Fallout 4 – FZ listar farhågor och förhoppningar om porrkarriär, laservapen och total omoral
Ser fram emot releasen grymt mycket, tyckte 3an var jävligt kul, speciellt i coop. Även om 4an blir precis som 3an med lite nytt så kommer det ändå bli kul
så nej, har inga större farhågor ska enbart bli kul!
Edit: sorry, blandade ihop det med Borderlands 2 gällande coop.... *skäms* men jag står för övriga saker jag skrev
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Eh, droger för att bli filmstjärna? Kanske för att höja endurance?
Annars krävdes om jag inte minns fel en del besök på stadens lusthus om man inte offrade en perk.
Fanns det mer än typ 5 olika vanliga fiender i F3?
I F2 kunde man tex stöta på karavaner som försvarade sig (eller följa med som extra vakt) mot vad som var kvar av mutantarmen, vilket innefattade ghouls, floaters, mutanter och vad nu den där konstiga blobben hette.
Alla olika faktioner bland den mänskliga sidan var väl fler än antalet fiendetyper i 3:an.. och det är nästan sant också!
Fanns det mer än typ 5 olika vanliga fiender i F3?
Jupp. gå gärna in på Wikin och jämför så kommer du upptäcka att det finns lika mycket olika varelser och robotar i 3:an som i 2:an.
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki
Däremot så var vissa överrepresenterade (raiders och Supermutanter) så det kändes som att man slogs mot dom mest hela tiden.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
3an var jävligt kul, speciellt i coop.
Coop?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
3an var jävligt kul, speciellt i coop.
Coop?
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Ja, mera variation av fiender borde ju gå att fixa tycker man, Kan man bara använda fantasin lite så, Bara att kika lite i rollspelsböcker för att få lite inspiration,"Gamla Mutant" Fantastiskt gjort med djur liv och mutanter samt mkt mera godis. Men samtidigt få det någorlunda realistiskt, Önskar att man hade mera kunskaper om att programmera, hade lätt velat jobbat som spel designer. Hoppas dock på att dom skippar Jetpack samt en massa flyg, det skall vara utmaning att ta sig från punkt A till B. Förmodar dock att det är ett fritt val hoppas jag på hur man nu vill göra med det.
Dem har ju lagt till mer variation bland monster...kolla combat video från bethesda.
Dem har ju lagt till mer variation bland monster...kolla combat video från bethesda.
Skall ta en titt. Tackar
Den största farhågan, vad man sett av trailers redan, är att de inte uppdaterat grafik- och animationsmotor ett skvatt.
Ryckiga, stela rörelser med tio år gamla shaders hjälper knappast inlevelseförmågan. Det kändes gammalt redan i Fallout 3.
Den största farhågan, vad man sett av trailers redan, är att de inte uppdaterat grafik- och animationsmotor ett skvatt.
Ryckiga, stela rörelser med tio år gamla shaders hjälper knappast inlevelseförmågan. Det kändes gammalt redan i Fallout 3.
Steget mellan FO3 och FO4 är nog minst lika stort (förmodligen ännu större) som steget mellan Oblivion och Skyrim. Alltså väldigt stort.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Ser fram emot releasen grymt mycket, tyckte 3an var jävligt kul, speciellt i coop. Även om 4an blir precis som 3an med lite nytt så kommer det ändå bli kul
så nej, har inga större farhågor ska enbart bli kul!
Edit: sorry, blandade ihop det med Borderlands 2 gällande coop.... *skäms* men jag står för övriga saker jag skrev
Googlade direkt "Fallout 3 coop" efter att jag läst halva ditt inlägg. ARRRGH!!!
Ingen av dessa farhågor är i närheten av det jag är mest orolig för.
Dålig respons i spelet eller det extrem lagg som fanns i Fallout/ Skyrim tidigare.
Vi uppfattar detta väldigt olika och är olika känsliga för det beroende på tidigare
erfarenhet men Fallout 3, Vegas och Skyrim var alla spel som var fruktansvärt dåliga i combat.
I vissa fall klickar man vänster musknapp och det tar nästan en sekund innan karaktären skjuter.
Har man spelat H1Z1 i 30 FPS och tycker detta är ok så kanske det spelar mindre roll, är man
däremot van vid +150 FPS från Dirty Bomb så är saken en helt annan
MattiAceGaming
Har du ens spelat Fallout 3 och New Vegas..?
Min tanke med
MattiAceGaming
Vilka av dom fiender som fanns med på videon är nya? enda jag direkt ser är queen och bloodbug...
Ni skriver att "Fallouts styrka ligger i utforskandet av ödelandet". Där är ni helt ute och cyklar. Fallouts styrka ligger i valmöjligheterna och våldet. Fallout 3 och New vegas missade det så där halvt ungefär. Jag hoppas Bethesda har fått den insikten. Fast det tror jag inte. Fiende skalning, torr historia, humoristiskt våld är nog något Fallot 4 tyvärr också kommer dras med :/
Min tanke med
Animationerna är faktiskt ingen hit i de spelen.
Min tanke med
Snubben säger att det är samma som för 10 år sedan..
Min tanke med
Snubben säger att det är samma som för 10 år sedan..
Oj, mitt misstag. Nå, jag håller inte med han om det. Bethesda (enligt deras historia) uppdaterar alltid sina spel tekniskt. Så jag tror på en förbättring från tidigare delar. Hur mycket bättre lär vi se snart då det släpps mer stoff att förkovra sig i.