Rollercoaster Tycoon World är inte jättefult längre – se den nya grafiken!
Härligt att se att de verkar ha uppdaterat gameplayet från 3:an en hel del även om grafiken fortfarande är lite trist. Bergochdalbanenyggaren (kul ord) ser ju ut som ett stort steg framåt och det är altid ett genidrag med officiel modsupport. Hypen har gått från 1/5 till en stark 3/5.
Märks att de har sneglat på Cities: Skylines när de utvecklade vägläggarverktygen.
Kanske blir ett köp om de gör spelet ordentligt den här gången. Som det ser ut nu får utmanaren Parkitect en rejäl smäll på fingrarna.
Blir lite konkurrens på denna marknad alltså.
Frontier håller på med Planet Coaster. Det är studion som tidigare låg bakom Roller Coaster Tycoon 3. På senare tid har de släppt Elite Dangerous också.
https://www.planetcoaster.com/
Sen kommer ett indiespel som finansierades på Kickstarter med 63 000 dollar, Theme Parkitect. Detta spel satsar mest på simulation och management enligt deras blurb och har enklare grafik.
http://www.themeparkitect.com/
Grafiskt tror jag Planet Coaster kommer vinna - den stora frågan är vilket spel som blir roligast.
Blir lite konkurrens på denna marknad alltså.
Frontier håller på med Planet Coaster. Det är studion som tidigare låg bakom Roller Coaster Tycoon 3. På senare tid har de släppt Elite Dangerous också.
https://www.planetcoaster.com/
Sen kommer ett indiespel som finansierades på Kickstarter med 63 000 dollar, Theme Parkitect. Detta spel satsar mest på simulation och management enligt deras blurb och har enklare grafik.
http://www.themeparkitect.com/
Grafiskt tror jag Planet Coaster kommer vinna - den stora frågan är vilket spel som blir roligast.
Bara bra för oss konsumenter
Nu börjar det likna något. 10-15 fps kändes ju så där men det hinner de nog fixa till.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Men vi har ju inte sett någon gameplay än. Bara en enda trailer och sen typ två bilder på människor och en vagn...
Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super
Men vi har ju inte sett någon gameplay än. Bara en enda trailer och sen typ två bilder på människor och en vagn...
Stämmer. Men även om den nya trailern för Rollercoaster Tycoon World är snyggare är det inte så man trillar av stolen direkt. Theme Parktiect har enklare grafik. Så jag lite utgick från att det inte borde vara så svårt för dem. Lär komma mer info från det spelet i höst, då får vi se hur det blir.
Stämmer. Men även om den nya trailern för Rollercoaster Tycoon World är snyggare är det inte så man trillar av stolen direkt. Theme Parktiect har enklare grafik. Så jag lite utgick från att det inte borde vara så svårt för dem. Lär komma mer info från det spelet i höst, då får vi se hur det blir.
Jo men du hävdar att Planet Coaster har bättre grafik än RCTW, baserat på ingenting
Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super
Jo men du hävdar att Planet Coaster har bättre grafik än RCTW, baserat på ingenting
Fräscha upp din läsförståelse lite innan du leker besserwisser.
Alltså, det här skall handla om ett nöjesfält och det ser närmast ut som någon video från Svenska Trädgårdsanläggningsföreningens senaste årsmöte. Vafan? Jag vill ha blinkande lampor, neon, fyrverkeri och discomusik.
Det är fantastiskt hur cyniska de här företagen blivit. De tog en chansning och hade det inte blivit en storm så hade de släppt spelet utan några förbättringar. Utom i hype trailers då..
I came here to ruin your day. God sent me.