Nytt VR-headset gör succé på Kickstarter

Robot
Nytt VR-headset gör succé på Kickstarter

Oculus Rift får se upp - de kanske blir omsprungna av Fove som bakat in ännu mer smart teknik i headsetet.https://www.youtube.com/watch?v=LNtu5sbrzEA


Medlem
Nytt VR-headset gör succé på Kickstarter

Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?


Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Eller så blir det väldigt lätt, det beror på hur branschen väljer att hantera det, hur låsta produkterna är. Är de väldigt låsta så ser vi nog inte fullt så många vr-lösningar då de som går bäst kommer att köpa upp de mindre.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?

Borde vara tvärtom, att det hittas en lösning för att streamlinea det. Annars så kommer det bli tight konkurrans mellan ett fåtal olika snarare än att vartenda jävel och deras moder har en egen variant.

Medlem
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av andreashal91:

Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?

Borde vara tvärtom, att det hittas en lösning för att streamlinea det. Annars så kommer det bli tight konkurrans mellan ett fåtal olika snarare än att vartenda jävel och deras moder har en egen variant.

Att streamlinea det fungerar ju bara om headseten är lagom snarlika.

Nu har vi Rift som är ett enkelt headset, HTC Re Vive som har sina fyrar för att röra sig i rummet och nu Fove som låter en detaljstyra med ögongen (dom nådde just sitt kickstartermål).

Man kanske kan komma fram till en bra gemensam grundimplementation, men sen måste det ju ändå specialanpassas för alla specialfunktioner som olika för att det ska vara lönt.

/ LordDaimos

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av andreashal91:

Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?

Borde vara tvärtom, att det hittas en lösning för att streamlinea det. Annars så kommer det bli tight konkurrans mellan ett fåtal olika snarare än att vartenda jävel och deras moder har en egen variant.

Att streamlinea det fungerar ju bara om headseten är lagom snarlika.

Nu har vi Rift som är ett enkelt headset, HTC Re Vive som har sina fyrar för att röra sig i rummet och nu Fove som låter en detaljstyra med ögongen (dom nådde just sitt kickstartermål).

Man kanske kan komma fram till en bra gemensam grundimplementation, men sen måste det ju ändå specialanpassas för alla specialfunktioner som olika för att det ska vara lönt.

/ LordDaimos

Det är väl där Razer är och petar, att ta fram ett open source-ramverk för VR så att spelutvecklare inte behöver anpassa sina titlar för 20 olika VR-headset. Det är nog en nödvändighet om det ska bli något långsiktigt.


Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

Medlem

Apropå eye tracking, här finns en upgrade för Oculus Rift som fixar det:

http://www.smivision.com/en/gaze-and-eye-tracking-systems/pro...

Jag har inget OR devkit själv så jag vet inte hur pass bra det är. Någon som provat?

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?

Finns ju massa olika tillverkare av massa elekteonik, de får väl jpbba fram en standard typ?

Medlem

Kul att se mer och mer möjligheter med både VR och AR, får se vilka som lyckas bäst!

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av andreashal91:

Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?

Finns ju massa olika tillverkare av massa elekteonik, de får väl jpbba fram en standard typ?

Exakt. Som man gjorde i det stora kriget mellan VHS/Betamax samt HDDVD/Bluray.

Medlem

När skulle valve släppa sin? Jag har planer på att köpa Valves/Oculus och antagligen Microsofts holobrillor med. Vore kul att veta vilken som kom först

(vi är flera i familjen så tja...lika bra att prova flera olika...har redan DKs av Oculus)


<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av eatem:
Skrivet av andreashal91:

Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?

Du menar porr industrin. Det var dem som slog näven i bordet, hade de valt HD-DVD framför blu-ray, så hade vi inte haft blu-ray idag. Samma sak när det stod mellan Vhs och betamax

Finns ju massa olika tillverkare av massa elekteonik, de får väl jpbba fram en standard typ?

Exakt. Som man gjorde i det stora kriget mellan VHS/Betamax samt HDDVD/Bluray.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Inom 3 år så lär vi ha 30+ VR att välja mellan. Kommer det inte bli svårt för utvecklarna att integrera alla dessa i spel?

Förhoppningsvis (?) blir det som med ljud- eller 3d-kort. I början måste man göra special för varje kort (SB16 vs AWE64 vs .. eller Glide vs GL vs Direct3D) men sen stabiliserar det sig till något som funkar med allt.

Medlem

Kändes lite meh över det hela? Kanske är lite biased över valves... Riktigt kul att dem blir finansierade! Dock låter det som en väldigt liten summa..

Medlem

Om man har stora heltäckande studiohörlurar som sitter tight på huvudet så går det inte att kombineras med denna vr headset.

1
Skriv svar