Wolfenstein: The Old Blood
Det skulle mycket till för att få Wolfenstein att kännas fräscht igen, men med stort hjärta och spelmekanisk finess lyckades svenska Machine Games debuttitel The New Order injicera nytt liv i förstapersonsskjutarnas förfader. Wolfenstein: The Old Blood, däremot, har inget till övers för nymodigheter.
Har inte kommit så långt, men känns klart lite mediokert i förhållande till tidigare spel än så länge. Blev väldigt frustrerad över den långa stealth-delen i början. Men nu är den avklarad och förhoppningsvis fullt ös framåt.
Vad jag gillade i det tidigare var att de inte tjatade ut features, man lämnades oftast med känslan att man ville ha mer. Så känns det inte efter första delen i old blood då de lyckats tjata ut climbing, stealth och generatorspakar.
Tycker att det var helt okej. Det märktes att de försökte få in mer av stämningen från Return to Castle Wolfenstein. Känslan och upplägget påminner ju mer om det än New Order gjorde. Men som jag skrivit tidigare...musiken...en hel del var helt okej. Men när de skulle sätta skräckstämning så lät det som om en tondöv mentalpatient våldtog en violin. Hemskt! Satte ned känslan snarare än tvärtom.
Men en sak jag undrar...är det någon annan som noterat att "the town drunk" hade SverigeDemokraternas blomma bakom örat? Eftersom det är svenskar som gjort spelet så känns det som en pik...typ SDs anhängare är yrande fyllon. Någon annan som noterat detta?
Tycker att det var helt okej. Det märktes att de försökte få in mer av stämningen från Return to Castle Wolfenstein. Känslan och upplägget påminner ju mer om det än New Order gjorde. Men som jag skrivit tidigare...musiken...en hel del var helt okej. Men när de skulle sätta skräckstämning så lät det som om en tondöv mentalpatient våldtog en violin. Hemskt! Satte ned känslan snarare än tvärtom.
Men en sak jag undrar...är det någon annan som noterat att "the town drunk" hade SverigeDemokraternas blomma bakom örat? Eftersom det är svenskar som gjort spelet så känns det som en pik...typ SDs anhängare är yrande fyllon. Någon annan som noterat detta?
Foliehatten på ikväll?
Blåsippan är väl inte direkt världens ovanligaste blomma
Den andra bilden påminner om den omväg Resistance 3 gjorde. Jag gillade den massor!
Jag gillade för övrigt stealth i Wolfenstein New Order, det kändes väldigt lugnt och behagligt att hugga folk i ryggen istället för att väsnas.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Tycker att det var helt okej. Det märktes att de försökte få in mer av stämningen från Return to Castle Wolfenstein. Känslan och upplägget påminner ju mer om det än New Order gjorde. Men som jag skrivit tidigare...musiken...en hel del var helt okej. Men när de skulle sätta skräckstämning så lät det som om en tondöv mentalpatient våldtog en violin. Hemskt! Satte ned känslan snarare än tvärtom.
Men en sak jag undrar...är det någon annan som noterat att "the town drunk" hade SverigeDemokraternas blomma bakom örat? Eftersom det är svenskar som gjort spelet så känns det som en pik...typ SDs anhängare är yrande fyllon. Någon annan som noterat detta?
Foliehatten på ikväll?
Blåsippan är väl inte direkt världens ovanligaste blomma
Sant...men blomman är böjd så att den ser exakt ut som deras blomma. Men du kanske har rätt...skall ta folien efter pizzaresterna och forma mig en hatt.
Vad tycker ni om att man får både maskingevär och gevär, samt möjlighet till skjuta med dubbla maskingevär direkt vid starten av spelet? Jag tycker det var generöst gjort, men jag tycker att vapnen ska komma allt eftersom så man uppskattar dem betydligt mer.
Det är ju en jäkla känsla att komma över ett nytt vapen i ett spel som man vill ha och de borde utvecklarna utnytjat bättre.
Spelets IQ är ju mer än bristfällig, men det kan fungera i vissa spel som DooM och Serius Sam. Fungerar väl här också ,men det blir så tråkigt ganska snabbt i just detta spel tycker jag.
Ok ingen som bryr sig om detta spelet eller läser recensionen verkar det som.
Spelet verkar ju fungera dåligt. Jag får flicker i grafiken. Riktigt störande och efter en google sökning så visar det sig vara vanligt. Även med tidigare spelet som jag dock inte hade det i, men då hade jag kanske inte samma dator (minns ej).
Det är ju en jäkla känsla att komma över ett nytt vapen i ett spel som man vill ha och de borde utvecklarna utnytjat bättre.
Ja, som i Silent Hill eller RE2: "OH! en PISTOL!"
Då var man inte bortskämd med vapen. Och sen fick man upgrades till pistolen i RE. Och innan dess var man ganska nöjd över att ha hittat en yxa eller järnrör.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.