Robot
Blood Bowl 2

Äntligen en sport som handlar mindre om att göra mål och mer om att bryta benen på varenda jävel som tittar snett på en. Ett paradis för dåliga förlorare.

#cyanide


Medlem
Blood Bowl 2

Jag hade brädspelsversionen för en 20 år sedan, riktigt kul spel!

Datorversionen införskaffade jag 1:an för flera år sedan men det har inte blivit av att jag testat det bara. Som så mycket annat Steam-rea köpt som bara ligger. Får se om det blir 2:an i framtiden. Kanske ska testa 1:an först.

Medlem

Kollade på en stream igår. Såg sjukt segt ut, är säkert roligare online

Medlem

Det var 8 lag i första spelet också vid release. Sen kom Dark Elves med en DLC och senare resten med Legendary-versionen. Chaos Edition adderade ytterligare 3. Tycker det ser bra ut men som vanligt får man vänta ett par år innan det blir spelbart på riktigt.

Medlem

Har spelat ett antal matcher online på öppna ligan. Riktigt kul, nya interfacet är kanon. Enda problemet är att det ibland blir lite väntetid på att servern ska svara. Misstänker att de kommer fixa det.

Det finns några grejer som är sämre - men det allra mesta är bättre.

Väl värt köpet för min del.

Medlem

"Som NHL, fast med regler"

NFL menar ni väl, NHL är ju hockey.

Btw, sugit med DLC för resten av raserna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Buio:

Har spelat ett antal matcher online på öppna ligan. Riktigt kul, nya interfacet är kanon. Enda problemet är att det ibland blir lite väntetid på att servern ska svara. Misstänker att de kommer fixa det.

Det finns några grejer som är sämre - men det allra mesta är bättre.

Väl värt köpet för min del.

vilken plattform spelar du på?:)

Medlem

Spelet är skit! Saknar i princip all som chaos edition har..
Absolut inte värt ett köp. Håll i plånboken.

Medlem

Testade lite av kampanjen igår, fick en bra känsla av det. Jag hade riktigt roligt med 1 där jag deltog i en liten liga.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

vilken plattform spelar du på?:)

PC och på Steam.

Medlem

Obs! Angående pre-order raserna Wood Elves och Lizardmen. De har ändrat lite angående dem.

Läs här för mer info:
http://steamcommunity.com/games/236690/announcements/detail/7...

I korta drag. De som förbokade får båda raserna. De som köpt spelet efteråt får Lizardmen gratis.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Spelet är skit! Saknar i princip all som chaos edition har..

Det är mycket bättre än Chaos Edition på många punkter. Har du ens spelat BB2? Du vet att Chaos Edition var 3:dje utgåvan av spelet och att de första två inte heller innehöll alla lag?

Blood Bowl är ett smalt spel. Chaos Edition har totalt 220 000 sålda exemplar på Steam enligt Steamspy. Detta efter många reor som ökat antalet spelare (de som köper och inte spelar spelen). BB2 är uppe i 32 000 just nu. Blood Bowl har också licenskostnader till GW. Ibland kan man inte släppa allt gratis - det handlar att överleva som utvecklare också.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Stelefan:

Spelet är skit! Saknar i princip all som chaos edition har..

Det är mycket bättre än Chaos Edition på många punkter. Har du ens spelat BB2? Du vet att Chaos Edition var 3:dje utgåvan av spelet och att de första två inte heller innehöll alla lag?

Blood Bowl är ett smalt spel. Chaos Edition har totalt 220 000 sålda exemplar på Steam enligt Steamspy. Detta efter många reor som ökat antalet spelare (de som köper och inte spelar spelen). BB2 är uppe i 32 000 just nu. Blood Bowl har också licenskostnader till GW. Ibland kan man inte släppa allt gratis - det handlar att överleva som utvecklare också.

Ja jag har spelat det?
Ja vad spelar det för roll om det var tredje utgåvan eller inte?
Ändrar inte det faktum att detta spel saknar mycket som Chaos Edition har...

Fortsätt köp dina nedgraderade spel du.
Själv lämnade jag tillbaks mitt exempel. Tänker inte stödja utvecklare som säljer skit.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Ja jag har spelat det?
Ja vad spelar det för roll om det var tredje utgåvan eller inte?
Ändrar inte det faktum att detta spel saknar mycket som Chaos Edition har...

Fortsätt köp dina nedgraderade spel du.
Själv lämnade jag tillbaks mitt exempel. Tänker inte stödja utvecklare som säljer skit.

Skönt att du lämnar tillbaks det. En mindre gnällspik att riskera möta i öppna ligan.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Stelefan:

Ja jag har spelat det?
Ja vad spelar det för roll om det var tredje utgåvan eller inte?
Ändrar inte det faktum att detta spel saknar mycket som Chaos Edition har...

Fortsätt köp dina nedgraderade spel du.
Själv lämnade jag tillbaks mitt exempel. Tänker inte stödja utvecklare som säljer skit.

Skönt att du lämnar tillbaks det. En mindre gnällspik att riskera möta i öppna ligan.

Oja, för det är helt fel att klaga på saker som borde vara där när jag har betalat för det med pengar jag har jobbat ihop..
Jag borde hålla käften och vara nöjd, eller hur..?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av EpicGoblin:

vilken plattform spelar du på?:)

PC och på Steam.

okej , nice:) blev till ps4an för mig, haft sjukt roligt med det

Medlem

Helt ok spel men lite väl segt game play för min smak. Matcherna tar för lång tid och mycket är att sitta och vänta på sin motståndare. De kunde ha valt bort en hel del onödiga animationerna som kanske är coola de första 30 minuterna men sen bara irriterande.

För priset av ett ordentligt 3xA spel på steam med 44 euro är det lite väl saftigt för en avancerad version av schack. Rekommenderar att vänta kanske 6-8 månader då spelet kanske hoppat ner till 25 euro och några fler raser lagts till.

1
Skriv svar