Finska stadsbyggaren Cities: Skylines släpps i mars
konstigt, jag fick för mig att detta var utvecklat av svenskar. Oavsett så ser det bra ut
Läs artikeln så ser du att det är ett samarbete mellan svenska Paradox Interactive och finska Colossal order.
Jag har höga förväntningar. Allt de visat i sina fördjupningstrailers har sett väldigt bra ut. Det här kan bli spelet som äntligen slår SimCity 4 på fingrarna.
EDIT: Jag hoppas också på snabba moddar från duktiga och driftiga personer. Flygplatser i spelet ser ju rent för jävliga ut. En landningbana som är typ 200 meter lång, och inget mer?
konstigt, jag fick för mig att detta var utvecklat av svenskar. Oavsett så ser det bra ut
Läs artikeln så ser du att det är ett samarbete mellan svenska Paradox Interactive och finska Colossal order.
Jag har höga förväntningar. Allt de visat i sina fördjupningstrailers har sett väldigt bra ut. Det här kan bli spelet som äntligen slår SimCity 4 på fingrarna.
EDIT: Jag hoppas också på snabba moddar från duktiga och driftiga personer. Flygplatser i spelet ser ju rent för jävliga ut. En landningbana som är typ 200 meter lång, och inget mer?
jo, men det utvecklas ju av finnar. Jag fick för mig att det var svenskar. Att parardox ger ut det visste jag redan.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Jag funderar lite kring hur invånare befolkar städerna och hur trafik fungerar? Är det typ Sim City 4 stuket där allt är egentligen statistik och grafer som sen visas i form av trafik och invånare, eller är det Sim City 2013 stuket med individuella invånare som befolkar hus och kör bilar? Om det är det sistnämnda så hur har de då löst pathfinding och annat som trasslade så förjävligt i Sim City? Eller de kanske har något annat system?
Man saknar inte kon förrän båset är tomt
Jag funderar lite kring hur invånare befolkar städerna och hur trafik fungerar? Är det typ Sim City 4 stuket där allt är egentligen statistik och grafer som sen visas i form av trafik och invånare, eller är det Sim City 2013 stuket med individuella invånare som befolkar hus och kör bilar? Om det är det sistnämnda så hur har de då löst pathfinding och annat som trasslade så förjävligt i Sim City? Eller de kanske har något annat system?
Kolla in Paradox Interactives Youtubekanal, de har en playlist med videos om spelet: https://www.youtube.com/playlist?list=PL4hR-M4rl7udw0yk6NVU19...
Skye Storme har en playlist med videos där han går igenom Paradox videos, med egna kommentarer med information från Paradox forum, bra att kolla om du inte vill gå in och leta själv: https://www.youtube.com/playlist?list=PLbCLzFKeiWkNwQheNDoMuf...
Hoppas du kan få svar på några av dina frågor.
Jag funderar lite kring hur invånare befolkar städerna och hur trafik fungerar? Är det typ Sim City 4 stuket där allt är egentligen statistik och grafer som sen visas i form av trafik och invånare, eller är det Sim City 2013 stuket med individuella invånare som befolkar hus och kör bilar? Om det är det sistnämnda så hur har de då löst pathfinding och annat som trasslade så förjävligt i Sim City? Eller de kanske har något annat system?
Kolla in Paradox Interactives Youtubekanal, de har en playlist med videos om spelet: https://www.youtube.com/playlist?list=PL4hR-M4rl7udw0yk6NVU19...
Skye Storme har en playlist med videos där han går igenom Paradox videos, med egna kommentarer med information från Paradox forum, bra att kolla om du inte vill gå in och leta själv: https://www.youtube.com/playlist?list=PLbCLzFKeiWkNwQheNDoMuf...
Hoppas du kan få svar på några av dina frågor.
Stort tack
Man saknar inte kon förrän båset är tomt
Moar RAM needed!!!!
Det är 64-bit, och 4GB minimum, 6GB recommended. Låter bra, såna här spel ska vara 64-bit.
Sips har gjort en preview med statsbyggande från start
Angående vägarna som han stör sig på.
Hoppas de implementerar möjligheten att manipulera redan utsatta vägar. Alltså göra om dem till enkelriktade, ändra riktning på enkelriktningen, göra om dem till vanliga vägar igen, etc. Det skulle vara guld värt då vägbyggandet är en sådan stor del i stadsplanerandet.
Man har ju varit med om att man nästan fått riva halva staden i ex. CitiesXL bara för att göra om en väg.