Rollercoaster Tycoon World är inte jättefult längre – se den nya grafiken!

Robot
Rollercoaster Tycoon World är inte jättefult längre – se den nya grafiken!
Medlem
Rollercoaster Tycoon World är inte jättefult längre – se den nya grafiken!

Börjar se skapligt ut, lite trist platt mark/gräs i kontrast men det kanske level-designers kan fixa.

Medlem

Roller coaster tycoon är ett äkta spel där jag föredrar gameplay före grafik

FM-guru
F.d. Sisyr

Låter som man gått framåt en hel del, och då snackar jag inte om det grafiska. Lovande med modsupport också. Frågan är hur det står sig mot Planet Coaster.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Roller coaster tycoon är ett äkta spel där jag föredrar gameplay före grafik

Givetvis är det så men det är ju samtidigt en självklarhet att grafiken inte ska vara sämre än Rollercoaster 3 som kom för snart 12 år sen.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Roller coaster tycoon är ett äkta spel där jag föredrar gameplay före grafik

Nja, jag skulle nog säga att grafiken är minst lika viktig för ett sådant här spel just på grund av att det är ett nöjesfält-simulator.

Medlem

Nu jäklar kan man börja längta efter spelet

Medlem

Härligt att se att de verkar ha uppdaterat gameplayet från 3:an en hel del även om grafiken fortfarande är lite trist. Bergochdalbanenyggaren (kul ord) ser ju ut som ett stort steg framåt och det är altid ett genidrag med officiel modsupport. Hypen har gått från 1/5 till en stark 3/5.

Medlem

Bra. Men hoppas också på ett nytt Railroad tycoon som inte är fördummat.

Medlem

Märks att de har sneglat på Cities: Skylines när de utvecklade vägläggarverktygen.

Kanske blir ett köp om de gör spelet ordentligt den här gången. Som det ser ut nu får utmanaren Parkitect en rejäl smäll på fingrarna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det är väl inte ens samma team som gör spelet längre? Tyckte jag såg något om att atari gav det till några andra lirare.

Medlem

Hjälpte nog också att Atari bytte utvecklare.

Medlem

Blir lite konkurrens på denna marknad alltså.

Frontier håller på med Planet Coaster. Det är studion som tidigare låg bakom Roller Coaster Tycoon 3. På senare tid har de släppt Elite Dangerous också.
https://www.planetcoaster.com/

Sen kommer ett indiespel som finansierades på Kickstarter med 63 000 dollar, Theme Parkitect. Detta spel satsar mest på simulation och management enligt deras blurb och har enklare grafik.
http://www.themeparkitect.com/

Grafiskt tror jag Planet Coaster kommer vinna - den stora frågan är vilket spel som blir roligast.

Medlem

Atari... Atari. Suck...

Medlem
Skrivet av Buio:

Blir lite konkurrens på denna marknad alltså.

Frontier håller på med Planet Coaster. Det är studion som tidigare låg bakom Roller Coaster Tycoon 3. På senare tid har de släppt Elite Dangerous också.
https://www.planetcoaster.com/

Sen kommer ett indiespel som finansierades på Kickstarter med 63 000 dollar, Theme Parkitect. Detta spel satsar mest på simulation och management enligt deras blurb och har enklare grafik.
http://www.themeparkitect.com/

Grafiskt tror jag Planet Coaster kommer vinna - den stora frågan är vilket spel som blir roligast.

Bara bra för oss konsumenter

Medlem

Skulle inte påstå att grafiken är det viktiga. Vad jag har förstått så är det många som fortfarande spelar tvåan istället för trean på grund av bättre gameplay.

Ser fram emot det här iallafall.

Gnällkuk

Nu börjar det likna något. 10-15 fps kändes ju så där men det hinner de nog fixa till.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Medlem

Rent grafiskt gick det brant nedför i och med RollerCoaster Tycoon 3... steget till 3D var katastrofalt jämfört med den isometriska 2D-grafiken.

Medlem

Det man väntar på då är alltså att man kan koppla mobilen till det där och köra med kartong-3D i sina egna banor...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ser spännande ut

Skrivet av Buio:

Grafiskt tror jag Planet Coaster kommer vinna - den stora frågan är vilket spel som blir roligast.

Men vi har ju inte sett någon gameplay än. Bara en enda trailer och sen typ två bilder på människor och en vagn...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Men vi har ju inte sett någon gameplay än. Bara en enda trailer och sen typ två bilder på människor och en vagn...

Stämmer. Men även om den nya trailern för Rollercoaster Tycoon World är snyggare är det inte så man trillar av stolen direkt. Theme Parktiect har enklare grafik. Så jag lite utgick från att det inte borde vara så svårt för dem. Lär komma mer info från det spelet i höst, då får vi se hur det blir.

Skrivet av Buio:
Skrivet av totalwarplayer:

Men vi har ju inte sett någon gameplay än. Bara en enda trailer och sen typ två bilder på människor och en vagn...

Stämmer. Men även om den nya trailern för Rollercoaster Tycoon World är snyggare är det inte så man trillar av stolen direkt. Theme Parktiect har enklare grafik. Så jag lite utgick från att det inte borde vara så svårt för dem. Lär komma mer info från det spelet i höst, då får vi se hur det blir.

Jo men du hävdar att Planet Coaster har bättre grafik än RCTW, baserat på ingenting


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Jo men du hävdar att Planet Coaster har bättre grafik än RCTW, baserat på ingenting

Jag sa "tror". Men om du vill vara extremt petig bara för att ha något att gnälla över så kan jag ändra till "gissar".

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av totalwarplayer:
Skrivet av Buio:
Skrivet av totalwarplayer:

Men vi har ju inte sett någon gameplay än. Bara en enda trailer och sen typ två bilder på människor och en vagn...

Stämmer. Men även om den nya trailern för Rollercoaster Tycoon World är snyggare är det inte så man trillar av stolen direkt. Theme Parktiect har enklare grafik. Så jag lite utgick från att det inte borde vara så svårt för dem. Lär komma mer info från det spelet i höst, då får vi se hur det blir.

Jo men du hävdar att Planet Coaster har bättre grafik än RCTW, baserat på ingenting

Fräscha upp din läsförståelse lite innan du leker besserwisser.

KoP
Medlem

Föredrar nog Theme park ifrån '94 om jag ska vara ärlig. Pga att det är överskådligt och så värst mycket mekande.

Medlem

Alltså, det här skall handla om ett nöjesfält och det ser närmast ut som någon video från Svenska Trädgårdsanläggningsföreningens senaste årsmöte. Vafan? Jag vill ha blinkande lampor, neon, fyrverkeri och discomusik.

Det är fantastiskt hur cyniska de här företagen blivit. De tog en chansning och hade det inte blivit en storm så hade de släppt spelet utan några förbättringar. Utom i hype trailers då..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Roller coaster tycoon är ett äkta spel där jag föredrar gameplay före grafik

Beror på hur man definierar grafik. Grafiken behöver inte vara tekniskt avancerad men tycker fortfarande ett det behöver vara fint att titta på.

MFZ
Medlem

vältajmat till vr-revolutionen.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

12
Skriv svar