Blood Bowl 2
Detta spelet är hur kul som helst!
Har haft en underbar tid i det, försökt lära mig allt och göra egna strategier mot de olika lag som finns.
Det är beroendeframkallande och givande när dina tankar och lycka är med dig.
Har inte haft såhär roligt med ett sportspel på väldigt länge. Har aldrig provat på Blood Bowl innan, då folk sa att det var väldigt svårt att lära sig och komplicerad.
Men efter uppdatering i 2an och den genomgång man får i kampanj läget, så är det en bra tid att plocka upp det.
Visst du måste gå in på YT eller deras egna hemsida och läsa på, men detta spelet är så roligt att det är helt klart värt det. För det finns mycket man måste tänka på, för allt du gör har konsekvenser.
Jag gillar att man kan skapa ditt egna lag, ha sin egna arena och kunna uppgradera den.
Att kunna skapa egna ligor där folk kan tävla och gå med i.
Även att man kan spela mot AI för att förbättra sin taktik och lära sig alla karaktärernas olika starka/ svaga sidor.
Det är helt underbart och älskar även humorn man får av Jim och Bob.
Det gör de sega partierna som finns i dessa spel mycket bättre. Dock kan man ju givet lyssna på musik och bara njuta av de spelet.
Gillar man Fantasy och sport, så är det ett givet köp direkt!
Jag skulle inte säga att man BEHÖVER gå in på youtube eller deras hemsida för att lära sig vissa segment. Allting som du behöver veta finns på skärmen. Vet inte vad en ikon på tärningen betyder? Ingen fara, håll musen över den så kommer ett litet videoklipp nere i hörnet som visar vad som kommer att hända.
Det enda som jag kan tänka mig som inte förklarades bra är hur tackling zones och dylikt fungerar. Men det är rätt enkelt att lista ut om man spelar litegranna. Som sagt, single player delen hjälper till att lära dig hur spelet fungerar genom att ta upp svårighetsgraden allt eftersom genom att lägga till nya saker i varje match.
Spelet är ett risk management spel där man försöker rulla så få ensamma tärningar som möjligt då varje failed roll ger en turnover. Man ska göra allting som är säkert först (ställa upp spelare, flytta på spelare som som inte står i en tackling zone som exempel) innan man börjar rulla tärningar.
Skulle inte ha någonting emot om det skapas en FZ Blood Bowl 2 league. Skulle hoppa med i den direkt om så var fallet =P
Skulle inte ha någonting emot om det skapas en FZ Blood Bowl 2 league. Skulle hoppa med i den direkt om så var fallet =P
I'm IN!
Enda negativa jag ser med spelet är att det tar så lång tid att jag måste planera in så jag inte har något speciellt på ett tag efter.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
I'm IN!
Enda negativa jag ser med spelet är att det tar så lång tid att jag måste planera in så jag inte har något speciellt på ett tag efter.
Så är ju fallet. Ett spel skulle jag räkna på tar runt 40-50 minuter, beroende på hur lång tid man får på sig att göra varje runda. I ett multiplayer spel tror jag att man brukar ge varje spelare 1½ minut att göra sin runda för att det inte ska ta alldeles för lång tid.
Single player tror jag du har all tid i världen och i en solo league har du 2½ minut.