Lev (sjö)rövare med vänner i Rares piratspel Sea of Thieves

Robot
Inaktiv
Lev (sjö)rövare med vänner i Rares piratspel Sea of Thieves

Trevligt att MS utannonserade lite spel till Win10 också. Jag hade hoppats på några fler, men det är en bra början. Jag missade nog att detta var till PC, men det har varit väldigt mycket info i dagarna så det trillade väl ur hjärnan.

Detta kan nog bli väldigt trevligt. Ser fram emot mer. Kanske på Gamescom.

Medlem

En av de få saker från E3 som jag vart taggad över. Och jag äger inte ens en konsoll längre. Skulle vara lustigt ifall man köpte en "next gen"-konsoll pga ett sånt här spel. Funderar starkt på det dock.

Edit: Måste helt ha missat att de utvecklar det här spelet till Windows 10 med. Såg trailern live från E3, måste ha missat det då. Yay!

Medlem

detta ser mys-pus ut... Kanske blir att köpa en xbone snart. Rätt billig nu

Medlem

Ser ut att kunna bli riktigt kul, skön grafik också!

Medlem

Skön grafik!

Medlem

Pirat lir kan alltid vara kul, dock har dem spelen allt för ofta varit som som Dinosoure spel, grymt koncpet som nästan aldrig lyckats bli något av. Kanske blir ändring på det nu.

Det här, No Man's Sky och ARK: Survival Evolved

Kul allt i stort sett alla intressanta spel släpps på PC också, slippa kompremissa så mycket, plus alla VR möjligheterna som finns i flera av dem här spelen, omnom =).

Medlem

Ser härligt ut. Skönt att det kommer till PC också. Var lite orolig att mitt planerade PS4-inköp gick på en mina.

Ase
Medlem

Ser ut som ett äventyrsspel från 90 talet men om gameplay är bra så kan det bli kul.

Medlem
Medlem

Endast Win10? Tack men nej tack.

Medlem
Medlem
Skrivet av Kaxxari:

Nej

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:

Endast Win10? Tack men nej tack.

En som inte uppgraderar till Win10. Hej då!

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Endast Win10? Tack men nej tack.

nej, även till Xbox One


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Stelefan:

Endast Win10? Tack men nej tack.

En som inte uppgraderar till Win10. Hej då!

Finns andra operativsystem än Windows.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Kaxxari:

Nej

..asså haru spelat de

Medlem

Varför enbart Windows 10? Har dom redan lagt ner Windows 7?

Medlem
Skrivet av Kaxxari:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Kaxxari:

Nej

..asså haru spelat de

Nej.
Drog en sökning på Youtube och fick en flashback till 2006 års spelgrafik och mekanik.
Med andra ord inget som håller upp idag.
Spelet är ju tom övergett av original studion men det vet du ju redan.

Skrivet av MMO4Life:

Varför enbart Windows 10? Har dom redan lagt ner Windows 7?

Win7 är 6 år gammalt och kommer inte få nya DirectX 12 som spelet troligtvis använder sig utav.

Medlem

Verkar grymt kul!

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Varför enbart Windows 10? Har dom redan lagt ner Windows 7?

De försöker locka fler spelare till Windows 10 och därmed utesluta potentiella hot som t.ex. Linux.
Windows 10 är även Microsofts flaggskepp vars struktur ska fungera med Xbox (ish).

Medlem

Dat watergraphics though!

Medlem

Gillar't. Alltid på jakt efter gött piratspel. Skönaste piratspelet senast har väl varit AssCreed, eller iaf båtbiten av spelet.

Dock blir det väl att köpa en Xbox One ifall jag ska köra detta, men då ska det banne mig va bra hehe. De verkar ändå bli rätt billiga nu.

Rare är väl för starkt kopplat till MS för att vi skulle ha någon chans se detta på PS4?

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av MMO4Life:

Varför enbart Windows 10? Har dom redan lagt ner Windows 7?

De försöker locka fler spelare till Windows 10 och därmed utesluta potentiella hot som t.ex. Linux.
Windows 10 är även Microsofts flaggskepp vars struktur ska fungera med Xbox (ish).

Uppgraderingen till Win 10 för ägare av Win 7 skulle väl dessutom vara helt gratis om jag inte minns fel?

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av MMO4Life:

Varför enbart Windows 10? Har dom redan lagt ner Windows 7?

De försöker locka fler spelare till Windows 10 och därmed utesluta potentiella hot som t.ex. Linux.
Windows 10 är även Microsofts flaggskepp vars struktur ska fungera med Xbox (ish).

Uppgraderingen till Win 10 för ägare av Win 7 skulle väl dessutom vara helt gratis om jag inte minns fel?

Tidsbegränsad uppgradering, har för mig att det är ca 1 år.
Är möjligt att det enbart är tidsbegränsat om man inte har en riktig kopia av Win 7.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av MMO4Life:

Varför enbart Windows 10? Har dom redan lagt ner Windows 7?

De försöker locka fler spelare till Windows 10 och därmed utesluta potentiella hot som t.ex. Linux.
Windows 10 är även Microsofts flaggskepp vars struktur ska fungera med Xbox (ish).

Uppgraderingen till Win 10 för ägare av Win 7 skulle väl dessutom vara helt gratis om jag inte minns fel?

Tidsbegränsad uppgradering, har för mig att det är ca 1 år.
Är möjligt att det enbart är tidsbegränsat om man inte har en riktig kopia av Win 7.

Well, either way ser jag inga anledningar att inte uppgradera. Ser fram emot det, faktiskt. Det är ju som det sägs på skoj ibland - vartannat windows är asgrym uppgradering. Windows vista var bedrövligt - windows 7 asgrymt. Windows 8 kändes inte riktigt rätt - Windows 10, show me the good stuff! Var där inte dessutom Windows 98, bra > windows millenium, som var tveksam i mitt tycke > och sen kom ju XP som var perfektionen fram tills 7an dök upp.

Jag tror starkt på Microsofts förmåga att göra vartannat Windows de släpper asbra.

1
Skriv svar