Valve visar upp sin nya Steam Machine snart

Robot
Valve visar upp sin nya Steam Machine snart

Förutom "Framtidens Grafik" har Valve med sig sin senaste hårdvara till GDC i mars.

#valve, #half-life-3, #dota-2


Medlem
Valve visar upp sin nya Steam Machine snart

Ska bli roligt att se hur standard steambox konsolen kommer se ut hårdvarumässigt.
Om den blir som allt skräp som visats innan eller om den kommer anpassas med mycket bättre hårdvara.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Det är kontrollen som är intressant, datorer har vi nog av.

Medlem

Så här ska presentationen se ut. HL3 som drivs av Source 2 på en Steam Machine. Make it happen, Gaben!

ZF
Medlem
Citat:

Vad skulle kunna kränga sådan hårdvara bättre än en viss trea...

en nydesignad handkontroll!!!

nu med två spakar, och en touchplatta i mitten. nått revolutionerande.

Medlem

HL3 bundlat med en Steambox med Oculus Rift CV1...

Medlem

Vad jag har sett är Steam Machines modulära enheter i ett kompakt format, någon 'standardenhet' finns inte, bara minimikrav på komponenternas prestanda.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Vad jag har sett är Steam Machines modulära enheter i ett kompakt format, någon 'standardenhet' finns inte, bara minimikrav på komponenternas prestanda.

Hårdvaran som används mest kommer sätta standard vilket efter spelen kommer optimeras.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ZF
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Hårdvaran som används mest kommer sätta standard vilket efter spelen kommer optimeras.

ganska sannolikt. kollar man in de tre största blocken på Steams statistik och slår ihop och utjämnar dem så får man nog en ganska bra målbild av "SteamOS-spel" ett tag framöver.

för det är ju egentligen främst det som är standarden, systemet.

Medlem

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så här ska presentationen se ut. HL3 som drivs av Source 2 på en Steam Machine. Make it happen, Gaben!

Värre vore om Rockstar gick ut med att PC versionen av GTA V är försenad till nästa år och de stoppar att det går att modda. HL 3 kan väntas på tills 2017.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Är rädd för det. Skulle spela om hela serien på min Oculus Rift DK1 men tröttnade mitt i EP1. Om HL 3 ska bli bra måste Valve hitta på något nytt med serien. Idag orkar inte folk leta pussel utan vill bli ledda på vägen och då dör ju mycket av tanken med HL.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Konfigurera ditt eget system och invänta Valves framtida handkontroll.

Medlem
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Har du bara skitspel eller? Finns nog inga toppspel som inte har haft en otrolig fan hype numera.

Medlem
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Ni överskattar. HL2 var inte JÄTTE bra. Det var Source2 som var imponerande. Lyckas dom med Source3 så kan dom lyckas med HL3 lika bra som med 2an.

Inaktiv
Skrivet av nils45:
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Ni överskattar. HL2 var inte JÄTTE bra. Det var Source2 som var imponerande. Lyckas dom med Source3 så kan dom lyckas med HL3 lika bra som med 2an.

Du menar Source? HL2 kördes på Source och HL(1)s motor hette GoldSource. Den kommande heter Source 2.

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av nils45:
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Ni överskattar. HL2 var inte JÄTTE bra. Det var Source2 som var imponerande. Lyckas dom med Source3 så kan dom lyckas med HL3 lika bra som med 2an.

Du menar Source? HL2 kördes på Source och HL(1)s motor hette GoldSource. Den kommande heter Source 2.

Det låter bättre

Medlem

Jag har så många gånger hoppats, så jag har slutat och hoppas, för jag kommer förmodligen bli besviken när det är allt utan Half-Life 3 som kommer visas.


signatur

Nämen!

Medlem

My god, det går inte jag klarar inte mer, jag kan inte stå emot att hoppas igen!! hype train!! låt det hända låt det hända^^ LÅT MIG FÅ ETT AVSLUT!,

Medlem

Mycket spännande. SteamOS är gratis. Starta ett eget företag som säljer egendesignade konsoler.

Inaktiv

Spel som kommer att visas upp...

Half-Life 3
Team-Fortress 3
Left 4 Dead 3
Portal 3

= The Orange Box 2


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Spel som kommer att visas upp...

Half-Life 3
Team-Fortress 3
Left 4 Dead 3
Portal 3

= The Orange Box 2

alla är 3or! = HL3 confirmed;), för det är 3 spel som också kommit till siffran tre, 3 x 3/3 =3

Inaktiv
Skrivet av sirme91:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Spel som kommer att visas upp...

Half-Life 3
Team-Fortress 3
Left 4 Dead 3
Portal 3

= The Orange Box 2

alla är 3or! = HL3 confirmed;), för det är 3 spel som också kommit till siffran tre, 3 x 3/3 =3

Medlem
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Som gta 5, shadows of mordor, dragon age mm??

Inaktiv
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Det är ju därför ett nytt Half-Life behövs för att ploga upp framtiden för spel ytterligare tio år


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

ZF
Medlem
Skrivet av Todilo:
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Som gta 5, shadows of mordor, dragon age mm??

exakt som dom. två tråkiga enformiga spel med ful grafik från sekelskiftet, med troll och tomtar i och ett med trasiga kontroller och istället för troll i horder av troll som spelar det. assisterade av totalt trasig onlinefunktion där de enda fixarna som utförs är de som sätter stopp för bilkloning.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Todilo:
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Som gta 5, shadows of mordor, dragon age mm??

exakt som dom. två tråkiga enformiga spel med ful grafik från sekelskiftet, med troll och tomtar i och ett med trasiga kontroller och istället för troll i horder av troll som spelar det. assisterade av totalt trasig onlinefunktion där de enda fixarna som utförs är de som sätter stopp för bilkloning.


signatur

Nämen!

ZF
Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Todilo:
Skrivet av onliner72:

HL3 blir bara shit.... Alla spel som idag släpps med en otrolig fan hype blir ju bara shit.

Som gta 5, shadows of mordor, dragon age mm??

exakt som dom. två tråkiga enformiga spel med ful grafik från sekelskiftet, med troll och tomtar i och ett med trasiga kontroller och istället för troll i horder av troll som spelar det. assisterade av totalt trasig onlinefunktion där de enda fixarna som utförs är de som sätter stopp för bilkloning.

http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/43660938.jpg

det är ju där jag har den bästa kopplingen till interwebben så jag ser inte vad som skulle vara toppen med det, ur din synvinkel alltså.

ivf, den där färdigkokta memen är fräschare än dom spelen. men visst, många verkar ju gilla att stå och nöta ihjäl generiskt designade monster med obefintlig AI och usla animationer i bruna tråkiga grottor för att få nått episkt megavapen som förkortar den skitråkiga processen de följande 5000 monstren innan nästa vapen med samma syfte ploppar upp. bästa sättet att slippa uttråkningen är att hoppa över spelan, men det kan ju verka väl långsökt för en del.

1
Skriv svar