Wildstar blir free-to-play!

Robot
Medlem
Wildstar blir free-to-play!

Bästa MMORPG'n på marknaden, hoppas inte detta förstör det. Vore grymt om detta sköts snyggt och lockar fler att prova. Själv raidar jag mest, men behöver lite mer kött till PvPn. För den intresserade har jag ett smakprov på det sistnämnda:

(Japp, skamlös reklam)

Medlem

Oj! va oväntat! Eller inte.

Medlem

Det var inte avgiften som fick mig att sluta, utan det satans röriga gameplayet. Tusen prylar som händer samtidigt, eller så håller jag på att bli gammal.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Dom kommer tjäna som fan på detta. Kändes som att spelet inte var tillräckligt för en månadsavgift.

Medlem

Gillade grafikstilen, men kunde inte få mig att gilla själva spelet en längre period men det är jag det.

Det är ju ett kvalitets lir no doubt about it.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag körde betan, då var spelet extremt dåligt optimerat.

Men jag gillade atmosfären, det grafiska och instancerna(dom jag provade på). Levlandet var som vilket standard grind MMO som helst, inget nytt och fräscht direkt.

Jag gillade inte PvPn(battlegroundsen) när jag testade på dom. Allt var en enda zerg/cluster-fest.

F2P för Wildstar tror jag är den rätta vägen. Det är helt klart ett godkänt MMO.

Men MMO's för mig börjar bli uttjatat och ganska tråkigt tyvärr. Efter ha kört WoW i 10 år så kanske det inte är så konstigt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

haha ingen var väl knappast förvånad att det här skitspelet skulle bli F2P.

Medlem

Förstår att folk dömer ut det här spelet fort, för att dom dömer spelet efter levlandet och inte har en aning om hur end game var, och om dom nådde end game så klagade dom på att det var för svårt. Rätt löjligt, helt klart det bästa MMOt sedan WoW, jag slutade för att det var just för tidskrävande till slut, jag spelade i World 1 guilden Codex ett bra tag. Ett spel som krävde, i alla fall då, skills. Vilket är något som är icke-existerande i dagens MMOs.

Medlem

Hoppas det sköts med enbart kosmetiska mikrotransaktioner som bl.a. Guild Wars 2. Star Wars: The Old Republic tar exempelvis betalt för att låsa upp extra menyrader, vilket är katastrofalt enligt mig.

Jag gillade Wildstar när jag spelade det under betan, men en månadsenlig kostnad känns väldigt förlegat numera oavsett hur mycket innehåll det finns. Efter att ha spelat Guild Wars 2 ligger min "MMO-ribba" väldigt högt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

Är modellen rimlig så kommer jag garanterat börja besöka Nexus igen. Jag älskar spelets gameplay!

Skrivet av Puscifer:

Hoppas det sköts med enbart kosmetiska mikrotransaktioner som bl.a. Guild Wars 2. Star Wars: The Old Republic tar exempelvis betalt för att låsa upp extra menyrader, vilket är katastrofalt enligt mig.

Jag gillade Wildstar när jag spelade det under betan, men en månadsenlig kostnad känns väldigt förlegat numera oavsett hur mycket innehåll det finns. Efter att ha spelat Guild Wars 2 ligger min "MMO-ribba" väldigt högt.

Du läste mina tankar, väl sagt!

Medlem

Har väntat på detta! Vill otroligt gärna spela WIldstar men när jag har bra mobas att spela som jag inte behöver betala för i månaden så blir det svårt att motivera. Älskade dock spelet då jag testade det innan release.

Nu blir det byte av milöjer så fort det kommer ut.

Medlem

Fastnade aldrig riktigt för spelet. Kanske man ger det en ny chans nu när det ändå blir gratis.

Medlem

Det som intresserade mig var att det vart ett fräscht nytt sci fi mmorpg, tyvärr kände jag att spelets enda styrka mot konkurrenterna var housing plots (som finns i andra spel men inte med minidungeons) och sci fi temat.

Spelet räckte för mig i 2 månader sen fick jag nog.

Medlem

Another one bites the dust.

Medlem

Jag älskade detta spel men spelade endast i två månader. Jag kunde helt enkelt inte fortsätta spela på grund av mitt nät. Varje gång jag dodgade ur en attack som kom emot mig så blev jag träffad ändå. Jag hade så pass hög ping (och då var den inte speciellt hög för att vara ett MMO... Runt 100-120) att när jag hade 1½ sekund på mig att hoppa bort från en attack så registrerade inte servern att jag hade gjort det och jag blev träffad även om jag inte var i attacken på min skärm.

Det var riktigt irriterande även fast spelet var extremt roligt och det gjorde att jag helt enkelt inte kunde fortsätta spela... Vilket gjorde mig ledsen i vänster öga. :C

Medlem
Skrivet av xorpen:

Bästa MMORPG'n på marknaden, hoppas inte detta förstör det. Vore grymt om detta sköts snyggt och lockar fler att prova. Själv raidar jag mest, men behöver lite mer kött till PvPn. För den intresserade har jag ett smakprov på det sistnämnda:

https://www.youtube.com/embed/5SZm1ExSlcY

(Japp, skamlös reklam)

Är säkert jätte bra...men man lär sig ju inget av pvp montage med musik....är ju sådant som kom till wow för en jävla massa år sen. Folk borde kommentera mer och förklara vad det gör och hur de tänker i den situationen istället.

Medlem

Ett av de bättre MMO's tycker jag! Vet faktiskt inte varför jag slutade spela, kanske var den vanliga klassväljarångesten som träder i kraft varje gång jag ska spela MMO's nu för tiden... Hej 10 level 12 gubbar i ESO.

Medlem
Skrivet av Drama:
Skrivet av xorpen:

Bästa MMORPG'n på marknaden, hoppas inte detta förstör det. Vore grymt om detta sköts snyggt och lockar fler att prova. Själv raidar jag mest, men behöver lite mer kött till PvPn. För den intresserade har jag ett smakprov på det sistnämnda:

https://www.youtube.com/embed/5SZm1ExSlcY

(Japp, skamlös reklam)

Är säkert jätte bra...men man lär sig ju inget av pvp montage med musik....är ju sådant som kom till wow för en jävla massa år sen. Folk borde kommentera mer och förklara vad det gör och hur de tänker i den situationen istället.

Det var inte tänkt som en instruktionsvideo, utan mer ett komiskt pvp-montage. Det är ifrån en practice-battleground, dvs utan ranks. Det innebär att folk solo-köar och det är inte speciellt mycket taktik eller kommunikation. Det är lite delade meningar om den senaste warrior-builden är totalt värdelös eller inte i BG's, därför lägger jag gärna upp klipp som dessa när jag krossar motståndarlaget.

Att göra mer tutorial-inriktade videos är absolut något jag kan tänka mig längre fram när det finns ett större intresse för rankade battlegrounds, eftersom det kommer att ta mycket mer tid att göra dom. Då kanske inte surpittar går och ned-votar direkt. Får väl hålla borta länkar från FZ tills dess.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Bästa MMORPG'n på marknaden

Mm, det måste varit därför det floppade så hårt... För att det var "bra".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag gillade Wildstar ganska mycket, slutade inte spela för att det var tråkigt, utan för att jag var allmänt utbränd på MMO's.
Jag tycker nog att det det bästa i genren som har släppts på typ 10 år.
Nu har ju folk suttit och låtit bli att betala i väntan på att det ska bli F2P, tror det är fallet med väldigt många MMO's idag. Wildstar kommer troligtvis att få ett rejält lyft av den nya modellen.

Medlem

Är jag blind, eller står det inte någonstans när spelet går F2P? Jag har alltid varit sugen på att testa det, men men inte velat betala för ett MMO jag inte är säker på att jag ens kommer spela hela månaden.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Är jag blind, eller står det inte någonstans när spelet går F2P? Jag har alltid varit sugen på att testa det, men men inte velat betala för ett MMO jag inte är säker på att jag ens kommer spela hela månaden.

Nej det står ingenstans men i videon står det vart du kan anmäla dig för att betatesta F2P.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Är jag blind, eller står det inte någonstans när spelet går F2P? Jag har alltid varit sugen på att testa det, men men inte velat betala för ett MMO jag inte är säker på att jag ens kommer spela hela månaden.

Dom kommer att börja med att köra en PTR (Public test realm) och se så det funkar, därför har dom inte något datum ännu. Den kan du signa upp dig på men antagligen så kommer dom karaktärerna att wipe'as. Om du bara vill prova lite snabbt så finns det ju även en 10-dagars trial.

Medlem

Beror på hur modellen ser ut.
Gw2 modell: kommer bli bra.
Swtor modell: tveksamt.

Gillade det med i betan men ville inte betala per månad.

Medlem

Förstod nästan att detta skulle hända förr eller senare, dom erkänner själva att dom misslyckats nu. Kommer inte ihåg om det var strax före eller strax efter release så pratade dom om att spelet aldrig skulle be F2P, för det skulle vara detsamma som att dom misslyckats. Men slutade tydligen så iaf.

Jag spelade det under release och i typ 3mån. Men alla dessa buggar samt att levlandet inte kändes roligt.

Jag blev iaf max med min Esper och var den enda Esper healer i guilden som var raid ready (world boss attune questet var lite drygt) så tyckte jag fortfarande spelet saknade något för att hålla mig kvar, raidandet kändes ok, men inte mer.

Aktiverade mitt FFXIV account igen för att kika och blev kvar där, FFXIV känns så mycket mer genomarbetat och polerat jämfört med Wildstar, jag ville verkligen tycka om wildstar men hur mycket jag än försökte så gick det inte längre till slut.
Jag stannar i Eorzea istället.

Medlem

Pay2Win då alltså. Otippat. Nääää


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Pay2Win då alltså. Otippat. Nääää

Javisst, om du tycker att folk med lustiga hattar eller mounts är vinnare.

MEG
Medlem

Intressant, kommer kanske att testa det.


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar