat på Colonial Marines vad jag vet Allt är Gearbox fel.
Men detta var inte något indiespel dock?
Nej kanske inte, men det var knappast en enorm AAA realease. Dem var helt enkelt lite intelligenta och gjorde en BRA/realistisk gissning för hur mycket de kunde sälja och la utvecklingsbudget efter det. Alla kan inte sälja 5 miljoner + ex.
Hoppas att fler i industrin ser och inser detta. Jag är inget fan av skräckgenren, men tycker det är jävligt roligt att någon större utvecklare verkade kunna få ett "smalt" spel att bli en succe i deras ögon genom att vara lite realistiska och inte försöka "appeal to everyone"
1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....
Det beror helt på vem du frågar. För ett indiespel är 1m riktigt bra men för en AAA titel är det inte speciellt bra. SQENIX tyckte t ex att försäljningen av Tomb Raider var riktigt kass trots att det sålde X miljoner kopior.
"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?
Sega eller Creative Assembly har inte ens petat på Colonial Marines vad jag vet Allt är Gearbox fel.
Men detta var inte något indiespel dock?
Nej kanske inte, men det var knappast en enorm AAA realease. Dem var helt enkelt lite intelligenta och gjorde en BRA/realistisk gissning för hur mycket de kunde sälja och la utvecklingsbudget efter det. Alla kan inte sälja 5 miljoner + ex.
Hoppas att fler i industrin ser och inser detta. Jag är inget fan av skräckgenren, men tycker det är jävligt roligt att någon större utvecklare verkade kunna få ett "smalt" spel att bli en succe i deras ögon genom att vara lite realistiska och inte försöka "appeal to everyone"
Dessvärre kan jag inte hålla med dig då jag anser att mer pengar = bättre spel. Jämför bara t.ex. första Binding of isaac med 2an. Eller Far Cry 2 och 3.
Lorem ipsum dolor sit amet