Kan din dator hantera Batman: Arkham Knight?

Medlem
Kan din dator hantera Batman: Arkham Knight?

Synd att dom inte visade vilka AMD Grafikkort som rekommenderas.......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Synd att dom inte visade vilka AMD Grafikkort som rekommenderas.......

Det är för att specen kommer från Nvidia. Batman-serien är en av de mest Nvidia-sponsrade spelen med PhysX och allt dessutom. Vi får väl se om de lägger upp på officiella spelsidan med AMD-kort senare.

Inaktiv

Har en 4790k och ett GTX 980. Ultra settings, here I come!

Medlem
Skrivet av anon_124359:

Har en 4790k och ett GTX 980. Ultra settings, here I come!

samma för mig

Medlem

Visste jag skulle ha satsat på 3GB kort, det var sällsynt i 600 serien dock, antar det blir att uppgradera när nästa serie GPUer släpps.

Antar jag inte var helt off när jag rekommenderade 3GB kort för de som frågade mig när alla andra på nätet sa att 2GB räckte, folk verkar ha dålig koll på vad future proof innebär.

Skribent
Skrivet av ivanhoe68:

Synd att dom inte visade vilka AMD Grafikkort som rekommenderas.......

Toms Hardware har skrivit lite om det, jag plitar in i nyheten.

http://www.tomshardware.com/news/batman-arkham-knight-system-...


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Redan beställt detta spel, och Ultra blir gött o lira på =D

Medlem

Är det värt att uppgradera gtx 690 till 980? hört från vissa att det inte är sån stor skillnad.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Visste jag skulle ha satsat på 3GB kort, det var sällsynt i 600 serien dock, antar det blir att uppgradera när nästa serie GPUer släpps.

Antar jag inte var helt off när jag rekommenderade 3GB kort för de som frågade mig när alla andra på nätet sa att 2GB räckte, folk verkar ha dålig koll på vad future proof innebär.

Jag råkade ut lite för samma sak och köpte ett 2gb kort. "2gb vram is enough for 1080p". Jomen tjena. Kanske går det detta år, men sen blir det knivigt.

Jag väntar just nu på 300-serien. Nästa gpu ska ha minst 4gb vram i alla fall. 980 ti kommer ha 6 gb vram. Det finns en anledning till detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Är det värt att uppgradera gtx 690 till 980? hört från vissa att det inte är sån stor skillnad.

Om det inte är något särskilt spel du ska spela så finns det ingen anledning imo.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Är det värt att uppgradera gtx 690 till 980? hört från vissa att det inte är sån stor skillnad.

Om vi snackara enbart ett 980-kort nej, inte vad jag kan se på sweclockers senaste test:
http://www.sweclockers.com/recension/20216-nvidia-geforce-gtx...

De har dock bara med 690 på 1080p testerna, så vet inte hur väl det presterar i de högre upplösningar. Sen antar jag att 980-kortet presterar bättre om det saknas vettigt sli-stöd men annars verkar 690 vara ungefär lika bra om inte lite bättre ibland.

Jag rekommendera att vänta i tills moddade 980ti OC kort släpps och se hur de presterar. Lär vara hyfsat stor skillnad där och då får man även 6gb grafikminne.

Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av addy:

Har en 4790k och ett GTX 980. Ultra settings, here I come!

samma för mig

Nästan samma!
4790k + GTX970


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

FM-guru
F.d. Sisyr

Precis köpt ny dator som anländer nästa vecka, så detta blir en piece of cake. Min nuvarande klarar med nöd och näppe minimum.

Medlem

nemas problemas ska bli kul maxa detta i dx12!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

yeeeeey 290x är med på ultra!!!


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Visste jag skulle ha satsat på 3GB kort, det var sällsynt i 600 serien dock, antar det blir att uppgradera när nästa serie GPUer släpps.

Antar jag inte var helt off när jag rekommenderade 3GB kort för de som frågade mig när alla andra på nätet sa att 2GB räckte, folk verkar ha dålig koll på vad future proof innebär.

600-serien hade ändå för liten minnesbus så hade inte spelat någon roll ändå


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av miffot:

nemas problemas ska bli kul maxa detta i dx12!

Fast dx12 har ju inte ens släppts officiellt?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av miffot:

nemas problemas ska bli kul maxa detta i dx12!

Fast dx12 har ju inte ens släppts officiellt?

Kör windows 10 på min andra dator, och kör jag en Dxdiag så står det att jag har directx12, och Windows 10 släpps ju till sommaren


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av miffot:

nemas problemas ska bli kul maxa detta i dx12!

Fast dx12 har ju inte ens släppts officiellt?

Det har väl inte spelet heller, eller har jag missat något?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

O där försvann Grekland semestern.. Blir att bygga en ny dator..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Jag hoppas på att min PS4 kan hantera det.

Avstängd

FZ verkar ha glömt att ändra till den 23'e.

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag hoppas på att min PS4 kan hantera det.

Minimum PC ligger ju på runt 1,5x PS4 prestanda. Förvänta dig därefter. På konsol hade jag inte brytt mig lika mycket om grafiken, bara det körs i 60fps. Risker är väl dock att de som vanligt kommer satsa på grafik före gameplay,. Dvs spelet komme nog hacka fram i 30fps, det som även ibland kallas "optimering" nu förtiden.

Med Dx12 runt hörnet så kommer mitt 780 3gb kort äta det här till frulle hoppas jag : )

Medlem

Tycker att WB Games blivit en riktigt bra spelproducent. Shadow of Mordor, Batman-serien, Dying Light, kommande Mad Max. De är också utgivare för Witcher III i USA, har LEGO-spelen och Mortal Kombat X. Skulle gärna se att de lät Monolith göra en reboot och ett riktigt bra FEAR igen.

Medlem
Skrivet av Buio:

Tycker att WB Games blivit en riktigt bra spelproducent. Shadow of Mordor, Batman-serien, Dying Light, kommande Mad Max. De är också utgivare för Witcher III i USA, har LEGO-spelen och Mortal Kombat X. Skulle gärna se att de lät Monolith göra en reboot och ett riktigt bra FEAR igen.

...eller ännu hellre ett nytt NOLF, Blood eller AVP.

1
Skriv svar