Webbplats för att hitta online spelare

Medlem
Webbplats för att hitta online spelare

Hej hej,

Jag har utvecklat en hemsida, YouFrag - Where Gamers Meet för spelare som söker andra spelare baserat på spel de spelar samt grundläggande information om personen i sig som vart i världen man bor, ålder, o.s.v. Allt funktioner är gratis, reklam förekommer samt en funktion för att donera genom PayPal (donationer ger inga som helst privilegier).

Tanken är att databasen ska fyllas med en hel del spel som medlemmar sedan kan lägga till i sitt spelbibliotek tillsammans med en kort Looking For Gamer, LFG notis. I dagsläget finns det endast en handfull spel men mer tillkommer, medlemmar kan även skicka förfrågningar om specifika spel att lägga till.

Exempel av en profilsida:
YouFrag medlemsprofil

Exempel av en spelsida:
DayZ

De som lägger till spelet i sitt spelbibliotek kommer sedan att presenteras i en lista över alla medlemmar som har detta spel som i exemplet ovan.

All feedback är välkommen, har du några frågor så svarar jag gärna. Notera att sidan är nylanserad och lite arbete återstår med bildrättigheter m.m. så det är som det är..

Om det låter intressant, besök sidan och ge det ett försök YouFrag - Where Gamers Meet.


signatur

Constants and variables

Medlem

2 spel du borde lägga till är cs:Go och payday 2
Vore kul om detta lyckades och man kunde hitta lite vettigt folk att spela med då och då.
Lycka till!

Medlem

Bra förslag för spel att lägga till, det ska ordnas!

Tack för svar


signatur

Constants and variables

Medlem

Finns några liknande som http://www.buddyfied.com och nån annan jag läst om här på FZ, vad gör denna hemsida bättre än dessa?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Finns några liknande som http://www.buddyfied.com och nån annan jag läst om här på FZ, vad gör denna hemsida bättre än dessa?

Utan att börja jämföra sidor på rak arm så kan jag säga att ett stort fokus för min del har varit användbarhet samt att hålla genomförandeprocessen för att hitta spelare så enkel samt mindre resurskrävande som möjlig.

Låt oss säga att du söker spelare för Borderlands 2 till PS3. Du kan då välja att aktivt alternativt passivt söka spelare.

Alternativ 1, passiv sökning:
Lägg till Borderlands 2 i ditt spelbibliotek samt ange en kortare notis och önskad plattform, PS3. Du presenteras därmed i listan innehållande alla PS3 spelare för spelet i fråga, genom listan kan därmed de som besöker spelets sida se ditt användarnamn, ålder, världsdel samt din LFG notis. Genom att sedan besöka din profil finner de sedan nödvändig information för att kontakta/lägga till dig i (i det här fallet) PSN alternativt skicka ett meddelande genom YouFrag.

Alternativt 2, aktiv sökning:
Du söker spelare med genom ovan nämnda metod då istället det är du som söker spelare i listan för valt spel samt plattform för att sedan ta kontakt med medlemmen, antingen direkt genom PSN alternativt YouFrag.

Tanken var att skapa en mindre krävande metod för att hitta spelare baserat på spel de spelar men fortfarande vara möjlig att "personifiera" sökandet för att specificera önskade preferenser. Hitta spelet, hitta spelaren, ta kontakt för att sedan spela då det är slutmålet i sig, inga tidskrävande omvägar.

Det finns även planer på att utveckla fler metoder samt alternativ för att finna spelare vilket jag nämnde i introduktionsartikeln som finns i nyhetsavdelningen.

Tack för visat intresse och din tid.


signatur

Constants and variables

1
Skriv svar