Crysis demot VS. fullversionen

Medlem
Crysis demot VS. fullversionen

Måste fråga redan nu och jag vet att dem flesta inte får spelet förrän imorgon, så jag förväntar mig inte svar förrän då.

Så min fråga är om det är någon prestanda skillnad på demot och fullversionen???

PLEASE let me know!!!!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Medlem

Tyckte att spelet hade bättre prestanda i fullversionen och med dom nya nvidia beta 169.09 drivrutinerna så funkar det ännu bättre


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag hade ingen märkbar skillnad faktiskt, min QuadCore hade samma fördelning, dvs knapp någon alls. Vad gäller FPS så var det det samma för mig.

Lite besviken är jag nog då det har sålts mycket på just fördelning på Quad processorer och Crysis, ljud här, fysik där, grafik hit, geometri dit........

Patchfix skulle jag inte heller tro på. Det måste ju vara en av kärndelarna av deras grafikmotor, den skriver man nog inte om i första taget till att stödja Core Duo och Quad fullt ut......

Jag är också förvånda att Crysis inte heller stödjer fysik accelerator hårdvara.

men men

Medlem

Enligt intervjun som FZ länkar till idag (16:e nov) så säger dem ju att det ska lösa en del av problemen. Vi får hoppas att dem lyckas!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Medlem

Bitme:
På incrysis.com (http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...)
Säger Cevat: The game does use quad-core but you won't see the benefit without a good GPU.
Och själv är belastningen väldigt jämnt fördelad. Hoppas ändå att första patchen fixar prestandan rejält. Den ska komma inom 7-14 dagar enligt Cevat.


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

1
Skriv svar