Saftig miljonbonus till Mojang-personalen efter Microsoft-köpet

dmn
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ahris:

Allt snack om förlorad respekt för Notch och att han sålde sig till Microsoft...vilka hycklare ni är.
Killen fick 18 MILJARDER och det finns INGEN här som inte skulle sålt i det läget oavsett vilka värderingar eller principer ni vanligtvis lever efter.

Han visste mycket väl hur mycket hans företag var värt när han gick berserk på twitter om hur oculus rift sålde ut sig till Facebook. Det var dessutom bara VECKOR innan den aktuella affären med Microsoft.

Han är fortfarande en hycklare, oberoende vad han sålde sig för.

Fast vem faan bryr sig?

Medlem

Notch är fan en cool snubbe,!

Att minecraft slog så stort, otroligt. Men den succén kommer ingen återupprepa.. Synd man i unga år aldrig intresserade sig för att skapa spel, idéer har man haft gott om,.. men blir jag oförskämt rik på annat sätt så lovar jag Notch att jag ska köpa villan bredvid

hur fan ska man bli av med alla som tigger pengar och alla gold-digger brudar som plötsligt blir intresserade när man har 18 mljarder

Jag tycker det var alldeles utmärkt att han sålde bolaget och gick vidare. Microsoft vet hur man tar hand om stora varumärken. Nu har han all tid i världen att göra andra saker.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av redruM:

Lite rövigt att gå utan att säga hej då.

Varken du eller jag vet något om vad som försiggår i huvudet på Notch. Det är lätt att döma, men har man till exempel en fet depression är inte att säga hej då det första man har i tanken, även om man vill väl.

Jag väljer att vänta med att döma honom tills jag vet mer.

Ja det måste vara bra deprimerande att inte veta vad man ska göra med alla pengarna

Medlem

Som företagsledare har man ett ansvar gentemot sina anställda. Att bara gå utan att säga hejdå, det är helt enkelt ynkligt.
Hoppas att dom anställda får ut sin bonus.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av NodCommander:
Skrivet av Mortaigne:

Deprimerad miljardär? Ja jisses, mycket ska man höra.

Tror du verkligen att pengar gör en permanent lycklig?

Jag gråter mig hellre till sömns i en lyxvilla på 2000 kvm än i en 3:a i burträsk.

Men du åter förblir deprimerad. Så pengarna gjorde exakt vilken nytta?

Medlem
Skrivet av Rior:
Skrivet av NodCommander:
Skrivet av Mortaigne:

Deprimerad miljardär? Ja jisses, mycket ska man höra.

Tror du verkligen att pengar gör en permanent lycklig?

Kanske inte men är man ekonomiskt oberoende så blir det lite enklare att uppnå "lycka". Vet själv att om jag inte behövde oroa mig för räkningar, boende etc etc skulle jag vara ganska lycklig.

Blanda inte ihop lycka med trygghet bara. Att ha jobba så länge för något man brunnit för och sedan helt plötsligt bara stå där utan mål eller mening kan nog leda rejält snett om man inte är stark som person. 1000 ton pengar gör nog bara att man kan gå väldigt mycket mer fel om man inte mår bra från början.
Visst skulle jag vilja ha pengarna, det räcker med en bråkdel, men jag skulle nog inte vilja vara Marcus Persson just nu.
Den som inte läst artikeln i Forbes borde nog ta en titt - http://www.forbes.com/sites/ryanmac/2015/03/03/minecraft-mark...

12
Skriv svar