Pewdiepie kommenterar Youtube-miljonerna och ger haters svar på tal

Robot
Pewdiepie kommenterar Youtube-miljonerna och ger haters svar på tal
Medlem
Pewdiepie kommenterar Youtube-miljonerna och ger haters svar på tal

Sverige är ett kul land där alla vill ha pengar men ingen får vara rik.

Medlem

Det är väl asbra att han bidrar till samhället med skatter! Speciellt när han är så ung!

Medlem
Skrivet av Komured:

Sverige är ett kul land där alla vill ha pengar men ingen får vara rik.

Hahahaha så jävla sant! Löjligt att folk gnäller på att andra tjänar pengar på vad vissa kallar trams! Gör det själva då gott folk om det sticker i ögonen.

Blir så trött på att folk whinar för att andra tjänar pengar etc medans dom själva sitter på ärslet och inte gör ett skit åt saken.

Medlem

All heder åt Pew för att han tjänar miljoner på att göra vad han tycker är kul.
Tyvärr syns ju jantelagen som alltid här i Sverige. En människa får inte lyckas utan att andra ska försöka förminska och trycka ner hen.

Ni får gärna tycka han är löjlig, tråkig, barnslig osv men bara för att ni inte uppskattar hans humor betyder inte att han inte förtjänar pengarna han har tjänat.

Istället för att gnälla på andra som lyckas, uppfyll era egna drömmar istället.

Medlem

Jag tycker han är oerhört fjantig och står inte ut mer än nån minut när jag ser på hans videos. Men stort grattis till att han lyckas tjäna pengar på något så roligt. Jag är avundsjuk!

Inaktiv

"Där du är riktigt grinig och avundsjuk och inte förstår hur folk kan kolla på hans filmer, du påpekar sedan att hans tittare är 12 år gamla samtidigt som du själv är arbetslös, lever på bidrag och försöker hitta ett lagerjobb där truckutbildning ingår, men ÄNDÅ gillar du den här andra kopian till exempel jacksepticeye, markiplier eller dylik för att bevisa att du minsann inte hatar alla men istället framstår som en jävla hycklare."

Vart är den kommentaren och varför är den inte röstad till toppen än?

Och varför har det varit 3 st pewdiepie nyheter på en vecka? Bättre reklamintäkter från janteskadade?

Medlem

Bästa är ju att folk har mage att gnälla på pewdiepie för att han gör sin grej med att vråla, nog för jag gjorde det förr man smaken blev ändrad sen, men att folk sedan surar för att han lyckades tjäna så mycket som han gör på sitt gamande via youtube är skrattretande.
Som han säger, alla kan börja med detta. För oftast gnäller folk för att dom inte lyckats själva och är antingen avundsjuka eller på tok för lat att ens försöka.

Sen att folk säger att det han gör inte är ett riktigt jobb är ju rent skitsnack med, han tjänar pengar på det han gör, han betalar skatt och han har en månadslön.
Och varför skulle youtube gamer vara ett mindre seriöst jobb eller inte ett jobb alls? Det är som att påstå att spel journalist inte är ett riktigt jobb, det felix gör är att han spelar samt brukar han rescensera spel och det är så vitt jag vet ett jobb.

Lögnen om att fanskaran består av mestadels 10-12 åringar är ju rätt komiskt också, just för att han har nästan 38 mijloner följare och det är en rätt blandad ålder hos dessa fans, för jag kan då inte kalla mig själv för 12 år och jag är ett fan av honom. Men skulle väl tolka den lögnen från flertalet människor att det är en viss from av avundsjuka för dom inte ens lyckats komma på denna idé själv utan bara suttit och dragit i den långe vareviga dag istället och inte kommit på något mer kreativt än pappershanddukar och en tub hudkräm.

Tycka vad man vill om att han vrålar, men han har faktiskt lugnat sig på den fronten en hel del, och gillar man inte det så behöver man inte ens se hans videos från första början om man ändå bara ka gnälla att man inte gillar han eller det han gör.

Medlem

Han har knappast gjort videon för någon löjlig jantelag i sverige - då hade han pratat svenska.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan inte säga att jag gillar hans videor men har aldrig känt ett behov av att hata han. Att någon tjänar bra med pengar är bara bra för samhället.... jag menar vad är alternativet? En till som köar till Arbetsförmedlingen och lever på a-kassa?

Nej tack, ju fler som kan tjäna pengar och göra det dom vill... ju bättre är det. Är inte det som är poängen med livet?

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Kan inte säga att jag gillar hans videor men har aldrig känt ett behov av att hata han. Att någon tjänar bra med pengar är bara bra för samhället.... jag menar vad är alternativet? En till som köar till Arbetsförmedlingen och lever på a-kassa?

Nej tack, ju fler som kan tjäna pengar och göra det dom vill... detså bättre, är inte det som är poängen med livet?

Inte enligt vissa stollar, för youtube gamer är ju inget riktigt jobb säger många människor. Hade jag haft den där orken och lusten att redigera och hålla på så hade jag faktiskt försökt själv ge mig in i denna bransch även om det inte bara är att ladda upp en video sedan blir jag jävligt populär utan det är ju ett jävla stå i.
Men man lär väl ha det som en vid sidan om hobby istället då jag aldrig kommer vara ens i närheten av att göra något sånt här

Medlem
Skrivet av Komured:

Sverige är ett kul land där alla vill ha pengar men ingen får vara rik.

Skulle tro att folk reagerar på HUR han blivit rik, inte ATT han är det. Jag har väldigt svårt att förstå vad med just Felix som är så speciellt att han förtjänar all den uppmärksamhet och alla de pengarna.

Å andra sidan, det finns många skådespelare, modeller och artister som jag heller inte begriper varför just de förtjänar detsamma.

Men att jag har svårt att förstå det hela, eller är avundsjuk som tusan på att han redan mycket yngre än mig kan se fram emot ett liv helt utan ekonomisk stress eller oro så betyder det inte att jag missunnar honom något.
Vad eller hur det än gått till så är det Felix som gjort sig det han har, varesig det beror på skicklighet eller tur eller kanske lite av varje så var det hursomhelst han själv som tog det tillfället i akt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Komured:

Sverige är ett kul land där alla vill ha pengar men ingen får vara rik.

Skulle tro att folk reagerar på HUR han blivit rik, inte ATT han är det. Jag har väldigt svårt att förstå vad med just Felix som är så speciellt att han förtjänar all den uppmärksamhet och alla de pengarna.

Å andra sidan, det finns många skådespelare, modeller och artister som jag heller inte begriper varför just de förtjänar detsamma.

Men att jag har svårt att förstå det hela, eller är avundsjuk som tusan på att han redan mycket yngre än mig kan se fram emot ett liv helt utan ekonomisk stress eller oro så betyder det inte att jag missunnar honom något.
Vad eller hur det än gått till så är det Felix som gjort sig det han har, varesig det beror på skicklighet eller tur eller kanske lite av varje så var det hursomhelst han själv som tog det tillfället i akt.

Att du inte förstår sitter väl mest i att du har inte samma smak som andra har vilket i sig är jävligt bra. Världen skulle vara en enormt tråkigt plats ifall alla tyckte om exakt samma saker

Medlem

Hata någon är så onödigt, sen är pewdiepie inte något för mig eller min smak. Men de som tycker att man får ut något nöje från hans videor, är det bara att tacka och buga.

Skrika, rapa, dra ordvitsar eller dylik banal underhållning kan nog de flesta lyckas med på tuben idag. Se bara på avgn, han började smått och blev sen större allt eftersom hans kärlek för videoproduktion växte med tiden. Han skriker, gråter och gör till sig på tuben också, men honom gillar jag mer av den enkla anledningen att han recenserar från en komisk vinkel och tar upp intressant bakgrundsfakta till det han presenterar. Sen lägger han ner ofantligt mycket tid på sina produktioner, trots att han har både familj och jobb.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ja det är verkligen hemskt att man kan tjäna pengar på komedi. Tacka vet jag knösarna som blir tok-rika på att utnyttja fattiga människor i slav-liknande förhållanden.

Pewdiepie får fler folk att intressera sig för spel, och det är ju mycket värre än att tex förstöra miljön eller sälja vapen till krigsdrabbade länder.

Medlem

Jag har aldrig riktigt förstått hans storhet men det är ju en smaksak. Däremot är jag fascinerad av hans oerhörda fanbase.

Han gör sig förtjänt av pengarna för det är ju likställt med alla prenumerationer och visningar han har av videos så och alla har samma förutsättningar att tjäna pengar på youtube. Jag tror det han gör är svårare än va det ser ut att vara.

Jyu
Medlem

Vi får se hur länge han fortsätter att betala skatt i Sverige.

Medlem

Hur kommer det att varenda jävel som har blivit rik alltid drar till med men du jag har minsann varit fattig och inte kunnat betala hyra osv?

Sen hatar jag honom mer än typ allt men jag kollar inte på hans videos och kul att han lyckats tjäna så mycket


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Han pratar bättre engelska än många av våra svenska "skådespelare". Pinsamt för dom

Medlem
Skrivet av Jyu:

Vi får se hur länge han fortsätter att betala skatt i Sverige.

Han bor inte i Sverige har jag för mig.

dmn
Medlem
Skrivet av zliddret:

Det är som att påstå att spel journalist inte är ett riktigt jobb, det felix gör är att han spelar samt brukar han rescensera spel och det är så vitt jag vet ett jobb.

Fast att vara speljournalist är inget riktigt jobb...

Medlem

fan vill veta vad han har för gig för.kamera ect vill för.kul skull göra med,

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dmn:
Skrivet av zliddret:

Det är som att påstå att spel journalist inte är ett riktigt jobb, det felix gör är att han spelar samt brukar han rescensera spel och det är så vitt jag vet ett jobb.

Fast att vara speljournalist är inget riktigt jobb...

Mamma, är det du?


signatur
Medlem
Skrivet av Figurlig:

Det är väl asbra att han bidrar till samhället med skatter! Speciellt när han är så ung!

Saken är den han flyttade ifrån Sverige förmodligen för att han inte vill bidra till samhället, förstår honom våra skatter är Overlord


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av zliddret:

Det är som att påstå att spel journalist inte är ett riktigt jobb, det felix gör är att han spelar samt brukar han rescensera spel och det är så vitt jag vet ett jobb.

Fast att vara speljournalist är inget riktigt jobb...

Ett jobb är en roll i samhället som du belönas för, spel journalister får betalt. Då är det ett jobb. Som att säga en journalist ifrån aftonbladet är inget jobb


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Tycker det är mycket pengar för lite arbete. Han förtjänar helt klart pengar för det han jobbar med, men det borde ligga på en betydligt lägre nivå. Jag menar, vi snackar om en månadslön på 5.25 miljoner kronor. Det är på tok för mycket pengar för att bara spela spel, skrika och muppa sig framför en kamera.

För den som säger att jag är avundsjuk så kan jag säga att nej, jag är inte avundsjuk. Jag är glad för hans skull, men jag är född och uppvuxen i arbetarklassen och har fått lära mig att hårt arbete ska vara lönsamt. Så för mig så är hela Youtube-industrin ett skämt där man kan tjänar miljontals kronor på att i stort sätt bara driva en vlog hemifrån.

För att få ett litet perspektiv på Pewdiepies årsinkomst på 7 miljoner dollar så tjänar Conan O'Brien 12 miljoner dollar per år. Conan gör varje vardag ett 40-45 minuter långt program. Han gör reportage, i vissa fall internationellt. Han måste underhålla en publik 5 dagar i veckan. Han intervjuar gäster och måste därför läsa på sig om sina gäster m.m..

Där har vi en snubbe som verkligen jobbar för sina pengar. Men om han skulle dumpa allt i sitt program förutom Clueless Gamer så skulle han verkligen inte vara värd så mycket pengar, och då är Clueless Gamer ändå mer eftertänkt än Pewdiepies kanal.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Hur kommer det att varenda jävel som har blivit rik alltid drar till med men du jag har minsann varit fattig och inte kunnat betala hyra osv?

Sen hatar jag honom mer än typ allt men jag kollar inte på hans videos och kul att han lyckats tjäna så mycket

Eh lol du säger ''har blivit rik'' så du tekniskt sätt besvarar din egna fråga om du använder din egna hjärna, Medelklassen och fattiga är ju mycket mer begränsad än rika överklassen? Så när man hoppar upp t toppen så oroar man sig inte för hyran. Använd hjärnan lite oftare så kanske du blir också rik nån dag


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av Figurlig:

Det är väl asbra att han bidrar till samhället med skatter! Speciellt när han är så ung!

Saken är den han flyttade ifrån Sverige förmodligen för att han inte vill bidra till samhället, förstår honom våra skatter är Overlord

Eller så var det för att han hade en Italiensk flickvän som bor i italien?

Vill man fly skatter är knappast Italien och England de 2 länder på världskartan man väljer

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Komured:
Skrivet av electric8:
Skrivet av Figurlig:

Det är väl asbra att han bidrar till samhället med skatter! Speciellt när han är så ung!

Saken är den han flyttade ifrån Sverige förmodligen för att han inte vill bidra till samhället, förstår honom våra skatter är Overlord

Eller så var det för att han hade en Italiensk flickvän som bor i italien?

Samt att han faktiskt skattar i Sverige då hans bolag är registrerat här


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:

Tycker det är mycket pengar för lite arbete. Han förtjänar helt klart pengar för det han jobbar med, men det borde ligga på en betydligt lägre nivå. Jag menar, vi snackar om en månadslön på 5.25 miljoner kronor. Det är på tok för mycket pengar för att bara spela spel, skrika och muppa sig framför en kamera.

För den som säger att jag är avundsjuk så kan jag säga att nej, jag är inte avundsjuk. Jag är glad för hans skull, men jag är född och uppvuxen i arbetarklassen och har fått lära mig att hårt arbete ska vara lönsamt. Så för mig så är hela Youtube-industrin ett skämt där man kan tjänar miljontals kronor på att i stort sätt bara driva en vlog hemifrån.

För att få ett litet perspektiv på Pewdiepies årsinkomst på 7 miljoner dollar så tjänar Conan O'Brien 12 miljoner dollar per år. Conan gör varje vardag ett 40-45 minuter långt program. Han gör reportage, i vissa fall internationellt. Han måste underhålla en publik 5 dagar i veckan. Han intervjuar gäster och måste därför läsa på sig om sina gäster m.m..

Där har vi en snubbe som verkligen jobbar för sina pengar. Men om han skulle dumpa allt i sitt program förutom Clueless Gamer så skulle han verkligen inte vara värd så mycket pengar, och då är Clueless Gamer ändå mer eftertänkt än Pewdiepies kanal.

Fast är det upp till oss att bestämma hur mycket han ska tjäna? Han når en publik som är väldigt svår att träffa med reklam och de som betalar för att sina ads ska synas på Youtube betalar duktigt med pengar och kreatörer får en del av de pengarna.


signatur
123
Skriv svar