Battlefield 3-beta vid köp av nya Medal of Honor

Medlem

battlefield 2 var så jävla awesome till PC. om dom fortsätter med frostbite på battlefield 3 så blir jag helt ärligt ledsen. jag är en konsol-fanboy av rang men älskade battlefield 2 till PC oerhört mycket, och jag kan förstå varför folk blir sura när dom får veta att battlefield 3 kommer till konsol.

Medlem

Det enda problemet jag har med multiplattform är att utvecklarna först utvecklar till konsolerna och sedan gör sketna portar till PC. Det blir som att ta flera steg bakåt i utvecklingen för PC-spelens kvalité.

Medlem

Vafan är det här förr jävla skit

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Det enda problemet jag har med multiplattform är att utvecklarna först utvecklar till konsolerna och sedan gör sketna portar till PC. Det blir som att ta flera steg bakåt i utvecklingen för PC-spelens kvalité.

Säg inte det, testat Starcraft 2?
Senaste PC-exklusiva spelet men med grafik som får konsolerna att framstå som framtida

Medlem

Dice = Amatörer

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Senaste PC-exklusiva spelet men med grafik som får konsolerna att framstå som framtida

Försök att göra det spelet lika smidigt och bra till konsoll som på PC vad det gäller kontroll och moddande.

Grafik är inte allt!

Avstängd

Goda nyheter för oss med konsol

Medlem

Det enda bra med Frostbite-motorn var dess ljudmotor. Fysik och grafik i övrigt var en riktigt online-mässig sörja med falsk serverbrowser-ping, absurt kontrast på sand/öken-banor och buggar som till denna dag har KNAPPT har fixats. Om BF3 nu utvecklas med den här skitmotorn igen och dessutom våldtar PC-communityt som de gjorde med BFBC2 så säger jag tack och hej för BICEs del.

Medlem

Varför DICE... varför alla dessa usla beslut som gör så många besvikna?

*suck*

Inaktiv

Hallå?! Bara för att det även kommer till konsol, så kan det lika gärna bli en konsolportning så som vi såg på battlefield 2>modern combat (2?). Man utgick från pcn, sen så gjorde man nåt till konsol.

Medlem

Kommer ihåg när det kom usla pc portningar till konsoll istället för tvärtom.. Det var tider de

Medlem

Erkänn att ni kommer att köpa det endå,.. Jag själv tycker det är tråkiga nyheter med, men erkänner samtidigt att jag kommer nog att köpa spelet. Jag är sådan som gamer, jag vill alltid testa de nya stora fps-spelen som kommer. Äger både rejäl PC rig och xbox360, men spelar ALDRIG fps i multiplayer på konsol. Singleplayer är soft i soffan,.. men mp,..never.

Vi får börja vänja oss med detta,.. att spelen kommer på alla plattformar och att pc versioner i stort sett är en konsollportning.
Alla gör det, då alla vill tjäna mer pengar. Det är inte svårt att förstå. Tråkigt men sant.

Allt vi kan göra är att hoppas att det blir ett bra lir endå.

Skål!.. Och låt oss spilla ut en skvätt för alla de spel som kunde blivit bra.. . . . suck :/

Ish
Medlem

Varför sån rage över FB motorn? Jag undrar alltså..

signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Hur tänker du nu? Skulle vilja se hur bra konsolerna klarar av ett RTS som Starcraft2 med en gaziljon units på skärmen. Sen att RTS inte fungerar över huvud taget på konsol är ju en annan femma

Medlem

Felet är ju inte DICE. Det är ju EA som köpte upp dem och tidspressar dem på att släppa DLCs och annat konsolskit för att tjäna in pengarna istället för att fixa buggarna ordentligt i sina spel.

Edit:
Vad jag minns så var BF2 inte alls bra. Random CTDs, PBkicks etc precis likadant som BFBC2 och BF2 är idag 5 år gammalt.

signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem
Skrivet av zhrooms:

jag tyckte BFBC2 till PC var 5/5 när jag hade köpt det och kört 10 levelar, nu när man sitter på rank 30, på Hardcore servrar, dör 10 gånger i rad, för motorn är avföring, som tillåter 7åringar äga allt och alla, i CS krävs det skills, krävs inte ett jävla piss i BFBC2
// Nerdrage?

Om de inte krävs ett piss för att va bra i BC2, hur kommer de sig att du är så jävla dålig på de då?

Medlem
Skrivet av Ish:

För att motorn är sämst?

Ni casuals märker inte sånt dock så orkar inte ens förklara.

Ish
Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Ish:

För att motorn är sämst?

Ni casuals märker inte sånt dock så orkar inte ens förklara.

Ja, jo.. Att den suger kunde jag ju iofs ha listat ut själv efter alla kommentarer. Frågan var ju mer Varför.

signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Nu tycker jag att folk kanske höjer BF2:s status lite väl högt. Det har fortfarande en jävla massa buggar som inte har åtgärdats. Så kom inte med nåt larv om att BF2 patchades ordentligt och bra.

Det har alltid varit en svaghet hos Dice, själva patchandet av buggar.

Sen alla kommentarer om att dem är pengakåta, ja vafan tror ni? Det är väl ingen jävla välgörenhet spelföretag sysslar med?

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Hur tänker du nu? Skulle vilja se hur bra konsolerna klarar av ett RTS som Starcraft2 med en gaziljon units på skärmen. Sen att RTS inte fungerar över huvud taget på konsol är ju en annan femma

Det finns fler genrer än FPS och RTS, så vad spelar det för roll?

Lite kul att i princip alla här verkar tro att de enda genrer som existerar är FPS samt RTS.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Då måste ju 2nd Lieutenant (BF2) warh0g länka sina stats:
http://bf2s.com/player/43437158/ (över 400 timmar ^^, 172 Guldstjärnor, 116 silver och 114 brons)

BFBC2 stats: http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/warh0g

signatur

Medlem
Skrivet av Lorran:

Hallå?! Bara för att det även kommer till konsol, så kan det lika gärna bli en konsolportning så som vi såg på battlefield 2>modern combat (2?). Man utgick från pcn, sen så gjorde man nåt till konsol.

Det var ingen portning

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Jag vill inte verka nonchalant mot inbitna PC-spelare, men trodde ni seriöst att DICE skulle göra en ny "motor till BF3..? Frostbite är fortfarande relativt ny och den är en multiplattform-motor, så att det är inte alls särskilt förvånande att det kommer en dassig version av spelet till konsol.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av zhrooms:

Då måste ju 2nd Lieutenant (BF2) warh0g länka sina stats:
http://bf2s.com/player/43437158/ (över 400 timmar ^^, 172 Guldstjärnor, 116 silver och 114 brons)

BFBC2 stats: http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/warh0g

Nice stats, jag har bara spelat på Battlefield Gotland i BC2, i BF2 spelade jag bara på Battlefield.no, Battlefield Gotland och TV2

Ser att du har kört som Anti-tank mest, hur kan det varit roligt?

Anti-tank? It's a dirty job and the medics won't do it DAO-12 + AT4. Det är ju Teamplay man spelar så mitt kall blev AT. Var rätt bra på det också

Samma servrar som jag körde i BF2
I BFBC2 så spelar jag på lite olika, försöker spela på Gotland

signatur

Medlem

DICE lämnade PC-spelarna i och med Bad Company 2, det borde de flesta veta vid det här laget.

Medlem

Fan, det här suger röv!
Jag tröttnade på BC2 efter en månad pga att det är en nedrans konsoll-port.. Det blir till att inte köpa BF3 då :S

signatur

Hur f*n kan man ge Operation Flashpoint: Dragon Rising betyget "Mästerligt" och "Fulländat"??????

Medlem
Skrivet av warh0g:

Nu tycker jag att folk kanske höjer BF2:s status lite väl högt. Det har fortfarande en jävla massa buggar som inte har åtgärdats. Så kom inte med nåt larv om att BF2 patchades ordentligt och bra.

Det har alltid varit en svaghet hos Dice, själva patchandet av buggar.

Sen alla kommentarer om att dem är pengakåta, ja vafan tror ni? Det är väl ingen jävla välgörenhet spelföretag sysslar med?

Okej alla fattar, spelföretag är inga välgörenhets-
organisationer!
Spelföretag gör spel som dom tror folk vill betala för.
Därför är det viktigt för oss spelkonsumenter(och i slutändan hela branschen) att ställa krav på våra spelutvecklare.
Men framför allt att inte låta sig luras av giriga utgivares ibland mycket fula pr-trick.
Annars får vi inte valuta för pengarna och det tjänar ingen på i längden.
peace:)

signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Dice har sjunkigt riktigt lågt. Efter Battlefield 2142 gick det utför. Rejält.

Medlem

Kära FZ redaktion, SNÄLLA ta kontakt med DICE och försök få lite ljus spritt på det här.

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Döp om DICE till BICE. Det skulle vara så mycket mer lämpigt nu för tiden, och även få svenskar att förstå vad detta företag egentligen innebär.

Skriv svar