Robot
Playstation TV

Sonys mikrokonsol lovar mycket men genomförandet är en besvikelse.

#sony


Medlem
Playstation TV

Borde ha stöd för Xbmc så man kunde använda den som mediamaskin. Då hade jag köpt den på en gång.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Hade även själv lite problem med lagg första gången jag testade ps tv remote play trådlöst. Men efter att ändra så att pstv anslöt direkt till ps4ans wifi istället för att gå via wlan routern så blev det genast mycket bättre och jag kan lätt sitta flera timmar med remote play. Då är även ps4 och pstvn på olika våningar i min lägenhet.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Bra recension, men vem i hela världen försöker spela med wifi, alla vet att du måste använda sladden till spel.

Vare sig det är en pc eller konsol sladda för fan....

Inaktiv

Jag köpte en för 499:- Tanken var att kunna streama mitt Ps4 till övervåningen vilket som sagt inte var något vidare via wifi... Men småkul att kunna spela sina Vita-spel på tv:n. Vad kan man begära för fem hundra spänn liksom?

Finns mycket bra spel på psn, kan tipsa recensenten om att Tactics Orge går att spela på den

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag köpte en för 499:- Tanken var att kunna streama mitt Ps4 till övervåningen vilket som sagt inte var något vidare via wifi... Men småkul att kunna spela sina Vita-spel på tv:n. Vad kan man begära för fem hundra spänn liksom?

Finns mycket bra spel på psn, kan tipsa recensenten om att Tactics Orge går att spela på den

Just det som är problemet. Man måste kolla upp vilka Vita-spel som passar till den. Hade varit bättre om man kunde koppla sin Vita till stora TVn och köra ALLA spel på den.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Stor miss av mig, Tactics Orge funkar inte alls! Läste fel, sorry.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av eatem:

Jag köpte en för 499:- Tanken var att kunna streama mitt Ps4 till övervåningen vilket som sagt inte var något vidare via wifi... Men småkul att kunna spela sina Vita-spel på tv:n. Vad kan man begära för fem hundra spänn liksom?

Finns mycket bra spel på psn, kan tipsa recensenten om att Tactics Orge går att spela på den

Just det som är problemet. Man måste kolla upp vilka Vita-spel som passar till den. Hade varit bättre om man kunde koppla sin Vita till stora TVn och köra ALLA spel på den.

Givetvis borde det funka med alla spel.

Medlem

Det jag saknar är stöd för Netflix

Medlem

spotify connect hade varit en trevlig feature med. Helst när allt annat fungerar skit. Även med Ethernet kablar i samma nätverk. Har då testat GTA och BF

Medlem

Gräsligaste användargränssnittet någonsin, herregud.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Borde ha stöd för Xbmc så man kunde använda den som mediamaskin. Då hade jag köpt den på en gång.

Den har inbyggd DLNA så bara köra på.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Gräsligaste användargränssnittet någonsin, herregud.

Det är väl att ta i lite, det är fint och fungerar bra på Vitan men det ser inte lika fint ut på PS TV. Borde kunnat minska ned det lite dock. Man ska ju spela inte vara i menyn!

Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av marcus8958:

Borde ha stöd för Xbmc så man kunde använda den som mediamaskin. Då hade jag köpt den på en gång.

Den har inbyggd DLNA så bara köra på.

Jag har inte orkat mixtra innan jag får igång nya nätverket (efter fibern grävs in) men jag får det inte att fungera speciellt bra.

En sak jag störde mig på som fan när jag spelade remote med Vitan var att party inte fungerade riktigt.

Skrivet av maaex:

Det jag saknar är stöd för Netflix

Värsta är väl att man inte ens kan köra Netflix via remoteplay, hade varit lite trevligt.

Medlem

Fick den när jag köpte min ps4, hade den i 3 veckor. Sedan sålde jag skiten.

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av MugiMugi:

Den har inbyggd DLNA så bara köra på.

Jag har inte orkat mixtra innan jag får igång nya nätverket (efter fibern grävs in) men jag får det inte att fungera speciellt bra.

DLNA-funktionen var ju värdelös, måste konvertera i princip varenda film till ett specifikt format för att de ska funka på PSTV:n.

Skrivet av TheConsul:
Skrivet av maaex:

Det jag saknar är stöd för Netflix

Värsta är väl att man inte ens kan köra Netflix via remoteplay, hade varit lite trevligt.

Ja bara det hade ju räckt gott och väl.

1
Skriv svar