Filter och textfärg

Medlem
Filter och textfärg

Hej FZ!

Några saker som jag inte kommer överrens med vad gäller utseendet på sidan är att:

1. Jag inte kan filtrera testerna (längst upp på sidan) efter mina intresseramar. Jag är fullkomligt ointresserad av TV-spelsrecensioner (XBOX360 t.ex.). Att kunna välja så att endast PC-recensioner syns där är något jag skulle vilja välja.

2. Textfärgen #575785 som ni använder för recensioner har för bedrövligt dålig kontrast emot den vita bakgrund som ni (emot allt gott vetande) valt. Skall ni envisas med att använda vit bakgrund så är svart textfärg (i löpande text) det enda som går att tillråda. Även om det kanske bildar snygga textblock så är estetik inte vad ni eftersträvar utan läsbarhet. Samma sak gäller givetvis askgrå, och smyglila.

3. Länkarna till de olika avdelningarna "ljusgrå mot lite mörkare ljusgrå" har också uselt kontrastförhållande, jag föreslår att någon ansvarig läser lite Nielsen, och före ni vågar hävda att läsare med synfel kan trycka CTRL+ eller en annan senväg, så betänk att ni vill -alla- läsares väl, inte bara dem med god syn och en bra bildskärm.

4. Navigeringsmenyerna (igen), jag vet inte om FZ har gjort några användartester för denna sida, men något som ni inte tycks ha uppmärksammat är att navigeringsinterfacet är onödigt rörigt. (För information om hur man gör användartester så rekommenderar jag google) 45 länkar (inkl. personliga menyn) på en vänsterspalt är lite väl tilltaget.

Överlag så märks det att det är en designer som fått hålla i er grafiska profil för det ser snyggt ut, men rent praktiskt lämnar sidan en del att önska. Som ett litet "plåster på såren" så vill jag passa på att säga att sidan skalar väl för dem som orkar med "senvägen".

(I övrigt, hur många av era besökare tror ni bryr sig om att scrolla ner på er förstasida? Som är ett gytter av text och bilder)


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

1
Skriv svar