CryEngine vs Unreal Engine 4 - vilken är snyggast?

Robot
CryEngine vs Unreal Engine 4 - vilken är snyggast?

Crytek och Epic Games slåss om titeln "snyggaste teknikdemot" - du avgör!


Medlem
CryEngine vs Unreal Engine 4 - vilken är snyggast?

Jag säger Source 2

Avstängd
Skrivet av wibbe44:

Jag säger Source 2

Vad har du sett? Säg säg säg säg!!!!!!!

jag säger att båda har sina fördelar och nackdelar

Medlem

UE4 videon var ju verkligen ett techdemo, CryEngine visade upp vad utvecklare använt motorn till inte vad man faktiskt kan pressa den till. UE-teamet hade säkert lika stor budget för sin video som vissa av spelen i CryEngines video

Inte direkt en schysst jämförelse kan jag tycka!

/ LordDaimos

Medlem

Vet inte riktigt, de båda ser väldigt snygga ut. Måste nog säga att artistiskt sett gillar jag ue4 mer... men helt grafik mässigt så klarar ju båda mycket.

Blir intressant att se source 2 sen när valve väl bestämmer att vissa upp den.

Inaktiv

"Vilken penis är störst?"

Skämt å sido. Jag tycker att Unreal Engine 4 återskapar ljuset väldigt mycket bättre. Plus, detaljerna är rikare i UE4, jämfört med CryEngine (3? 4?).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LordDaimos:

UE4 videon var ju verkligen ett techdemo, CryEngine visade upp vad utvecklare använt motorn till inte vad man faktiskt kan pressa den till. UE-teamet hade säkert lika stor budget för sin video som vissa av spelen i CryEngines video

Inte direkt en schysst jämförelse kan jag tycka!

/ LordDaimos

Jag tänkte ta denna först men tyckte att dessa var mer jämbördiga i grafisk flärd. Lägger in länkar till respektive motor på Youtube om man vill ha fler exempel.


signatur
Ase
Medlem

unreal e verklighetstrognast cryengine har nåt skummt lager med filter eller nåt hade det i crysis spelen & även i star Citizen ser lite dimmigt & konstgjort ut

Medlem

Unreal har "finare" i form utav att det ser mer verkligt ut, men är nog mer förtjust i hur Cry ser ut

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av LordDaimos:

UE4 videon var ju verkligen ett techdemo, CryEngine visade upp vad utvecklare använt motorn till inte vad man faktiskt kan pressa den till. UE-teamet hade säkert lika stor budget för sin video som vissa av spelen i CryEngines video

Inte direkt en schysst jämförelse kan jag tycka!

/ LordDaimos

Jag tänkte ta denna först men tyckte att dessa var mer jämbördiga i grafisk flärd. Lägger in länkar till respektive motor på Youtube om man vill ha fler exempel.

Efter att ha sett den videon, så ligger Unreal Engine 4 fortfarande på topp, även om jag älskar CryEngines bokeh

Medlem

Självklart UE4. CryEngine har alltid kännts att spela med VSync oavsett om det är på eller inte. Skitmotor som endast *ser* bra ut.

UE4 rakt av hands down. CryEngine är överhypad skit motor som man måste köra med allt på ultra eller max på för att d ska se bra ut överhuvud taget.

Medlem

Cryengine kan säkert bli minst lika fint, eller finare.

Men, cryengine är en smärta i röven att använda.
Och i princip alla som använt båda instämmer.

UE4 är mycket mer användarvänligt, bättre verktyg, "renare" c++ del, blueprints mm.

Så jag tror att det kommer komma fler bra titlar från Ue4.

Medlem

Java 3d Api skarrrre va!

Sitter och leker med UE4 just nu, jäklar vad det är intuitivt och "enkelt" att jobba med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag föredrar Unreal Engine i flesta fall men jag känner att jag är lite vinklad pga Cryengine har Monster Hunter Online...något som tilltalar mig något enormt...vilket inte har något med motorn i sig att göra överhuvudtaget egentligen.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

UE4 videon var ju verkligen ett techdemo, CryEngine visade upp vad utvecklare använt motorn till inte vad man faktiskt kan pressa den till. UE-teamet hade säkert lika stor budget för sin video som vissa av spelen i CryEngines video

Inte direkt en schysst jämförelse kan jag tycka!

/ LordDaimos

Håller med. Det hjälper inte direkt att youtube sen används för att visa den visuella skillnaden.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Snyggast, det är viktigt om det ska säljas för ett fem minuters nöje!


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Själv föredrar jag Unity:

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

UE4 videon var ju verkligen ett techdemo, CryEngine visade upp vad utvecklare använt motorn till inte vad man faktiskt kan pressa den till. UE-teamet hade säkert lika stor budget för sin video som vissa av spelen i CryEngines video

Inte direkt en schysst jämförelse kan jag tycka!

/ LordDaimos

Precis. Just nu *verkar* UE4 se bättre ut, men vi har inte direkt sett motorn i praktiken än. Kan ju säga direkt att vi inte kommer få spel lika snygga som i videon på ett bra tag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av LordDaimos:

UE4 videon var ju verkligen ett techdemo, CryEngine visade upp vad utvecklare använt motorn till inte vad man faktiskt kan pressa den till. UE-teamet hade säkert lika stor budget för sin video som vissa av spelen i CryEngines video

Inte direkt en schysst jämförelse kan jag tycka!

/ LordDaimos

Precis. Just nu *verkar* UE4 se bättre ut, men vi har inte direkt sett motorn i praktiken än. Kan ju säga direkt att vi inte kommer få spel lika snygga som i videon på ett bra tag.

Testat Unreal Tournament-alphan? Kolla länken i nyheten.


signatur
KoP
Medlem
Medlem

Alltså, det är ju otroligt svårt att säga. CryEngine gav en rättvisare bild då den visade på in-game scener. Samtidigt så gör det även saken svårare som observatör på en lågupplöst YouTube video att se skillnaderna mot dagens grafikmotorer, samt att så mycket ligger i vad de olika utvecklarna väljer att göra med tekniken.
Jag misstänker att det skulle gå att göra en minst lika snygg demo med CE som UE4, men nu gjorde dem inte det, och därför vann UE4 min röst den här gången, med sitt otroligt vackra landskap.

Gör mig verkligen ingenting vem av dessa som "vinner". Den egentliga vinnaren är spelaren, ifall utvecklarna använder dessa förträffliga grafikmotorer till att göra bra spel.

Medlem

Tacka vetja Snowdrop


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Unreal Lätt, det enda demot med en story och fantastisk grafik, Cryengine var ok på X360, dags att komma ur garderoben och in i nästa generation.

Nästan alla spel 2014 eller 2015s spel går att återskapa på X360 med mkt snarlika inslag, möjligt att det inte rör sig om 60fps och 1080p, men ändå, steget just nu mellan PS3 - PS4, X360 - X1 är för lika varandra, visst man häpnar över vissa spel, själv tycker jag att det är synd att man släppte Tomb Raider på PS3 och X360, då PS4 är så mkt snyggare och snabbare. Likadant med Sleeping dogs, flytet är oslagbart, precis som med GT5 där de nya hårdvaran visar musklerna i storstadsmiljöer och där de andra maskinerna hostade och hackade hela tiden.

Folk spyr galla över The Order, varför förstår jag inte, beror det på att "Storyn" är för komplicerad och detaljerad, vad hade folk väntat sig, ett nytt GOW?, det absolut snyggaste spelet eller interaktiva filmen på någon maskin just nu!, absolut inget jag hade velat missa. Får hoppas framtiden bjuder på många överraskningar då PS4 måste träna regelbundet för att inte musklerna skall bli slappa.

Medlem

Så fort valve visar upp source2 är både UE & CE bortglömda!

Skrivet av vuze2143:

Java 3d Api skarrrre va!

VRML

Medlem

Epics video var i alla fall den larvigaste. Överdrivet fokus på känsla över en jävla 3dmotor. Top ree.

Medlem

Omöjligt att säga. Tycker Crytec alltid sett galet snyggt ut. Men gillar inte CRYSIS spelen speciellt tyvärr. =/

12
Skriv svar