Star Wars: Battlefront får egen Battlelog

Robot
Star Wars: Battlefront får egen Battlelog
Medlem
Star Wars: Battlefront får egen Battlelog

Totalt sett 3 av 5. Varken bättre eller sämre än medel. Egentligen 2 av 5 på grund av buggar och problem när man ska joina servrar, bjuda in kompisar till servrar med mera.

Trots att systemet används ända sedan BF3 så hänger envisa buggar kvar, nu har de ändå haft ett par år på sig att fixa de buggarna?

Annars har jag inget emot att använda en webbsida, tycker faktiskt det är bra. Vet att vissa inte gillar det.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag har börjat gilla det mer på senare tid. När BF3 var nytt och jag hade en äldre dator och dåligt internet, så hade jag väldigt stora problem med det... Men när jag skaffade ny dator och nytt internet så försvann i princip alla problem. Nu tycker jag det är ganska skönt att välja utrustning och sånt under laddningstider. Gillar också möjligheten att ha kartan uppe på sin andra skärm (om man har en). Det enda jag har ett stort problem med är att det borde vara enklare för ett gäng vänner att gå in i en match tillsammans utan att bli splittrade i olika lag och grupper. Efter allt detta sagt så föredrar jag dock fortfarande att ha allt det här i spelet och inte i webbläsaren.


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem
Skrivet av Greatmalinco:

Jag har börjat gilla det mer på senare tid. När BF3 var nytt och jag hade en äldre dator och dåligt internet, så hade jag väldigt stora problem med det... Men när jag skaffade ny dator och nytt internet så försvann i princip alla problem. Nu tycker jag det är ganska skönt att välja utrustning och sånt under laddningstider. Gillar också möjligheten att ha kartan uppe på sin andra skärm (om man har en). Det enda jag har ett stort problem med är att det borde vara enklare för ett gäng vänner att gå in i en match tillsammans utan att bli splittrade i olika lag och grupper. Efter allt detta sagt så föredrar jag dock fortfarande att ha allt det här i spelet och inte i webbläsaren.

Ja +1 på det där med att joina med vänner. Det fungerar sådär. I början innan alla servrar började köra med script av olika slag för balansering fungerade det jättebra. Tycker inte det var mer problem då med teambalance än vad det är nu så scripten gör ett dåligt jobb ändå.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Var skeptisk i början men efter ett tag så blev jag ändå övertygad om att det är ganska bra, finns en del saker som skulle behöva förbättras men allt som allt tycker jag systemet fungerar bra, 3 av 5.

Medlem

Jag tycker det fungerar bra förutom när man ska uppdatera det.

Medlem

Battlelog kändes ovant i början men det är riktigt skönt att surfa vidare och så poppar spelet inte upp förrän det är färdigladdat. (Mestadels iaf). Serverbläddraren känns fortfarande inte helt bra dock. 3/5.

Edit: Väldigt spridda betyg i omröstningen.

Medlem

Gillar inte Battlelog. För mej är den rörigt att kolla runt i. Dom borde låta spelare starta spelet normalt för dom som vill. utan att röra webbläsaren som i start kanske inte har support för.

Medlem

Fungerat utmärkt för mig. Spelen på battlelog är även väldigt alt-tab vänliga, till skillnad från många Steam-spel som tenderar att bugga ut när man försöker att gå ur dom en liten stund.

dmn
Medlem

Att joina BF1942-servrar med All-Seeing-Eye var tusen gånger bättre än battlelog...

Medlem

mm med battlelog, det låter som att vi får ett star wars spel som är som BF 4 fast i star wars miljö och då har vi ju lämnat gamla klassiska Star Wars Battlefront är inte så sugen på att levla en massa när jag spelar spelt, jag föredrar välja karaktär och in och kötta!

1
Skriv svar