Mindre än 6 timmars speltid i The Order: 1886

SoL
Medlem

The order ser ju äckligt jävla snyggt ut, trodde fan inte de va möjligt o få till sån grafik på ps4! Tyvärr tycker jag spelet ser ganska tråkigt ut, kanske köper de på nån rea

Medlem

Tycker generellt sett man kan säga att för en 600krs produkt vill man ha ut minst 10h av speltid utav det. Om spelet har sjukt mycket replayability så funkar det också men det handlar helt enkelt om att spel är en aktiv upplevelse medans filmer är en passiv så man kan inte riktigt jämföra längd ration där.

Medlem

Inom film, litteratur och musik så har det arbetats fram något av en praxis:
* En vuxenbok är nästan aldrig kortare än 100 sidor. Då hamnar den ofta i novellsamlingar, vilket är flera historier för priset av en bok.
* En film är i regel minst 1,5 h. Om en biofilm skulle vara 40 minuter skulle nog folk klaga.
* Popmusik är i regel minst 2-3 minuter.

Men för spel finns ingen riktig praxis än. Vad bör man egentligen få för 300, 400 eller 500 kr? Så jag tycker inte att det är konstigt att folk blir besvikna om spelen är kortare än vad de anser att de har betalat för. Att bara säga att kvalitet går för kvantitet vore att förenkla saken.

Som konsument bör man få veta vad man får för sina pengar. Man vet ju hur många sidor boken man köper har eller hur lång biofilmen man köper biljett till är. Det borde vara samma sak med spel, tycker jag.

Medlem

Tja, det beror väl hur utmaningen om det är så långt men kommer ta månader att klara så kan det ju vara värt det.
Men låter som det här kommer bli ett medal of honor fiasko vad gäller speltid i kampanjen.

Men tja en 50-100 kr kan det nog vara värt om det är lite över 5 timmar långt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Så han har spelat igenom på easy och utan att ägna någon tid åt att utforska spelvärlden - vem spelar så egentligen?

Nej, svårighetsnivå "hård så in i h-e" ska det vara och givetvis passar man på och utforskar omgivningarna, läser lore, njuter av grafiken och ljuden (som utvecklarna ändå suttit och knåpat på i sisådär 3-4 års tid) och så vidare. Vad är det för mening med att stressa?

Jag kommer lätt att lägga 10 timmar på spelet, minst

Medlem

Om det ger en anledning att komma tillbaka för replay ser jag inga problem i det. Ge mig skön lagom komprimerad actionfest befriad från fluff och samlande för ökad "livslängd". Livslängden kan bestå i svårighetsgrader istället.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Deli:

Alltså 589:- på PSN, det är ju saftigt oavsett spel och då är inte ens det vanliga season pass medräknat. men typ såhär då.

  • 5-6timmar långt

  • Hälften är cutscenes

  • Inte open world.

  • Inget system (t.ex ond/god) för att göra det omspelbart.

  • ingen multiplayer.

Dessutom har all fokus varit på att det är snyggt och att cutscenes är lika snygga som gameplay. Utöver det generella spelet har man inte direkt presenterat något verkligt unikt för spelet eller något som gör det extra intressant.

Visst nog kan det säkert vara ett kul spel, men detta ska alltså vara värt 589:- + möjligt ytterligare kostnader?

Mja tror det här blir ett köp om ett halvår eller nåt för en hundring på tradera!

Det är ett PS4 spel. Konsolen har sina begränsningar.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ett bra singelplayer lir ska hålla i minst 20 timmar och ett bra multiplayer lir 100+ timmar.

Youtube kontot har stängts av så han fick nog inte lov att lägga upp de filmerna.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Far Cry 4 kampanjen kan man säkert springa genom på 2 timmar, om inte mindre. Resten av spelet är utfyllnad i sandlådan.

Far Cry 4 tog mig 20 timmar, men då sprang jag inte igenom. Precis som Diablo 3 utforskade jag världen och gjorde sidouppdrag.
Tycker kampanjen kunde ha haft fler delar för att minska enformigheten i spelet och helt klart fler stora fort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Film kostar ju inte heller 600 kr, så spel ska vara längre då priset är dyrare

är spelen uppbyggda som en interaktiv film så stänger jag av efter en halvtimme, och kräver pengarna tillbaks

Avstängd

Skulle vara fint om fz skulle gå efter annat än en spelares "speedrun" för såna här nyheter... Men antar click bait är kung i dagens samhälle.

T.ex här ser man lite bättre hur långt det är
http://m.neogaf.com/showpost.php?p=152324117&postcount=1511


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Ryktas väl om att dessa "inklusive cutscenes" motsvarar 2,5 timma dessutom? Känns absolut inte prisvärt och ingenting jag tänker lägga 700kr på..

Avstängd

Dessutom har det nu också kommit fram att genomspelningen på 5,5 timmar var på andra spelningen och på easy svårighetsgrad.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av walter_iego:

Far Cry 4 kampanjen kan man säkert springa genom på 2 timmar, om inte mindre. Resten av spelet är utfyllnad i sandlådan.

Far Cry 4 tog mig 20 timmar, men då sprang jag inte igenom. Precis som Diablo 3 utforskade jag världen och gjorde sidouppdrag.
Tycker kampanjen kunde ha haft fler delar för att minska enformigheten i spelet och helt klart fler stora fort.

Jag tänkte bara på huvudkampanjen, inte sido-uppdragen. "Slutstriden" vid palatset tog bara fem minuter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Och där rök den förbokningen och den förväntningen. Tack så mycket. Jag avvaktar istället recensioner för att se vad folk tycker. Annars hade jag sett fram emot detta spelet något fruktansvärt. Men 6 timmar känns för lite. 100 spänn i timmen is no go.

"Det här e-postmeddelandet är en bekräftelse på att den förhandsorder du nyligen gjorde har annullerats. Din plånbok debiteras inte. Spara en kopia av det här meddelandet för framtida referens."

Medlem

Har spelet bara singleplayer så ska det vara långt och ge mycket valuta för pengarna, gärna 2-3 gratis dlc där man spelar sidokampanjer eller utvalda delar ur kampanjen, kanske med en annan karaktär.

Har spelet en fet multiplayerdel så kan kampanjen vara kort.
Exempelvis battlefield / cod

Jag köper nästan aldrig sp spel för fullpris.
Visst, köpte alien isolation men det är för att jag älskar alien. Gav 600kr och kampanjen gav mig 12-15 timmar plus gratis dlc. Helt ok.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Kanske den största anledningen till att jag ofta väljer att inte spela storydrivna spel är alla tråkiga transportsträckor. Springa upp och ner längs korridorer i all förbannelse, kräver folk att få betala för det?

Skrivet av Namm:

Kanske den största anledningen till att jag ofta väljer att inte spela storydrivna spel är alla tråkiga transportsträckor. Springa upp och ner längs korridorer i all förbannelse, kräver folk att få betala för det?

när spel va spel:

123
Skriv svar