Får du ont av spelandet? Lär dig några bra handövningar

Robot
Får du ont av spelandet? Lär dig några bra handövningar
Medlem
Får du ont av spelandet? Lär dig några bra handövningar

Inte illa, fan. Tack för länktipset, FZ!

Ergonomi framför datorn ska man inte underskatta.

...jag som läste artikelrubriken och såg en video av detta stuk framför mig;

Avstängd

Är det bara jag som har svårt att lita på medical advice i Buzzfeed format?

Medlem

Brukar väl räcka om man kör lite

Medlem

Take a break?!? Han begär för mycket


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Hade problem med handlederna förut, så till den grad att jag inte kunde spela gitarr eller bas längre. Men nu när jag börjat gymma regelbundet är det problemet som bortblåst. Synd bar att jag inte kom på det tio år tidigare.

Medlem

När jag spelade F106 med PS2ans tryck-känsliga knappar så använde jag x som gas. Jag körde många varv. Jag fick med tiden så ont i tummen av allt pressande att jag trodde jag hade dragit på mig nervskador i tummen :/
Så var det inte som tur var.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Aldrig haft ens något problem, och förr i tiden satt jag vid datorn LÄNGE.

Inaktiv

Får inte ont, men min vänstra hand brukar "somna" då och då mitt i spelandet. smått störigt.

Medlem
Skrivet av Sickness666:

Är det bara jag som har svårt att lita på medical advice i Buzzfeed format?

Jag tvivlar på att dessa grundläggande övningar för att stretcha och få igång blodcirkulationen i händerna är vare sig en komplott, ett mordfösök eller ett virus.

Medlem

Riktigt bra tips! Tackar FZ för att ni har gamer hälsa i åtanke. Let's flex some fingers and keep the headshots coming.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Aldrig haft ens något problem, och förr i tiden satt jag vid datorn LÄNGE.

Good for you, men alla andra på hela jorden kanske tycker att det här var bra tips. Kan du unna dem det?

Medlem
Skrivet av secuda:

Får inte ont, men min vänstra hand brukar "somna" då och då mitt i spelandet. smått störigt.

Låter som det kanske kan vara karpaltunneln, känner igen det där nämligen. Sitter du möjligtvis med handen vinklad från resten av armen? Eller med en kant precis under vänster handled? Om hand domnar av, eller om du t ex blir galet trött i fingrarna så kan det mycket väl vara att du liksom klämmer karpaltunneln.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hahaha, ja det här var då 10år för sent. Med de förslitnings och ledskador samt nervskador jag har så är det inte mycket man kan göra...

Medlem

Får i stort sett aldrig ont i händerna. Är väl fingrarna till och från om man måste klicka på en massa saker hela tiden typ 100k gånger i sträck. Annars så är det lugnt.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av maucau:
Skrivet av totte1015:

Aldrig haft ens något problem, och förr i tiden satt jag vid datorn LÄNGE.

Good for you, men alla andra på hela jorden kanske tycker att det här var bra tips. Kan du unna dem det?

Men håll käften...

haha är det ens värt att vara otrevlig? Är det förbjudet att påpeka att det finns dom som uppskattar tips som dessa och att du inte kan tala för hela världen.

Jag får knappt ont heller, eller jag har väl aldrig haft några problem med att sitta länge vid datorn.
Jag sitter då åtminstone inte och gnäller på bra tips bara för att jag inte behövt dessa.

Får mest ont i handlederna av alla år av pcspelande, även tummarna känns sådär bra efter drygt 30 års konsollspelande...

I värsta fall får man skaffa sig ett liv istället för att spela.

Medlem

För er som "aldrig får ont" och spelar 8+ timmar om dagen rekommenderar jag att göra övningar som dessa. Flera av er är förmodligen unga och ser inte behovet av det. Men jag kan lova er att den dagen musarmen (eller liknande) smyger sig på kommer ni ångra att ni inte gjorde något för 10 år sedan. Jag talar av egen erfarenhet, när jag var tonåring trodde jag att min kropp var oförstörbar och att musarm var något pensionärer drabbades av.

Kan en gynekolog få musarm ?

Medlem
Skrivet av coolhwip:

För er som "aldrig får ont" och spelar 8+ timmar om dagen rekommenderar jag att göra övningar som dessa. Flera av er är förmodligen unga och ser inte behovet av det. Men jag kan lova er att den dagen musarmen (eller liknande) smyger sig på kommer ni ångra att ni inte gjorde något för 10 år sedan. Jag talar av egen erfarenhet, när jag var tonåring trodde jag att min kropp var oförstörbar och att musarm var något pensionärer drabbades av.

En långsam highfive i klubben ingen av oss vill tillhöra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av maucau:
Skrivet av totte1015:

Aldrig haft ens något problem, och förr i tiden satt jag vid datorn LÄNGE.

Good for you, men alla andra på hela jorden kanske tycker att det här var bra tips. Kan du unna dem det?

Men håll käften...

haha är det ens värt att vara otrevlig? Är det förbjudet att påpeka att det finns dom som uppskattar tips som dessa och att du inte kan tala för hela världen.

Jag får knappt ont heller, eller jag har väl aldrig haft några problem med att sitta länge vid datorn.
Jag sitter då åtminstone inte och gnäller på bra tips bara för att jag inte behövt dessa.

VART exakt har jag gnällt?!?
Den andre snubben tog slutsatsen bara för att jag INTE har några problem med leder, och skrev det, så "gnäller" jag, och automatiskt så tycker jag att nyheten inte borde få finnas? Det är ju jättebra för dom som har problem med det!

Av samma anledning som folk skriver att dom får ont/varför/när/hur, så skrev jag att jag inte får det, simpelt.

1
Skriv svar