Gameplay, öken och ultravåld i första gameplay-trailern för Mad Max

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:
Skrivet av PcKaffe:

Åh ursäkta mig för att jag inte gillar när folk antyder att jag gillar våldtäkt.

Sättet du utryckte dig i första inlägget var rätt konstigt, kanske lite korkat till och med.

"Jag vill även se våldtäkt (i någon form) och lite starka kvinnliga karaktärer."

På vilket vis? Jag vill se de sakerna i spelet.

För att du vill se våldtäkter i ett spel. Dessutom i samma mening så vill du se starka kvinnliga karaktärer.

Sen i nästa inlägg skriver du "Våldtäkt i Mad Max universumet är en stor del." Det är det inte alls, du verkar ha hakat upp dig på en detalj ifrån en av filmerna.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:
Skrivet av PcKaffe:

Åh ursäkta mig för att jag inte gillar när folk antyder att jag gillar våldtäkt.

Sättet du utryckte dig i första inlägget var rätt konstigt, kanske lite korkat till och med.

"Jag vill även se våldtäkt (i någon form) och lite starka kvinnliga karaktärer."

För att du vill se våldtäkter i ett spel. Dessutom i samma mening så vill du se starka kvinnliga karaktärer.

Sen i nästa inlägg skriver du "Våldtäkt i Mad Max universumet är en stor del." Det är det inte alls, du verkar ha hakat upp dig på en detalj ifrån en av filmerna.

Det säger inget om motiveringen bakom det hela. Så att slänga en motivering på mig så som basegnome gjorde var inget annat än en halmgubbe.

Om du använder lite rim och reson så inser du nog snabbt att världen som Mad Max utspelar sig i är en värld där de som är starka tar precis vad de vill utan samvete. Det inkluderar andra människor som inte kan försvara sig. Att de även visar det i en av filmerna stryker under att det är så det går till ibland när skiten träffar fläkten.

signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av basegnome:
Skrivet av PcKaffe:

Våldet är där. Men, de verkar missa den obehagliga världen som Road Warrior byggde upp. Jag kan inte sätta fingret på det riktigt, det kan vara lite att det är en maktfantasi och inget såg direkt farligt ut. Jag vill även se våldtäkt (i någon form) och lite starka kvinnliga karaktärer.

Aja, spelet verkar roligt i alla fall, men är lite tvekis på om det är Mad Max.

Trevligt att veta vad du tänder på

Vad fan är det här för jävla kommentar? Våldtäkt i Mad Max universumet är en stor del. Världen där styrs av lokala krigsherrar som tar vad fan de vill ha och dödar det som inte passar. Att se våldtäkt i spelet, precis som i andra filmen hade varit passande och är ett verktyg som borde användas för att sätta den korrekta stämningen som Road Warrior skapade. Jag vill ha med det för att det är obehagligt och motbjudande, vilket passar Mad Max världen. Inte för att jag tänder på det.

Allt handlar om hur man visar upp det. Det finns i film och det accepteras. Scenen i Män som hatar kvinnor är hemsk, min fru lämnade rummet när vi såg den filmen men hemskheter finns runt i kring oss även om vi inte ser dem. Att sluta tala om dem och ignorera är värre.

Det är intressant att diskutera var gränserna går. Ofta får man achievements för headshots eller om man lyckas spränga flera motståndare i luften samtidigt. Seriemord brukar också beivras i form av multipliers. Men fortfarande blir det ett jävla liv om två karaktärer skulle knulla lite. Våldtäkt och barnmord är helt tabu. Jag menar inte att jag vill se det, men det är mycket intressant vad människor accepterar och vad som fortfarande anses oacceptabelt. Undrar vad som skulle hända om någon vågade lägga in gaysex i ett spel.

Edit: Kom just ihåg att Masseffect hade gaysex.

signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Vox
Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:
Skrivet av PcKaffe:

Det säger inget om motiveringen bakom det hela. Så att slänga en motivering på mig så som basegnome gjorde var inget annat än en halmgubbe.

Om du använder lite rim och reson så inser du nog snabbt att världen som Mad Max utspelar sig i är en värld där de som är starka tar precis vad de vill utan samvete. Det inkluderar andra människor som inte kan försvara sig. Att de även visar det i en av filmerna stryker under att det är så det går till ibland när skiten träffar fläkten.

Jag fattar faktiskt inte riktigt heller varför du tycker att våldtäkt är nödvändigt inslag för att få till "rätta känslan" i ett mad max spel. Tror inte det skulle tillföra någonting egentligen. Din motivering, dvs. starka tar vad de vill, kan ju egentligen motivera precis allting - från att starka kan gräva en grop där känner för det till att de kan skjuta folk till höger och vänster - och då tycker jag inte att ditt resonemang förklarar varför just våldtäkt är nödvändigt. Att man har haft med sådana detaljer i filmerna kan jag hålla med om, men vad jag kommer ihåg var det en ganska lite detalj och blekande i jämförelse med allting annat som bidrog till stämningen. Om man nu vill få in det i spelet torde det vara tillräckligt att man får in det i dialogen istället för att göra en scen av det.

Medlem
Skrivet av Vox:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:
Skrivet av PcKaffe:

Jag fattar faktiskt inte riktigt heller varför du tycker att våldtäkt är nödvändigt inslag för att få till "rätta känslan" i ett mad max spel. Tror inte det skulle tillföra någonting egentligen. Din motivering, dvs. starka tar vad de vill, kan ju egentligen motivera precis allting - från att starka kan gräva en grop där känner för det till att de kan skjuta folk till höger och vänster - och då tycker jag inte att ditt resonemang förklarar varför just våldtäkt är nödvändigt. Att man har haft med sådana detaljer i filmerna kan jag hålla med om, men vad jag kommer ihåg var det en ganska lite detalj och blekande i jämförelse med allting annat som bidrog till stämningen. Om man nu vill få in det i spelet torde det vara tillräckligt att man får in det i dialogen istället för att göra en scen av det.

Jag har inte hävdat att det är ett nödvändigt inslag. Bara att det är ett verktyg som bör användas för att sätta den korrekta stämningen, jag tar upp det för att jag tyckte att trailern saknade något. Jag vet inte exakt vad, men något som känns mer som filmernas stämning. Kanske våldtäkt, kanske mindre maktfantasi och kanske något jag inte tänkt på.

Jag tycker att våldtäkt hade varit lämpligt eftersom andra filmen gjorde det, du tycker inte att det behövs. Sedan har jag inte heller hävdat att det behöver vara en scen. Jag var väldigt vag med vilken plats det borde ha i spelet, det var därför jag la till "i någon form" inom parentes. Det kanske hade räckt med dialog, kanske inte. Om du ska kontra mina poänger så tycker jag inte att du ska överdriva mina ställningstaganden. Men i slutändan tycker jag ändå att det här är en väldigt subjektiv diskussion, rent objektivt sett så finns det inget rätt eller fel angående inkluderande av våldtäkt i spelet.

signatur

// Bacon <3

Vox
Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Vox:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:
Skrivet av PcKaffe:

Jag har inte hävdat att det är ett nödvändigt inslag. Bara att det är ett verktyg som bör användas för att sätta den korrekta stämningen, jag tar upp det för att jag tyckte att trailern saknade något. Jag vet inte exakt vad, men något som känns mer som filmernas stämning. Kanske våldtäkt, kanske mindre maktfantasi och kanske något jag inte tänkt på.

Jag tycker att våldtäkt hade varit lämpligt eftersom andra filmen gjorde det, du tycker inte att det behövs. Sedan har jag inte heller hävdat att det behöver vara en scen. Jag var väldigt vag med vilken plats det borde ha i spelet, det var därför jag la till "i någon form" inom parentes. Det kanske hade räckt med dialog, kanske inte. Om du ska kontra mina poänger så tycker jag inte att du ska överdriva mina ställningstaganden. Men i slutändan tycker jag ändå att det här är en väldigt subjektiv diskussion, rent objektivt sett så finns det inget rätt eller fel angående inkluderande av våldtäkt i spelet.

Jag kanske har tolkat dig fel. Jag har däremot inte försökt att medvetet tolka dig fel eftersom det vore slöseri med min tid att bemöta poänger som du inte ens gjort. Annars är det ju ganska klassiskt internet att överdriva/ medvetet misstolka andra partens åsikter och sen bemöta dom åsikterna istället för det som faktiskt förs fram så jag förstår varför du tar upp det. Men till saken.

Eftersom du inte tyckte att den korrekta stämningen saknades och föreslog våldtäkt som botemedlet utgick jag från att våldtäkt också var nödvändigt för att få till rätta stämningen. Om du nu endast för fram det som ett element av många och därmed inte särskilt intressant så är vi nog på samma sida i diskussionen.

Jag läste väl helt enkelt inte att du var ute efter något mer än "i got raped" i en dialogruta. Även om rätt skrivet är det nog bättre än en scen så när jag tänker efter kanske förhastat av mig.

Och avseende din sista mening. Det beror nog på vad du menar med objektivt

12
Skriv svar