Är Gears of War Remastered under utveckling till Xbox One?

Robot
Medlem
Är Gears of War Remastered under utveckling till Xbox One?

Min glädje blev stark nu, hoppas det blir som Halo Masterchief collection.

Moderator | Testpilot

Kommer ju bara remasters till "next gen" så jag är inte så förvånad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer ju bara remasters till "next gen" så jag är inte så förvånad.

Halo 5 kommer ju snart din lallare.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer ju bara remasters till "next gen" så jag är inte så förvånad.

Jag har ingen krysslåda och har inte spelat igenom spel som Gears of War. Kommer skaffa en X1 vid senare tillfälle och då är det rätt roligt att dom släpper en del klassiker så vi som hoppade över några konsoler har möjlighet att spela gamla godingar som håller bra än idag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer ju bara remasters till "next gen" så jag är inte så förvånad.

Halo 5 kommer ju snart din lallare.

Haha... Störtskön kommentar. Iallafall med den rösten jag läste det.

Inaktiv

Första Gears är bäst av en enkel anledning. Det är det mest avskalade och råaste av dem alla. Jag antar att Gears 1 blir ett slags test för att se hur folk vill ha Gears 4 multispel.

Jag vill att det ska återgå till att inte ha blått och rött över gubbarna. Det ska inte vara massa jävla hud. I ettan var du människa eller monster. Skjut på den du inte är, enkelt. Hud:en tar bara bort från inlevelsen och smutsigheten.

Medlem

Gears 3 var bra imo, Judgment var rätt jäkla dåligt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Måste nästan vara en trilogy för att jag ska köpa, känner jag spontant... men visst älskar man Gears!

Moderator | Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer ju bara remasters till "next gen" så jag är inte så förvånad.

Jag har ingen krysslåda och har inte spelat igenom spel som Gears of War. Kommer skaffa en X1 vid senare tillfälle och då är det rätt roligt att dom släpper en del klassiker så vi som hoppade över några konsoler har möjlighet att spela gamla godingar som håller bra än idag.

Menade det aldrig som något dåligt. Var bara som jag rakt av skrev, kommit så mycket remasters så det här satt man bara och väntade på


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Så länge de inte styckar upp kartorna i olika dlc-paket som allt som oftast resulterar i att communityn blir splittrad och det blir dåligt med folk att spela med så kommer jag bli nöjd. Spelar gärna om spelen på xbone innan nästa nya del i serien släpps.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Hade gärna sett det till PC också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer ju bara remasters till "next gen" så jag är inte så förvånad.

Om man inte haft t.ex. Xbox 360 förut men har nu en X1 så kan det ju vara kul att få kunna spela spelen som fanns utan att behöva köpa en 360.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag hoppas att de tar arbetet på allvar och migrerar spelet/spelen till UE4 och inte bara finputsar det lite här och där med nya texturer och ny ljussättning. Ser inte riktigt poängen med det annars, ja förutom att mjölka lite extra pengar då.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas att de tar arbetet på allvar och migrerar spelet/spelen till UE4 och inte bara finputsar det lite här och där med nya texturer och ny ljussättning. Ser inte riktigt poängen med det annars, ja förutom att mjölka lite extra pengar då.

Du kan ju ta och börja med att läsa kommentaren över din? Alla hade inte en xbox360 förr. Känner själv folk som hade en ps3 och nu en X1. De kan nu spela GoW remastered utan att behöva köpa en xbox360.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas att de tar arbetet på allvar och migrerar spelet/spelen till UE4 och inte bara finputsar det lite här och där med nya texturer och ny ljussättning. Ser inte riktigt poängen med det annars, ja förutom att mjölka lite extra pengar då.

Du kan ju ta och börja med att läsa kommentaren över din? Alla hade inte en xbox360 förr. Känner själv folk som hade en ps3 och nu en X1. De kan nu spela GoW remastered utan att behöva köpa en xbox360.

Annars så finns det ju även till PC för den som äger en sån.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas att de tar arbetet på allvar och migrerar spelet/spelen till UE4 och inte bara finputsar det lite här och där med nya texturer och ny ljussättning. Ser inte riktigt poängen med det annars, ja förutom att mjölka lite extra pengar då.

Du kan ju ta och börja med att läsa kommentaren över din? Alla hade inte en xbox360 förr. Känner själv folk som hade en ps3 och nu en X1. De kan nu spela GoW remastered utan att behöva köpa en xbox360.

Annars så finns det ju även till PC för den som äger en sån.

Okej? Din kommentar är inte relevant överhuvudtaget och har inget med det jag skrev att göra.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer ju bara remasters till "next gen" så jag är inte så förvånad.

Om man inte haft t.ex. Xbox 360 förut men har nu en X1 så kan det ju vara kul att få kunna spela spelen som fanns utan att behöva köpa en 360.

Och som jag skrev i ett svar till en annan människa

"Menade det aldrig som något dåligt. Var bara som jag rakt av skrev, kommit så mycket remasters så det här satt man bara och väntade på"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Allt tyder på det.

Inaktiv

Spelar bara Gears of war the board game numera.

Medlem

Briljanta spel och som en polare sa "Chainsaw-bayonett - it never grows old."

Bland det roligaste med dem är hur karaktärernas macho attityd får flertalet feminazis och spelrecensenter att gråta sig till sömns när spelen säljer bra.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas att de tar arbetet på allvar och migrerar spelet/spelen till UE4 och inte bara finputsar det lite här och där med nya texturer och ny ljussättning. Ser inte riktigt poängen med det annars, ja förutom att mjölka lite extra pengar då.

Du kan ju ta och börja med att läsa kommentaren över din? Alla hade inte en xbox360 förr. Känner själv folk som hade en ps3 och nu en X1. De kan nu spela GoW remastered utan att behöva köpa en xbox360.

Annars så finns det ju även till PC för den som äger en sån.

Okej? Din kommentar är inte relevant överhuvudtaget och har inget med det jag skrev att göra.

Det är relevant för att de flesta idag äger en PC och därmed kan spela Gears of War redan idag om de så vill. Så att släppa en halvdan port till Xbox One istället för göra en seriös remake med den senaste motorn bara för att vissa inte hade en Xbox 360 är ingen direkt hållbar ursäkt för ett billigt utfört jobb.

Men då det bara verkar röra sig om en remake av ettan, som fyller 10 år nästa år, så känns det som att det handlar om en 10th Anniversary release likt den vi fick av Halo, vilket då skulle innebära att det blir en remake där de har lagt ner mycket tid. Och har vi tur så kommer vi precis som med Halo kunna hoppa mellan gammal och ny grafik med ett knapptryck.

Medlem

Nog för att jag tycker det är kul att spela gamla klassiker igen men jag måste hålla med om att det är lite för mycket "gammalt" på den "nya" konsolerna.

Jag vill se massor av nytt de första 1-2åren!
Får lite känslan av att man försöker vinna tid vilket jag tycker är lite tråkigt.
Släpp en konsol lite senare men många stora "nya" titlar direkt istället för detta.

1
Skriv svar