Bioware Mythic ogillar Real ID

Medlem

Real Id är ett skämt ?

signatur

Godspeed

Medlem

Jag tror att dom endast ändrade sig därför att deras anställda (och deras nära och kära) fick sina facebook konton och annat tok utlagt, och det ville dom väl knappast.

Nä, kan dom inte hålla troll och spammare i shackt så får dom banne i mig skaffa fler moderatorer och inte något sånt här skräp.

(Allt är inte dåligt med REAL ID, tex mer konstruktiva poster och bra information skulle säkert gå att hitta väldigt enkelt om det införts, men jag hade själv aldrig använt ett av deras forum igen. Varför? Om jag vill att folk på internet ska veta mitt för- och efternamn hade jag haft det som användarnamn, och jag har inte ens ett unikt namn, så ingen skulle kunna spåra mig.)

Medlem

Det här med Internet... det är nog bara en fluga som folk kommer att tröttna på. ;D

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Real ID var den dummaste jävla idé som någonsin presenterats överhuvudtaget. Punkt slut.

Medlem

Och ord krigen fortsätter..

signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Ingen med respekt för sig själva, tar NÅTT från Mythic seriöst.. Dom är nog dom sista att utala sig om nått efter deras Billing fel några månader tillbaka!..

Medlem

Blizzard har väl redan backat om att använda riktiga namn på forumen så var är problemet? Finns fortfarande vanliga friendslists för de som inte vill ge ut namn och e-mail.

Att kunna chatta med folk som spelar på andra realms och spel är en underbar ide.

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Personligen gillade jag idén, kunde dock se de problem systemet kunde föra med sig. Folk med hemlig adress kan råka illa ut, scammers blir gladare än någonsin, etc etc

signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Blizzard har väl redan backat om att använda riktiga namn på forumen så var är problemet? Finns fortfarande vanliga friendslists för de som inte vill ge ut namn och e-mail.

Att kunna chatta med folk som spelar på andra realms och spel är en underbar ide.

Jo, dom har backat med IRL namn på forumet.. Det är mest att Mythic går ut och har något att säga om detta som stör mig.. Dom har inte just historia för att vara grymma, + skandalen med deras Billing problem..

Medlem

Bioware Mythic CEO:- Kolla gubbar, folk ogillar ett drag som en av vara storsta konkurenter gjort.
Face less Bioware mythic minion: Se pa fan! Det var ju nagra veckor sen nu och det ar som du sager, vara rapporter fran handelsen visar att det onekligen var ett javla liv om det.
Bioware Mythic CEO: Jag vet! Vi gor ett uttalande som sager att vi aldrig skulle gora sa och vinner pa sa satt gunst hos deras fans!
Face less Bioware mythic Minion: Storslaget! Brilljant!

signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Jag skulle inte ha något mot Real ID.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Jag hatar att Blizzard integrerat sig med Facebook, ännu mer att det riktiga namnet dyker upp när man lägger till någons epost. Bättre att man får välja att ha ett "nickname" som visas upp.

Ren jävla idioti.

Facebook är helt fantastiskt och helt friviligt. Du måste logga in manuellt på facebook och binda ditt Battle.net konto till facebook. Sedan används facebook bara för att leta vänner som har StarCraft 2 bundit till deras fb konto.

Medlem
Skrivet av trasen:

Tycker idén är helt underbar. Ska man vara spydig och dryg bör det reflektera mot personens riktiga namn.
Jag står för yttrandefrihet på internet men som ungar utvecklas över internet nu så är det nästan pinsamt, Real ID eller fasta regler på hur man beter sig i forum och spel vore kanske en bättre lösning.
Vet att Heroes of newerth stöttar anmälan om tvivelaktigt beteénde, sen om admins faktiskt tar seriösa beslut i saken vettefan, men det vore inte helt fel om e-people hade en bättre attityd

This.

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Bioware Mythic CEO:- Kolla gubbar, folk ogillar ett drag som en av vara storsta konkurenter gjort.
Face less Bioware mythic minion: Se pa fan! Det var ju nagra veckor sen nu och det ar som du sager, vara rapporter fran handelsen visar att det onekligen var ett javla liv om det.
Bioware Mythic CEO: Jag vet! Vi gor ett uttalande som sager att vi aldrig skulle gora sa och vinner pa sa satt gunst hos deras fans!
Face less Bioware mythic Minion: Storslaget! Brilljant!

Nailed it!

Medlem
Skrivet av trasen:

Tycker idén är helt underbar. Ska man vara spydig och dryg bör det reflektera mot personens riktiga namn.
Jag står för yttrandefrihet på internet men som ungar utvecklas över internet nu så är det nästan pinsamt, Real ID eller fasta regler på hur man beter sig i forum och spel vore kanske en bättre lösning.
Vet att Heroes of newerth stöttar anmälan om tvivelaktigt beteénde, sen om admins faktiskt tar seriösa beslut i saken vettefan, men det vore inte helt fel om e-people hade en bättre attityd

Och hur skulle det göra någon skillnad? Internet gör dig fortfarande anonym, även om ditt riktiga namn visas, helt enkelt för att du inte är fysiskt närvarande.

Arslen kommer fortsätta vara arslen i alla fall.

Enda skillnaden är att sagda arslen eller andra som vill ta lagen i egna händer har tillgång till mer än vad de kanske borde ha.

I övrigt tycker jag att Blizzard skjuter sig själva i foten med implementeringen av RealID eftersom man tvunget måste visa sitt kontoregistrerade namn till alla man vill ha RealID-kontakt med. De skulle ha gjort mer som Steam istället, att det bara visar ett nick (men visst kan väl folk få visa sitt namn om de vill, men då ska det vara ett aktivt val).

Bra mycket lättare att hålla koll på folks alias än riktiga namn i alla fall, allt som oftast.

Känns som att RealID överlag inte används i närheten av den utsträckning som det skulle kunna göra om det inte var för ogenomtänkt design.

Skulle iofs inte vara så "real" då, syftandes på namnet, men jag tror de skulle tjäna på att släppa kraven på riktigt namn och låta folk använda det på ett mer lättillgängligt sätt.

12
Skriv svar