Nytt VR-headset gör succé på Kickstarter
Oculus Rift får se upp - de kanske blir omsprungna av Fove som bakat in ännu mer smart teknik i headsetet.https://www.youtube.com/watch?v=LNtu5sbrzEA
Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?
Borde vara tvärtom, att det hittas en lösning för att streamlinea det. Annars så kommer det bli tight konkurrans mellan ett fåtal olika snarare än att vartenda jävel och deras moder har en egen variant.
Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?
Borde vara tvärtom, att det hittas en lösning för att streamlinea det. Annars så kommer det bli tight konkurrans mellan ett fåtal olika snarare än att vartenda jävel och deras moder har en egen variant.
Att streamlinea det fungerar ju bara om headseten är lagom snarlika.
Nu har vi Rift som är ett enkelt headset, HTC Re Vive som har sina fyrar för att röra sig i rummet och nu Fove som låter en detaljstyra med ögongen (dom nådde just sitt kickstartermål).
Man kanske kan komma fram till en bra gemensam grundimplementation, men sen måste det ju ändå specialanpassas för alla specialfunktioner som olika för att det ska vara lönt.
/ LordDaimos
Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?
Borde vara tvärtom, att det hittas en lösning för att streamlinea det. Annars så kommer det bli tight konkurrans mellan ett fåtal olika snarare än att vartenda jävel och deras moder har en egen variant.
Att streamlinea det fungerar ju bara om headseten är lagom snarlika.
Nu har vi Rift som är ett enkelt headset, HTC Re Vive som har sina fyrar för att röra sig i rummet och nu Fove som låter en detaljstyra med ögongen (dom nådde just sitt kickstartermål).
Man kanske kan komma fram till en bra gemensam grundimplementation, men sen måste det ju ändå specialanpassas för alla specialfunktioner som olika för att det ska vara lönt.
/ LordDaimos
Det är väl där Razer är och petar, att ta fram ett open source-ramverk för VR så att spelutvecklare inte behöver anpassa sina titlar för 20 olika VR-headset. Det är nog en nödvändighet om det ska bli något långsiktigt.
Apropå eye tracking, här finns en upgrade för Oculus Rift som fixar det:
http://www.smivision.com/en/gaze-and-eye-tracking-systems/pro...
Jag har inget OR devkit själv så jag vet inte hur pass bra det är. Någon som provat?
Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?
Finns ju massa olika tillverkare av massa elekteonik, de får väl jpbba fram en standard typ?
Exakt. Som man gjorde i det stora kriget mellan VHS/Betamax samt HDDVD/Bluray.
När skulle valve släppa sin? Jag har planer på att köpa Valves/Oculus och antagligen Microsofts holobrillor med. Vore kul att veta vilken som kom först
(vi är flera i familjen så tja...lika bra att prova flera olika...har redan DKs av Oculus)
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?
Du menar porr industrin. Det var dem som slog näven i bordet, hade de valt HD-DVD framför blu-ray, så hade vi inte haft blu-ray idag. Samma sak när det stod mellan Vhs och betamax
Finns ju massa olika tillverkare av massa elekteonik, de får väl jpbba fram en standard typ?
Exakt. Som man gjorde i det stora kriget mellan VHS/Betamax samt HDDVD/Bluray.
Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?
Förhoppningsvis (?) blir det som med ljud- eller 3d-kort. I början måste man göra special för varje kort (SB16 vs AWE64 vs .. eller Glide vs GL vs Direct3D) men sen stabiliserar det sig till något som funkar med allt.