Lagspel i fokus när onlinepangaren Squad stormar Kickstarter

Robot
Lagspel i fokus när onlinepangaren Squad stormar Kickstarter
Medlem
Lagspel i fokus när onlinepangaren Squad stormar Kickstarter

Jag hoppas tror och vill att detta ska bli bra, men att vandra för nära verkligheten kan leda till uttråkning. Men Project Reality var bra, så jag har mina förhoppningar

Medlem

Vet inte om jag missat, men läst ganska mycket och hittar inget angående penetration genom byggnader och väggar etc?

Utan det blir det totalt värdelöst. Existerar det?

Medlem

Fack Yäääh.

Detta blir mitt första kickstarter projekt som jag kommer slänga pengar på. Haft så galet kul i Project Reality så hoppas verkligen dom når sitt mål.

Medlem
Skrivet av Salami:

Vet inte om jag missat, men läst ganska mycket och hittar inget angående penetration genom byggnader och väggar etc?

Utan det blir det totalt värdelöst. Existerar det?

Inte än, men självklart kommer vi fixa det beroende oxå på kaliber och tjocklek på material etc.

Medlem

Tycker Arma i Zeuz läget är precis detta. Samarbetar man inte är man ganska körd. En bra GM kan göra matchen precis så bra som den skall vara. Men inte nödvändigtvis lätt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Salami:

Vet inte om jag missat, men läst ganska mycket och hittar inget angående penetration genom byggnader och väggar etc?

Utan det blir det totalt värdelöst. Existerar det?

Inte än, men självklart kommer vi fixa det beroende oxå på kaliber och tjocklek på material etc.

Perfekt. Det som förstörde hela Red orchestra 1 för mig.
Jag avvaktar nog, men kommer följa absolut.

Medlem

Vackert! Detta ska följas med intresse.

Medlem

skall bli spännande att se hur det hela utvecklas, lagbaserat spel har ju funnits ett tag nu och många gånger har den ultimata lagskjutaren försökt skapas RTCW/ET/CS och senast i raden Dirty Bomb, där man på något sätt måste sammarbeta hela laget för att komma vidare, problemet är att folk klarar ju knappt av att sammarbeta 5 mot 5, så hur man skall få 50mot 50 att sammarbeta skall ju bli intreessant att se....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

skall bli spännande att se hur det hela utvecklas, lagbaserat spel har ju funnits ett tag nu och många gånger har den ultimata lagskjutaren försökt skapas RTCW/ET/CS och senast i raden Dirty Bomb, där man på något sätt måste sammarbeta hela laget för att komma vidare, problemet är att folk klarar ju knappt av att sammarbeta 5 mot 5, så hur man skall få 50mot 50 att sammarbeta skall ju bli intreessant att se....

Jag tror vi gått på konceptet Project Reality, sen tänkt utöver ramarna. Vi har nog haft det som trygghet från modden, som vad var det som gjorde den så rolig att sitta och spela 3 timmar utan att tröttna? Jo, det var kontakten helt enkelt i gruppen. Att var sin grupp var utelämnad och bara gruppchefen kan kommunicera med andra grupper. Men att öven stöta på andra grupper och prata med dem via local (3d-VOIP). På ngt sätt blev då 50 manna lag som en stor skolklass där alla höll ihop. Minsta flesteg mer el mindre rapporteras in och sammanhållningen blir A och O automatiskt.
Jag har inte lirat så mkt Arma PvP, utan mest CoOp sessioner online och det har varit coolt, men aldrig har jag upplevt en taktisk militärshooter med så många spelare med så bra kommunikation i ett spel. Det blir mer mänskligt.

Detta kommer vi fortsätta med, men även utveckla det vidare till ngt ännu mer komplext utan att göra det tråkigt.

Det här blir bra. Märk mina ord.

Medlem

JackFrags har lagt upp när dom spelar. Det kan bli riktigt intressant! Ska bli kul att följa utvecklingen.
https://www.youtube.com/watch?v=NcgJ5UubU1w


signatur
Medlem

Tycker fortfarande Red Orchestra 2 gör detta bästa i dagsläget. En bra server under en fredagskväll har oftast extremt roliga rundor. Tyvärr faller spelet utan en bra commander.
Kommunikation kan också vara rätt kaosartat eftersom alla har tillgång till teamspeak.

Medlem

Ett tips är att på något sätt försöka få kartorna att bli mer dynamiska. Tex ovan i Ro2 så är kartorna alltid samma och lagen lär sig tidigt vilka exploits som gör att kartorna går att vinna.

Leder ofta till att mer än hälften av kartorna är totalt meningslösa och blir sjukt trist efter 100e gången att springa långt vänster etc.

Medlem
Skrivet av Torakan:

JackFrags har lagt upp när dom spelar. Det kan bli riktigt intressant! Ska bli kul att följa utvecklingen.
https://www.youtube.com/watch?v=NcgJ5UubU1w

Shitt grym video. Det gör att jag kommer kickstarta direkt jag kommer hem idag.

En fråga till, finns det bipods till tex MGs ?

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Torakan:

JackFrags har lagt upp när dom spelar. Det kan bli riktigt intressant! Ska bli kul att följa utvecklingen.
https://www.youtube.com/watch?v=NcgJ5UubU1w

Shitt grym video. Det gör att jag kommer kickstarta direkt jag kommer hem idag.

En fråga till, finns det bipods till tex MGs ?

Not jet, sa han som flög in i propellern.... Men det kommer såklart.

Geeks Gaming
Skrivet av Salami:

Ett tips är att på något sätt försöka få kartorna att bli mer dynamiska. Tex ovan i Ro2 så är kartorna alltid samma och lagen lär sig tidigt vilka exploits som gör att kartorna går att vinna.

Leder ofta till att mer än hälften av kartorna är totalt meningslösa och blir sjukt trist efter 100e gången att springa långt vänster etc.

Om man spelat PR så vet man en hemlighet

Det finns tex 10 olika punkter på kartan. Spelet tar random 3-5 av dom punkterna och gör dom till objectivs. De vill säga det är inte alltid man attackerar samma punkter.
Hoppas det blir det samma i Squad.

Jag och min community kommer lätt slänga in lite pengar i detta.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Salami:

Ett tips är att på något sätt försöka få kartorna att bli mer dynamiska. Tex ovan i Ro2 så är kartorna alltid samma och lagen lär sig tidigt vilka exploits som gör att kartorna går att vinna.

Leder ofta till att mer än hälften av kartorna är totalt meningslösa och blir sjukt trist efter 100e gången att springa långt vänster etc.

Om man spelat PR så vet man en hemlighet

Det finns tex 10 olika punkter på kartan. Spelet tar random 3-5 av dom punkterna och gör dom till objectivs. De vill säga det är inte alltid man attackerar samma punkter.
Hoppas det blir det samma i Squad.

Jag och min community kommer lätt slänga in lite pengar i detta.

Ah det lät smart, det fixar många av problemen som jag beskriver.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av nudelsdesign:

skall bli spännande att se hur det hela utvecklas, lagbaserat spel har ju funnits ett tag nu och många gånger har den ultimata lagskjutaren försökt skapas RTCW/ET/CS och senast i raden Dirty Bomb, där man på något sätt måste sammarbeta hela laget för att komma vidare, problemet är att folk klarar ju knappt av att sammarbeta 5 mot 5, så hur man skall få 50mot 50 att sammarbeta skall ju bli intreessant att se....

Jag tror vi gått på konceptet Project Reality, sen tänkt utöver ramarna. Vi har nog haft det som trygghet från modden, som vad var det som gjorde den så rolig att sitta och spela 3 timmar utan att tröttna? Jo, det var kontakten helt enkelt i gruppen. Att var sin grupp var utelämnad och bara gruppchefen kan kommunicera med andra grupper. Men att öven stöta på andra grupper och prata med dem via local (3d-VOIP). På ngt sätt blev då 50 manna lag som en stor skolklass där alla höll ihop. Minsta flesteg mer el mindre rapporteras in och sammanhållningen blir A och O automatiskt.
Jag har inte lirat så mkt Arma PvP, utan mest CoOp sessioner online och det har varit coolt, men aldrig har jag upplevt en taktisk militärshooter med så många spelare med så bra kommunikation i ett spel. Det blir mer mänskligt.

Detta kommer vi fortsätta med, men även utveckla det vidare till ngt ännu mer komplext utan att göra det tråkigt.

Det här blir bra. Märk mina ord.

Kul att se utvecklarna hänga bland oss här på Fz och svara på frågor! Jag älskade PR, så var en självklarhet att slänga in en liten pledge.

Medlem

Jag föredrar mindre spelare då det känns som att man faktiskt har en viss påverkan över vad som händer. Fast coolt att de använder Unreal över Unity. Trött på att se tjugioelva tusen Unity spel på Kickstarter.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Geeks Gaming
Skrivet av Salami:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Salami:

Ett tips är att på något sätt försöka få kartorna att bli mer dynamiska. Tex ovan i Ro2 så är kartorna alltid samma och lagen lär sig tidigt vilka exploits som gör att kartorna går att vinna.

Leder ofta till att mer än hälften av kartorna är totalt meningslösa och blir sjukt trist efter 100e gången att springa långt vänster etc.

Om man spelat PR så vet man en hemlighet

Det finns tex 10 olika punkter på kartan. Spelet tar random 3-5 av dom punkterna och gör dom till objectivs. De vill säga det är inte alltid man attackerar samma punkter.
Hoppas det blir det samma i Squad.

Jag och min community kommer lätt slänga in lite pengar i detta.

Ah det lät smart, det fixar många av problemen som jag beskriver.

Kan visa här. En av kartorna från PR(Som blir helt gratis i helgen då man inte behöver bf2 längre)

Servern väljer några av punkterna random. Det är ytterst få av kartorna i PR som har fasta punkter.

Medlem

Verkligen nice, ser fram emot Squad.
Backat och klart!

Har njutit av PR många ggr för teamwork och känslan, men i väntan på SQUAD blir det snarare insurgency som man också har typ 200h i. INS har en annan mer autentisk känsla och grymma ljud även om det inte är realism. Ja vet jag vet , ins är helt annorlunda mot squad som mer är som PR, men ja tror SQUAD kommer ha en mer smooth gameplay, bättre ljud m.m över tex PR och de tror jag kommer falla många INS spelar i smak.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Verkligen nice, ser fram emot Squad.
Backat och klart!

Har njutit av PR många ggr för teamwork och känslan, men i väntan på SQUAD blir det snarare insurgency som man också har typ 200h i. INS har en annan mer autentisk känsla och grymma ljud även om det inte är realism. Ja vet jag vet , ins är helt annorlunda mot squad som mer är som PR, men ja tror SQUAD kommer ha en mer smooth gameplay, bättre ljud m.m över tex PR och de tror jag kommer falla många INS spelar i smak.

Insurgency känns mest som en dålig kopia av PR-spelläget med rush.

Inaktiv

Åhå! My kind of game!
Rätt årstid, rätt miljö.
Ett Arma med bättre motor, precis som jag väntat på i alla dessa år.

Saker jag hoppas på:
- Valet att kunna ha vapnet i viloläge, som när man dubbeltrycker på ctrl i Arma.
- Ett vettigt medical-system, där man kan bära på sårade osv.
- Väl balanserade fordon.
- Större kartor.

En grej till som jag alltid funderat på:
Hade varit råcoolt om man på nåt sätt kunde simulera omladdningarna med musrörelser eller något så man får bemästra det. Stress = fumligare reloads.
Fatta va intensiva moments det kan leda till.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av zauii89:

Verkligen nice, ser fram emot Squad.
Backat och klart!

Har njutit av PR många ggr för teamwork och känslan, men i väntan på SQUAD blir det snarare insurgency som man också har typ 200h i. INS har en annan mer autentisk känsla och grymma ljud även om det inte är realism. Ja vet jag vet , ins är helt annorlunda mot squad som mer är som PR, men ja tror SQUAD kommer ha en mer smooth gameplay, bättre ljud m.m över tex PR och de tror jag kommer falla många INS spelar i smak.

Insurgency känns mest som en dålig kopia av PR-spelläget med rush.

Själv väljer jag att se på det som ett av de bästa fps:en på senare år. Kvalitativ jävligt bra gjord spelkänsla, och mekaniker, där pc och skicklighet står i fokus med vettigt ui, dedikerade servrar, modding osv. En ganska udda sak att hitta bland dagens sörja, speciellt i fps-genren. Sen att de är jävligt kul också är ju alltid en bonus...

Medlem

Så, det som skiljer detta spel och utmärker sig från "alla andra" onlinepangare är alltså ... vad?
Det såg ut som "alla andra" pangare, tycker jag.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Så, det som skiljer detta spel och utmärker sig från "alla andra" onlinepangare är alltså ... vad?
Det såg ut som "alla andra" pangare, tycker jag.

Tja, att det är ett lagspel på riktigt. Kolla upp deras kickstarterpage och läs om Project Reality modden till BF2 så fattar du vad jag menar med att det till skillnad från andra onlinepangare är ett lagspel.

Medlem

såg de på live stream fyfan alla bah crashade från spelet

Medlem

det här är precis vad de gör på Global Conflict. Jag har för mig att de började spela runt BF2 och tror att vissa av spelarna var inblandade i project reality. Men tanken är att de har 2 armeer men cordinerade lag där man har en commander som ger order till gruppcheferna som sedan komunicerar till resten av squaden och därmed alla squads är kontrollerade.

koncepten har funnits väldig länge och det är kul o se att det skapas ett spel helt inom den ramen av sammarbete men som sagt tanken finns redan inom BF på http://global-conflict.org/

1
Skriv svar