Witcher 3 Keria Metz öde (lite spoiler)

Medlem
Witcher 3 Keria Metz öde (lite spoiler)

Keira Metz

Jag kunde inte sluta spela hennes story. Hon var så intressant att bara vara nära, höra hennes synvinklar och hennes dilemman.
Som jag misstänkte så hade hon lite fler uppdrag för mig att göra. Det var ett uppdrag då jag skulle rensa en plats som var hemsökt.
Där kärleken var lite som en Romeo och Julia historia, fast kanske lite mer brutal.
Där man verkligen får funderingar på att allt du kanske ser eller tror,
egentligen är helt tvärtom. Om du bara hade väntat och haft tålamod, skulle du få uppleva något helt annat. Där allt kunde ha slutat på ett helt annat sätt.
Det var ett gripande och intressant sidouppdrag.

Sedan så fick jag göra ytterligare ett uppdrag, som var mer hämta detta åt mig, men var lite detektiv arbete bakom. Det var inte så långt men ändå underhållande.

Sedan så kom vi till det jag trodde skulle ske första gången jag åkte dit, jag tror nog ni vet vad jag menar med det. Detta är ju ett witcher spel!
Jag vaknade upp och mötte henne på ön jag nyss varit på.
Där gick våra vägar åt olika håll. Denna människa som jag verkligen fått tycke för, som fått mig att skratta. Som fick mig att vilja veta mer om henne och hennes liv. Det tog slut väldigt abrupt, det var inte riktigt menat om vi säger så. Det fanns många val, men bara ett val i mina ögon. Det var att gå "delade" håll. Jag hade en sorts av tomhet efter allt, att det jag gjorde var väldigt svårt och lite hjärtskärande. Både för mig och Geralt, men sånt är livet ibland.

Tiden vi hade med varann, kommer för evigt vara sann, en gång fick du mitt hjärta i brann. men den dagen, dina ord högg som knivar i min kropp, det vi hade försvann med allt hopp. Så nu står jag här och du ligger där, det hade verkligen inte behövt sluta såhär. Jag vet att detta var det ända rätta, men även det som känns rätt, kan bringa smärta.

Jenny o the woods

Sedan mötte jag ett sidouppdrag om Jenny O the woods. Det började som ett underbart liten sidouppdrag, tills jag fick veta vad som hänt. Ännu en kärleks saga som inte slutat lyckligt.

Men det som fick mig att minnas detta lite extra, var att jag dog 3 st gånger. Det var så frustrerande då jag hade bara ett slag kvar och hon slår till mig med sån kraft, att jag flög flera meter bort.
Sedan dessa laddningstider som tar evigheter ibland, som bara gjorde mig mer frustrerad.
Men tills slut lyckades jag, det var det snabbaste slaget jag haft. Var så arg att jag slog nog lite extra på knapparna. Men har bara mig själv att skylla, när mitt tålamod tar slut och den arga epicgoblin tar vid.

imorgon väntar fler sidouppdrag, innan jag letar vidare efter Ciri.

#blogg

Testpilot
Witcher 3 Keria Metz öde (lite spoiler)

Läste inte din text för att inte spoila , men känns kul att jag har detta att se fram emot.

Har själv gjort andra småquests som tagit hela helgen! Så mysigt!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Läste inte din text för att inte spoila , men känns kul att jag har detta att se fram emot.

Har själv gjort andra småquests som tagit hela helgen! Så mysigt!

Spelet är beroendeframkallande!:)

1
Skriv svar