Spekulationer – senaste GTA V-patchen nedgraderar spelet

Robot
Spekulationer – senaste GTA V-patchen nedgraderar spelet

Fans rasar över framerate-problem efter senaste pc-patchen till GTA V.

#rockstar, #gta-v-2


Medlem
Spekulationer – senaste GTA V-patchen nedgraderar spelet

Började lira igen i helgen efter en månads uppehåll, varannan session jag ansluter till har fuskare som spränger alla spelare på servern så fort de spawnar...

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Började lira igen i helgen efter en månads uppehåll, varannan session jag ansluter till har fuskare som spränger alla spelare på servern så fort de spawnar...

This... Så jävla tråkigt.

Medlem

Tråkigt hur de förvärrar för moddare vid varje uppdatering. Hur kan de inte tycka om moddare? Det är det som ÄR communityt! Det skadar ju ingen så länge det är singleplayer.

Inaktiv

Jag har inte spelat GTA V sedan jag fixade in Windows 8.1 Pro, för att spelet laggar avsevärt mycket mer, än vad det gjorde i Windows 7 Home Premium. Förhoppningsvis blir det en förbättring i och med uppgraderingen till Windows 10 i slutet av den här månaden.

Medlem

Jag har grymma problem sedan patchen. Spelet rycker som fasen och NPC-bilar ploppar upp lite då och då från ingenstans, gärna precis i körbanan.
Spelet fryser eller ger svart skärm i jämna mellanrum dessutom.
Börjar bli träligt med alla problem...
Själv har jag förhoppningar att det är min dator som känner att det är dags för en omformatering och nyinstallation av Windows 10.

Medlem

Då verkar det som att jag inte inbillade mig att det har börjat hacka. Innan patchen hackade det inne i menyerna men inte i själva spelet, tyvärr hackar det även där numera. Har bara kört SP, utan moddar än så länge.

Medlem

Helt sjukt om de förstör för moddarna pga av GTA Online. Inte många bryr sig om onlineläget så satsa bara på moddarna för helv***!!!

Medlem

Min FPS har droppat och de flyter på mycket sämre! Man kan inte gå in och köpa body armor får då droppar fpsn till 5 typ.... Har aldrig haft problem innan senaste patchen...

Medlem

laggar asbra nu efter senaste, jag är snart färdig med detta jävla skitspel, och alla hackers kan dom heller inte få bort bra att förstöra ett fint spel sådär...

Gta V flöt som best vid launch sen efter patchen några veckor senare hade jag mer framedrops.

Är det ännu sämre nu?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Till och från får olika "grupperingar" bråka med varann..

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Började lira igen i helgen efter en månads uppehåll, varannan session jag ansluter till har fuskare som spränger alla spelare på servern så fort de spawnar...

Det är inte det värsta, folk idag kallar det "mods", det är alltså inte fusk även ifall du kan använda modsen Online, så GTAV Online på PC har blivit ett spel där folk skräddarsyr sina egna kopior av spelet, allt ifrån att använda Godmode, spränga folk i luften eller teleportera sig, så det finns inga möjligheter för dig som inte fuskar att vinna en kamp, och Online delen har blivit som en ond cirkel där folk har börjat ladda ner "mods/fusk" för att försvara sig mot andra som fuskar. Senast jag spelade (3 veckor sedan) så kunde man inte gå in i en enda session utan en fuskare. Men spelet var kul så länge det varade iaf.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Jag har inte spelat GTA V sedan jag fixade in Windows 8.1 Pro, för att spelet laggar avsevärt mycket mer, än vad det gjorde i Windows 7 Home Premium. Förhoppningsvis blir det en förbättring i och med uppgraderingen till Windows 10 i slutet av den här månaden.

Skumt. Precis tvärt om för mig. eller ja. Jag hade inga direkta problem i Win7, men fick lite ökad prestanda iom win 8.1.

Inaktiv

Köpte spelet för ca 2v sen till PC (körde igenom SP hos en polare) för att lira tillsammans med vänner online o har redan tröttnat hårdare på detta skit spel än va jag gjort på andra med betydligt sämre spelkänsla o Story på sådan kort tid.

Rockstar till all ära men fy fan för GTA V online alltså, vilket jävla skämt det liret är. Vill fan inte röra vid det längre med pincett o latex handskar äns. Man kan fan till o med i vissa stunder lugnt kalla detta för det största misslyckandet i MP history gällande "open World" under dom senaste 15+ åren.

Seriöst nu, HUR FAN kan man släppa ett spel som GTA o sen sitta o säga:
Det är lugnt med hackers o moddare, vi tänker inte stoppa dom. GREAT ROCKSTAR JUST GREAT.

Man kommer in, hinner spela 10 minuter innan någon osynlig person teleporterar sig in i ens bil o sedan besluta sig att spränga hela gatan fram o tillbaka i ca 10 minuter, o räckte inte det så gör vi så att hela bilden skakar som en jordbävning i ca 15 minuter innan vi avslutar med att kasta alla bilar som finns i spelet i ansiktet på folk som står utanför sina hus.

Ja Rockstar erat spel är sååååå bra..../sarcasm *facepalm*

DET ÄR EN SAK om detta händer på EN SERVER men när man hoppat mellan 5+ olika och det händer på varje jävla server så får det fan räcka..

SKAMLIGT rakt av att inte Rockstar som alla prisar o slickar röv på inte kan fixa något så jävla enkelt som att banna elr ta bort alla jävla röv hål som håller på o moddar o förstör på ett DÅLIGT sätt i spelet..

Nej fuck d här liret, kommer inte röra skiten något mer då jag bara blir lack, så d va ju kul 500+ kr åt helvete som jag kunnat lagt på något annat mer behövligt tack vare snorungar som hellre vill förstöra för andra än ha kul i GTA V....

Åh hur folk kan sitta o ha mage åt att försvara dessa personer runt om på olika forum anser jag vara lika moget som att säga att ISIS ska få komma tillbaka till sverige o få VÅRD om dom inte vill slåss längre.

"Meh, han modar o förstör så då måste ja göra d samma för att försvara mig"
RLY ? ÄR NI FAN TAPPADE I GOLVET ELR VA E DET MED ER?

News flash för dessa personer som säger det ovanstående.

När en hacker kommer in i ett spel så är det mer elr mindre KÖRT om inte utvecklarna gör något åt det DIREKT. Jag minns hur folk blev helt ursinniga på rockstar redan den första veckan när dom första hackers/moddare började synas i spelet som bara förstörde för andra än att kul....

O vad gjorde rockstar ? INTE ETT SKIT, förutom att säga:
"Men vi kan inte göra något åt det bla bla bla" och vad har vi nu efter ett antal månader längre fram?
Ut av ca 20 servers så är 10 fulla varav 6 av dom är totalt infekterade av hackers med flygande bilar och exploderande gator.... jupp.... "Bättre att inte göra något åt det Rockstar?"

Fy fan återigen

Medlem

Senaste patchen är en katastrof, och ett fruktansvärt lagg när man går till menyerna eller kartan, fy helvete Rockstar!


signatur

Meep!

Bannade inte R allt o alla i början? Det vart ett jäkla hallå när SP moddar t.o.m räknades som fusk


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar