Choppa och slayer..onödiga?

Inaktiv
Choppa och slayer..onödiga?

Har kört warhammer ett tag, men tycker att dem här två nya klasserna förstör, är det bara jag. Särskilt på destro. Det är så lite tanks så att jag som witch hunter förväntas spela som tank.
Det är inget roligt med att försöka kämpa mot 5 choppas med light armor :P.
Enligt mig så tycker jag att dem här klasserna är onödiga, kanske roliga att spela, men det gör spelet sämre/mer obalanserat.

Ps. Sen har jag ju faktiskt inte kört INNAN de klasserna kom ut. Så jag kanske har fel

Medlem

De är definitivt för starka, speciellt när det gäller aoe damage, witchhunters borde för övrigt ha medium armor.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Håller med med wh. Då tex engineer har medium, och dem förväntas inte ens gå in i närstrid :S

Medlem

Med tanke på sin armor borde wh göra galen dps lite som kompensation.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det är så att WH o WE är som Squig herder o shadow warrior inte gjorda för att göra aoe damage, istället kan alla dessa 4 göra massiv single´target damage. Så WH gör galen dps, kanske inte mot tanks med mot mdps healers o rdps. Choppas dör lätt och hinner oftast inte göra så mycket skada om man förstås inte har en bra healer bakom sig, då kan till och med en BW köra som tank

Medlem

WH's gör ju sinnesjuk skada redan idag, och antas få en rätt ordentligen nerf snart.

Lyktstolpen har rätt, som singeltarget burstdmg finns det ingen klass i närheten just nu.

[http://img13.imageshack.us/img13/1108/margon082.jpg]

Medlem

WHs gör galen skada, och de är värre än WEs någonsin var. Om något bör WEs få en liten buff.

Samtidigt ska BWs förlora sin aoe stun, WPs sin aoe detaunt, choppa/slayer lite av sin aoe damage, kotbs sin helt sinnesjukt overpowered morale root... ja, mythic har mycket att göra

Medlem

Så jag borde specca min WH burst melee? Dots eller den andra mer stillastående är alltså inget att ha?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

men slayer är ju grymt jobbig med när jag kör och det inte finns nåra tanks blir man ju pangad på 10sec man typ försöker springa ifrån dom men lyckas inte

1
Skriv svar