Snart kan vi få zombie-horder i DayZ

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Haha... "it's just alpha!!" Att folk orkar? Ni förstår FORTFARANDE inte?

BI är en jävla skitstudio. De fick stort kapital för Operation Flashpoint 15 år sedan av Codemasters, det är denna grundmotor de använder fortfarande och har använt i alla sina "spel". DayZ ser ut som ett tråkigt ArmA med lite zombies, och det är för att det är det också.

De är ingen skitstudio, tvärtom, men de utvecklar simulatorer, inte spel och DayZ är inte riktigt deras kopp thé.
Jag minns att de först var tveksamma till projektet men framgången DayZ hade var alldeles för stor för att de skulle kunna neka Dean Hall att göra 'standalone'.
Problemet är att jag tror att även Rocket kände sig pressad att starta projektet och det är därför det har haft problem.

Medlem

Panerad Groda, BI är inte en dålig studio, Arma spelen är rätt buggiga men trots bristerna är de riktigt roliga spel. Extremt bra support för moddar och fokuserar på realism.

DayZ är en av de största händelserna som inträffat i gaming industrin de senaste åren. just pga att det verkligen satte igång open world Zombie surival genren.
De första veckorna i DayZ modden är en av mina bästa upplevelser någonsin i ett spel.

Sen så har ju standalone varit en besvikelse, men det förändrar inte faktumet att DayZ fenomenet var bra en gång åtminstone.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Panerad Groda, BI är inte en dålig studio, Arma spelen är rätt buggiga men trots bristerna är de riktigt roliga spel. Extremt bra support för moddar och fokuserar på realism.

DayZ är en av de största händelserna som inträffat i gaming industrin de senaste åren. just pga att det verkligen satte igång open world Zombie surival genren.
De första veckorna i DayZ modden är en av mina bästa upplevelser någonsin i ett spel.

Sen så har ju standalone varit en besvikelse, men det förändrar inte faktumet att DayZ fenomenet var bra en gång åtminstone.

Jag skulle nog till och med vilja påstå att vi har DayZ att tacka för att utvecklarna vågar göra spel utmanande igen.

12
Skriv svar