Läckta Oculus Rift-bilder visar headset och kontrolldosa!

Robot
Läckta Oculus Rift-bilder visar headset och kontrolldosa!
MEG
Medlem
Läckta Oculus Rift-bilder visar headset och kontrolldosa!

Gissar på flopp....


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

Medlem

"Jag har aldrig fattat grejjen med att flytta skärmen 3 cm nära ögat och vicka lite på huvudet?"

"Flopp."

"Ugghhh kan de inte bara släppa skiten någon gång? "

"FAN VAD NICE"

"Om de inte släpper det snart kommer hypen att dö. Vaporware."

"Jag skaffar nog Valves HMD istället"

Medlem

kontrolldosan liknar steams nya kontroll lite men mindre o.O


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag var väldigt icke-imponerad av VR innan jag provade Google Cardboard som jag antar är BUDGET med stora bokstäver om man jämför med Oculus och jag måste säga att jag var imponerad. Ser verkligen en framtid inom VR.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

Har du någon motivering till varför det kommer att floppa på konsol?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

This is an old placeholder concept image that we accidentally leaked. Everything in it is ancient, certainly nowhere close to final (as evidenced by the GPU specs and the game named "war")
Enjoy checking it out, at this point, but don't expect everything to carry through to the stream on the 11th.

http://www.reddit.com/r/oculus/comments/3968y0/some_final_cv1...

Inaktiv
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

Har du någon motivering till varför det kommer att floppa på konsol?

Ekonomi. Hur många konsolspelare vill köpa ett headset för 4000 spänn och dra en sladd över vardagsrumsgolvet? Man köper inte en konsol för att köpa tillbehör för lika mycket till, eller t o m mer. Väldigt få gör det.

De som lirar på konsol och lägger pengar på sånt här har oftast en PC där de kommer att köra VR.

MEG
Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

Japp, klart jag har
Har svårt att se att det rent socialt skulle bli accepterat av den breda massan, sedan är det frågan om spel som stödjer Ocolus.
OM det nu ändå skulle bli accepterat av gemene man och kvinna så finns det konkurrens på marknaden (Sony och Steam), så det lär bli en hård fajt om kunderna.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

Har du någon motivering till varför det kommer att floppa på konsol?

Förutom det Törstig skrev kan jag tillägga prestandarestriktioner. Oculus satte rätt höga reocommended specs av en anledning. Vill man ha ett relativt snyggt spel, renderat i en upplösning högre än 1080p per öga och en frame rate på minst 90 kräver det en hel del. Visst kan man sänka grafiken en aning eller använda sig av mer resurssnåla grafiska stilar, men risken är att många utvecklare inte gör det och satsar på 60 fps. Förhoppningsvis är de klokare än så dockl. 60 fps räcker definitivt inte för en bra VR-upplevelse.

Medlem

Svårt för dagens generation konsoler att orka med annat än vr only nedskalade spel , glöm AAA liren i sonys 120hz.
Men flopp blir det inte fördet , bara att pc får försprång.
Förövrigt förstår jag inte sonys grepp att köra 120hz
Då det med min dk2 och 75fps flyter på helt perfekt och nu kommande cv1 med sina 90fps som jag knappt kommer se skillnaden på.

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Törstig:

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

Japp, klart jag har
Har svårt att se att det rent socialt skulle bli accepterat av den breda massan, sedan är det frågan om spel som stödjer Ocolus.
OM det nu ändå skulle bli accepterat av gemene man och kvinna så finns det konkurrens på marknaden (Sony och Steam), så det lär bli en hård fajt om kunderna.

På vilket sätt tror du folk kommer se ner på det rent socialt? Det är ju, likt desktops och konsoler, primärt något du gör i hemmet. Jag tror själv inte att många skulle skämmas för att de sitter hemma och spelar med ett HMD. Sen framgår det ju inte heller vad vi alla menar med flopp. Tänker du att intresset dör ut och att marknaden för VR försvinner/skjuts framåt ytterligare några decennier. Att det alltså inte kommer löna sig att sälja eller utveckla något till VR. Eller menar du bara att det kommer få en snäv skara användare?

Inaktiv
Skrivet av gerald:

Svårt för dagens generation konsoler att orka med annat än vr only nedskalade spel , glöm AAA liren i sonys 120hz.
Men flopp blir det inte fördet , bara att pc får försprång.
Förövrigt förstår jag inte sonys grepp att köra 120hz
Då det med min dk2 och 75fps flyter på helt perfekt och nu kommande cv1 med sina 90fps som jag knappt kommer se skillnaden på.

Annars finns det såna här projekt, men då räcker det med en mobiltelefon:

Medlem
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Gubbe

Medlem

Har hört att han som gav tipstack är en fantastiskt cool kille.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Har hört att han som gav tipstack är en fantastiskt cool kille.

Haha, well played.

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

Japp, klart jag har
Har svårt att se att det rent socialt skulle bli accepterat av den breda massan, sedan är det frågan om spel som stödjer Ocolus.
OM det nu ändå skulle bli accepterat av gemene man och kvinna så finns det konkurrens på marknaden (Sony och Steam), så det lär bli en hård fajt om kunderna.

Jag skulle gissa att de undersökningar och analyser som Facebook har gjort snarare visar att det finns en marknad och genuint intresse för det.

Varför annars köpa bolaget?

Medlem

Ful.


signatur

autograph

MEG
Medlem
Skrivet av Emyxia:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Törstig:

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

Japp, klart jag har
Har svårt att se att det rent socialt skulle bli accepterat av den breda massan, sedan är det frågan om spel som stödjer Ocolus.
OM det nu ändå skulle bli accepterat av gemene man och kvinna så finns det konkurrens på marknaden (Sony och Steam), så det lär bli en hård fajt om kunderna.

På vilket sätt tror du folk kommer se ner på det rent socialt? Det är ju, likt desktops och konsoler, primärt något du gör i hemmet. Jag tror själv inte att många skulle skämmas för att de sitter hemma och spelar med ett HMD. Sen framgår det ju inte heller vad vi alla menar med flopp. Tänker du att intresset dör ut och att marknaden för VR försvinner/skjuts framåt ytterligare några decennier. Att det alltså inte kommer löna sig att sälja eller utveckla något till VR. Eller menar du bara att det kommer få en snäv skara användare?

Jag tror att det kommer vara för få som köper produkten, om nu inte porrindustrin stödjer den, då kan den mycket väl bli en hitt.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av Achtung:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Gubbe

Hahaha ja du har rätt, jag är nog för gammal, skit


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Jag tror att det kommer vara för få som köper produkten, om nu inte porrindustrin stödjer den, då kan den mycket väl bli en hitt.

Det är faktiskt helt sant att porrindustrin har ett ganska stort inflytande över hur snabbt ny teknik tar sig fram haha. Googla "Veiviev" och döm själv

Medlem

Occulus Fail, eller Occulus Flopp

Gief htc revive

XBOX shader på.. just saying


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Gissar på att du är nio år.

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

OM det nu ändå skulle bli accepterat av gemene man och kvinna så finns det konkurrens på marknaden (Sony och Steam), så det lär bli en hård fajt om kunderna.

LoL!
Tillåt mig garva

Tre aktörer på en gigantisk marknad som omsätter 18mdrSEK år 2017 bara i Sverige benämner iaf inte jag för stor konkurrens. Snarare mer likt monopol, bara två ifrån.

MEG
Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Gissar på att du är nio år.

Hmm med en sådan omogen kommentar så tror jag att du själv ligger kring den åldern


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

OM det nu ändå skulle bli accepterat av gemene man och kvinna så finns det konkurrens på marknaden (Sony och Steam), så det lär bli en hård fajt om kunderna.

LoL!
Tillåt mig garva

Tre aktörer på en gigantisk marknad som omsätter 18mdrSEK år 2017 bara i Sverige benämner iaf inte jag för stor konkurrens. Snarare mer likt monopol, bara två ifrån.

OJ, Saida har fått en efterträdare, du vet alltså att VR kommer att omsätta 18mdrSEK år 2017


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av sith:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

OM det nu ändå skulle bli accepterat av gemene man och kvinna så finns det konkurrens på marknaden (Sony och Steam), så det lär bli en hård fajt om kunderna.

LoL!
Tillåt mig garva

Tre aktörer på en gigantisk marknad som omsätter 18mdrSEK år 2017 bara i Sverige benämner iaf inte jag för stor konkurrens. Snarare mer likt monopol, bara två ifrån.

OJ, Saida har fått en efterträdare, du vet alltså att VR kommer att omsätta 18mdrSEK år 2017

*Marknad. Med Marknad syftade jag på spelmarknaden. Ursäkta för otydligheten.

MEG
Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av MEG:
Skrivet av sith:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MEG:

Gissar på flopp....

Tror jag knappast. Har du någon motivering? VR har goda utsikter på PC, men på konsol lär det floppa rejält.

OM det nu ändå skulle bli accepterat av gemene man och kvinna så finns det konkurrens på marknaden (Sony och Steam), så det lär bli en hård fajt om kunderna.

LoL!
Tillåt mig garva

Tre aktörer på en gigantisk marknad som omsätter 18mdrSEK år 2017 bara i Sverige benämner iaf inte jag för stor konkurrens. Snarare mer likt monopol, bara två ifrån.

OJ, Saida har fått en efterträdare, du vet alltså att VR kommer att omsätta 18mdrSEK år 2017

*Marknad. Med Marknad syftade jag på spelmarknaden. Ursäkta för otydligheten.

Du är ursäktad


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar