Ori and the Blind Forest

Robot
Ori and the Blind Forest

FZ:s Mattias Frost tycker att rampljuset för 2D-plattformare har hittat en ny stjärna.


Inaktiv
Ori and the Blind Forest

Ser ju riktigt trevligt ut... synd att det inte finns till PS4. Lär aldrig komma heller eller?

Skribent
Skrivet av eatem:

Ser ju riktigt trevligt ut... synd att det inte finns till PS4. Lär aldrig komma heller eller?

Nä, Microsoft är utgivare.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Herr frost råkar inte veta när detta finlir släpps till pc?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ett givet köp. Gillar plattformsspel. Hoppas Mighty No. 9 också blir bra.

Medlem

Ser riktigt bra ut! Ett klockrent spel till min xbox one denna månad

Medlem
Skrivet av magma:

Herr frost råkar inte veta när detta finlir släpps till pc?

... Finns ute på steam just nu.

Medlem

Grafiskt är det väldigt likt "Dust: An elysian tail.

Medlem

Såg ruskigt fint ut. Synd att jag äger ps4.. Köpa det till pc? Nä tack

Medlem
Skrivet av DAoG:

Grafiskt är det väldigt likt "Dust: An elysian tail.

Hittade Dust på Humble store för 2.99, förstår inte hur jag kan ha missat den guldklimpen tidigare, längesen man spelade ett intressant platformsspel.

Vill säga att även det här ser lovande ut så blir nog ett köp

Gen
Medlem

Sött, blir nog ett köp.

Medlem

Härlig grafik. Påminner lite om Trine vilket är ett stort plus.

Medlem

Har spelat ett par timmar och jag fullkomlig älskar det! ^_^

Medlem

Studio Ghibli gör spel!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Wosh, äntligen ett spel som lockar!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av robbis:

Såg ruskigt fint ut. Synd att jag äger ps4.. Köpa det till pc? Nä tack

Varför inte köra det på pc?

Gen
Medlem
Skrivet av IRONBERG:
Skrivet av robbis:

Såg ruskigt fint ut. Synd att jag äger ps4.. Köpa det till pc? Nä tack

Varför inte köra det på pc?

Han kanske har en kass dator?

Medlem
Skrivet av IRONBERG:
Skrivet av robbis:

Såg ruskigt fint ut. Synd att jag äger ps4.. Köpa det till pc? Nä tack

Varför inte köra det på pc?

Pallar inte sitta framför datorn med ett plattformspel. Nej konsol is the shit

Inaktiv
Skrivet av robbis:
Skrivet av IRONBERG:
Skrivet av robbis:

Såg ruskigt fint ut. Synd att jag äger ps4.. Köpa det till pc? Nä tack

Varför inte köra det på pc?

Pallar inte sitta framför datorn med ett plattformspel. Nej konsol is the shit

Nä, det går ju så klart inte koppla in en PC till en stor TV i vardagsrummet, och inte heller köra gamepad till en PC. Steam Big Picture stöd dessutom.

Förstår om man redan har en konsoll och ingen PC, men det finns ju precis som möjligheter. Du sitter med en kontroll i handen framför en TV, olika plattformar bara.. så förstår inte argumentet riktigt. ^_^

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av robbis:
Skrivet av IRONBERG:
Skrivet av robbis:

Såg ruskigt fint ut. Synd att jag äger ps4.. Köpa det till pc? Nä tack

Varför inte köra det på pc?

Pallar inte sitta framför datorn med ett plattformspel. Nej konsol is the shit

Nä, det går ju så klart inte koppla in en PC till en stor TV i vardagsrummet, och inte heller köra gamepad till en PC. Steam Big Picture stöd dessutom.

Förstår om man redan har en konsoll och ingen PC, men det finns ju precis som möjligheter. Du sitter med en kontroll i handen framför en TV, olika plattformar bara.. så förstår inte argumentet riktigt. ^_^

Men om man inte har tvn nära datorn då? Då e det ju inte lika enkelt eller hur, vill ju inte ha en 25 m sladd över golvet.

Inaktiv
Skrivet av robbis:
Skrivet av Berling:
Skrivet av robbis:
Skrivet av IRONBERG:
Skrivet av robbis:

Såg ruskigt fint ut. Synd att jag äger ps4.. Köpa det till pc? Nä tack

Varför inte köra det på pc?

Pallar inte sitta framför datorn med ett plattformspel. Nej konsol is the shit

Nä, det går ju så klart inte koppla in en PC till en stor TV i vardagsrummet, och inte heller köra gamepad till en PC. Steam Big Picture stöd dessutom.

Förstår om man redan har en konsoll och ingen PC, men det finns ju precis som möjligheter. Du sitter med en kontroll i handen framför en TV, olika plattformar bara.. så förstår inte argumentet riktigt. ^_^

Men om man inte har tvn nära datorn då? Då e det ju inte lika enkelt eller hur, vill ju inte ha en 25 m sladd över golvet.

Nä, då är det inte lika enkelt, mycket riktigt... ^_^
Finns ju massvis med olika scenarion som gör att det blir jobbigt och osmidigt, tänk om du blev tvungen att dra en 100m kabel istället...

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av robbis:
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av robbis:
Skrivet av IRONBERG:
Skrivet av robbis:

Såg ruskigt fint ut. Synd att jag äger ps4.. Köpa det till pc? Nä tack

Varför inte köra det på pc?

Pallar inte sitta framför datorn med ett plattformspel. Nej konsol is the shit

Nä, det går ju så klart inte koppla in en PC till en stor TV i vardagsrummet, och inte heller köra gamepad till en PC. Steam Big Picture stöd dessutom.

Förstår om man redan har en konsoll och ingen PC, men det finns ju precis som möjligheter. Du sitter med en kontroll i handen framför en TV, olika plattformar bara.. så förstår inte argumentet riktigt. ^_^

Men om man inte har tvn nära datorn då? Då e det ju inte lika enkelt eller hur, vill ju inte ha en 25 m sladd över golvet.

Nä, då är det inte lika enkelt, mycket riktigt... ^_^
Finns ju massvis med olika scenarion som gör att det blir jobbigt och osmidigt, tänk om du blev tvungen att dra en 100m kabel istället...

Nvidia Shield/Tablet hade funkat. Är sugen på att skaffa sådan, dels för att jag behöver en ny platta och för att det ska vara en riktigt bra android. Sen att den e gejming anpassad e ju bara ett plus

Medlem

Jag & tjejen spelar på PC, kopplad till TV:n med trådlös HDMI & dual-shock handkontroll kopia från Logitech. Fungerar toksmidigt. När jag kör själv blir det framför PC:n dock, ASUS Swift och G-sync spöar vilken TV som helst alla dagar i veckan. Handkontrollen är densamma dock, spelet hittade den direkt som en XBOX-kontroll, ingen installation, kalibrering eller något tjafs.

Köpte spelet direkt efter FZ:s recension och kan bara säga att recensenten är spot on! Gillar att svårighetsgraden skruvas upp ordentligt relativt snabbt, var för enkelt i början. Och för den som är riktigt masochistisk finns ju achievementet att klara spelet utan att dö en enda gång. Lycka till

Inte haft såhär kul i ett spel på många år hursomhelst, garanterat säkert köp!

Medlem

Kan ju säga en extra gång att DETTA ÄR INTE för folk som förväntar sig ett Maria spel där det är svårt till slutet. Dett apel är ganska svårt från och med en 20 min spelande in. och fram.

Jag trodde jag och min sambo skulle kunna spela detta tillsammans men hon klarade inte pga hur svårt det var. Och detta är det första spel vi tar oss an där hon ger upp helt. Så jag får fortsätta vidare själv.

För er som gillar en challange så go ahead. Men annars håll er borta. Hade jag själv varit den som gett detta spel hade jag bara gett det en 3:a då det inriktas sig mot den mer inbitna gamern och inte för någon som vill bara hoppa in och spela ett kul spel som inte är allt för svårt.

Självklart är det kul för att det just är svårt för många. Men i helheten så passar detta spel inte in för den stora massan. Sätter ni er ett gäng kompisar på 5 pers och tänker lira detta så kommer garanterat 1-2 bara klara av det.

Jag måste säga att ni borde lägga in som negativt för att varna folk = svårt för detta spel är lite väl svårt ibland.

eller alternativt negativt = Ingen svårighets grad.

Sambon ryter av besvikelse över detta! då hon tycker spel är mycket vackert och tyvärr nu bara får sitta bredvid och titta. Och då hon lästa denna innan sitt kör så tänkte hon ah lite challange är väll okej. Men tror ni borde tänkte efter när ni gör era recentioner att ni måste väll tänka på den stora massan och inte bara hur det är efter själva. Ja DU klarade som gjorde denna ressention att spela spelet. men kommer resten göra det? är lite konstigt att det är bara possetivt att det är så svårt som det är.

Borde vara med som negativt också det det kommer vara det för många.

Medlem

När blir detta spelet svårt? Är nu 1,5 timme in och har inte stött på något som alls varit utmanade än, Vist har man dött ett par ggr, det hör till sådana här spel.

Men finns väldigt mycket som gör att detta spel lämpar sig till nyare spelare också, då du själv kan välja vart din save ska vara o.s.v. och går att spara väldigt ofta. Mitt svar är HA TÅLAMOD. När en spelare blir frustrerad burkar bli ännu sämre, ta och andas ut ta det lugnt, och kolla noga hur fienderna rör sig, det är hur lätt som helst att lära sig deras rörelser och hur de exploderar.

Medlem

Skulle vilja varna lite jag har precis kommit till en del där man ska simma och jag kan inte hoppa upp ur vattnet och komma vidare.
http://a.pomf.se/zssali.webm

Medlem

Vet inte riktigt vad du fastnat med? Jag klarade spelet idag... Fastnade inte en enda gång.

Medlem

Som du ser kan jag inte hoppa upp ur vattnet vilket gör det lite svårt att ta sig vidare, en bugg så klart och efter att ha sökt lite så verkar det vara fler buggar där man kan fastna på olika ställen.
Lite synd då spelet var väldigt trevligt.

Medlem

Det såg inte så kul ut att fastna i vattnet sådär. Själv så tog jag mig just igenom spelet (förvisso på Xbox) och var väldigt nöjd med att jag inte stött på en enda bugg varken grafiskt eller mekaniskt, allting fungerade klockrent.

Håller i övrigt med recensenten till 100%, kanonbra spel men som hade mått bra av att inte ha lika mycket trial-and-error på vissa hinderbanor (särskilt närmare slutet där det blir nästan absurt hur många gånger man kan behöva köra om vissa segment innan man kommer vidare).

/ LordDaimos

Medlem

Gillar verkligen stämningen med musiken och grafiken samtidigt som man känner igen sig från vissa spel sen barndomen, väldigt mysigt spel!

12
Skriv svar