Mer tecken till signaturen

Inaktiv
Mer tecken till signaturen

Skulle vilja ha mer än 150 tecken i signaturen...

Tycker att runt 500 tecken blir bra.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Får man fråga varför? Vad är det du inte får plats med som det är nu?

Medlem
Skrivet av T@wo:

Skulle vilja ha mer än 150 tecken i signaturen...

Tycker att runt 500 tecken blir bra.

Det är inläggen man vill läsa, inte signaturerna(menade inte exakt så men tror du förstår ändå)

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Får man fråga varför? Vad är det du inte får plats med som det är nu?

För att man ska kunna visa sina datorspecifikationer om man vill.


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv
Skrivet av Xphome:
Skrivet av T@wo:

Skulle vilja ha mer än 150 tecken i signaturen...

Tycker att runt 500 tecken blir bra.

Det är inläggen man vill läsa, inte signaturerna(menade inte exakt så men tror du förstår ändå)

Jag förstår vad du menar.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Men det är ingen som är intreserad av andras datorer, enbart då nån har fel och man undrar vad personen i fråga har för hårdvara.
Men att läsa en mindre novell om en dator är välldigt ointresant.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Men det är ingen som är intreserad av andras datorer, enbart då nån har fel och man undrar vad personen i fråga har för hårdvara.
Men att läsa en mindre novell om en dator är välldigt ointresant.

Just därför jag tänkte det kunde vara bra, för att personen som undrar ska veta vad du har för hårdvara etc etc...

Ingen som tvingar dig att läsa signaturen, som sagt var, det är inlägget man vill läsa.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av T@wo:
Skrivet av båtsman:

Får man fråga varför? Vad är det du inte får plats med som det är nu?

För att man ska kunna visa sina datorspecifikationer om man vill.

Det kan du göra på din profil.

Inaktiv
Skrivet av Xphome:
Skrivet av T@wo:
Skrivet av båtsman:

Får man fråga varför? Vad är det du inte får plats med som det är nu?

För att man ska kunna visa sina datorspecifikationer om man vill.

Det kan du göra på din profil.

Vet det. Men om man nu kanske behöver hjälp med hårdvaran så är det ju inte så säkert att den som hjälper en börjar med att läsa profilen. Smidigare med specifikationerna direkt under inlägget...


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av T@wo:

Vet det. Men om man nu kanske behöver hjälp med hårdvaran så är det ju inte så säkert att den som hjälper en börjar med att läsa profilen. Smidigare med specifikationerna direkt under inlägget...

Eller ännu smidigare: Skriva dem i ett inlägg där de behövs.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av T@wo:

Vet det. Men om man nu kanske behöver hjälp med hårdvaran så är det ju inte så säkert att den som hjälper en börjar med att läsa profilen. Smidigare med specifikationerna direkt under inlägget...

Eller ännu smidigare: Skriva dem i ett inlägg där de behövs.

Om man inte kan dom för tillfället då?


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av T@wo:

Om man inte kan dom för tillfället då?

Då får man väl ta reda på dem. Annars får man väl skriva ned dem i profilen och kopiera in dem då. Om man orkar ta reda på dem för att skriva dem i signaturen orkar man också ta reda på dem för att få hjälp. Att ha dem i signaturen känns mer som ett sätt att skryta.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av T@wo:

Om man inte kan dom för tillfället då?

Då får man väl ta reda på dem. Annars får man väl skriva ned dem i profilen och kopiera in dem då. Om man orkar ta reda på dem för att skriva dem i signaturen orkar man också ta reda på dem för att få hjälp. Att ha dem i signaturen känns mer som ett sätt att skryta.

Ok, men vad är det dåliga med att ändra från 150 till 500 tecken då?

Ja, så kan man ju också se på det... Men samtidigt så är det väll ingen som direkt störs av det? Vill man skryta så vill man...


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Finns inget värre än väldigt långa signaturer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av T@wo:

Ok, men vad är det dåliga med att ändra från 150 till 500 tecken då?

Det tar mer plats. Blir till exempel längre att scrolla om man ska ner till inlägget längst ner.

Det blir även rörigare med en massa text som inte hör hemma där.

Citat:

Ja, så kan man ju också se på det... Men samtidigt så är det väll ingen som direkt störs av det? Vill man skryta så vill man...

Jag kan bara tala för mig själv, och jag kan säga att jag störs av för stora signaturer.

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Finns inget värre än väldigt långa signaturer.

Finns det inget sätt att stänga av signaturer om man inte vill se dom då?


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av T@wo:

Finns det inget sätt att stänga av signaturer om man inte vill se dom då?

Man kanske vill se signaturer, men inte långa sådana?

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av T@wo:

Finns det inget sätt att stänga av signaturer om man inte vill se dom då?

Man kanske vill se signaturer, men inte långa sådana?

Det kan jag förstå men är det så jobbigt att scrolla en extra gång? Knappt det ens...

Och signaturetexten är ju endå skuggad så man ser väl skillnad på inläggen och signaturen.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av T@wo:

Det kan jag förstå men är det så jobbigt att scrolla en extra gång? Knappt det ens...

Om alla har lång signatur är det inte bara en gång extra man måste scrolla. Sen blir det rörigt med en massa texter som inte är relevanta.

Varför ska du över huvud taget ens ha en datorspecifikationerna om de bara behövs när man måste ha hjälp? Då räcker det med att ha dem i profilen eller posta dem i det inlägget.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av T@wo:

Det kan jag förstå men är det så jobbigt att scrolla en extra gång? Knappt det ens...

Om alla har lång signatur är det inte bara en gång extra man måste scrolla. Sen blir det rörigt med en massa texter som inte är relevanta.

Varför ska du över huvud taget ens ha en datorspecifikationerna om de bara behövs när man måste ha hjälp? Då räcker det med att ha dem i profilen eller posta dem i det inlägget.

För att jag tyckte det var smart att ha det så...
Det är iallafall min tanke och jag står fasst vid den.


signatur

© Copyright by T@wo

Redaktör

T@wo: vi har begränsat signaturernas längd för att långa och/eller plottriga signaturer förstör läsbarheten. Som sagts ovan, det man vill meddela omvärlden kan man skriva i sin profil. Går alldeles utmärkt att länka till den i sin profil sen, då blir det lätt åtkomligt för alla nyfikna.

Med andra ord: nej, signaturlängden kommer inte ökas.


signatur
Antikvitet

Tjena T@wo!

Det är jättebra att du kommer med synpunkter, tack för det.

FZ:s forum är utformat så att läsningen i inläggskolumnen ska vara så ostörd som möjligt. Därför har vi valt att hålla signaturerna så oframträdande som möjligt.

Som flera medlemmar har påpekat kan du använda din profil för att skriva en längre presentation av dig och din dator. Du kan därefter länka till profilsidan i din signatur, ungefär så som jag länkar till min blogg.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Klart du har rätt till att yttra dig, men du måste acceptera svaret också. Inte bara fortsätta nöta. Jag skulle inte vilja se 500långa signaturer över hela forumstrådar, det skulle vara fantastiskt jobbigt.
Att skryta om sina datordelar i varenda post man gör känns ganska irrelevant.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Långa signaturer är som någon annan skrev det värsta som finns, det förstör bara forumen, och då ska man inte ens börja tala om bilder i signaturen, oj oj oj.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Ok, nu har jag fått mina svar och sett att det inte blir någon ändring. Jag accepterar det för jag förstår ders synpunkter.

Att jag drev på det här så "hårt" var för att jag inte gillar att ge upp innan jag har fått något vettigt svar, och det har jag fått nu.

Så jag kan kalla det här avslutat nu antar jag...?


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

It is settled. Indeed.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

It is settled. Indeed.

Har du någon källa till det?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Nej.


signatur

Wai

Redaktör

Trådskaparen har fått svar på sin fråga. Övriga diskussioner hör inte hemma i "Synpunkter och förslag", därför låser jag tråden.


signatur
1
Skriv svar