Svenska PC Gamer går i graven

Medlem

Prenumerant mellan 99'-06, RIP!

Medlem

Darkmage1971: Bennet och resten av redaktionen råkade förmodligen ut för någon typ av kollektiv masspsykos orsakad av alla dina punkter.(..)

Nåväl, det här var oerhört tråkiga nyheter. Även fast jag inte köpt tidningen sedan 2007 har den alltid haft en alldeles speciell plats i mitt hjärta.

"Jackläggers är onda och måste dö" – we will never forget. <3

Medlem

NÄ!!!!! VAD FAN SKA JAG NU LÄSA PÅ DASS?!!?

Varit prenumerant sedan 2003 och även fast vi slutat med julklappar inom familjen så har jag alltid fått en årsprenumeration varje jul av morsan.

fuuuuuuuck

Medlem

tur man har kvar massa gamla tidningar då, så man har något att läsa när man är på dass

Avstängd

Gamereactor och nu PCG. PCG som jag tycker har hållit traditioner att ej byta tidnings layout så ofta.

FZ nu önskar jag att ni gör en tidning. Jag känner sådan här oro i magen känsla.

Inaktiv

Djupt tragiskt och oroväckande! För framtida generationer kommer kontakten med PC som spelmedium försvagas. Jag räds inte att dra slutsatsen även om den låter drastisk att detta kommer fördumma spelkåren detta pga konsolspelens enkla speldesign och inriktning på främst marknads kapitalisering. PC spelandet som med sin modd scen, födande av PC byggande och teknik intresse har nu tappat en viktig förespråkare.

Medlem

Fantastiskt speltidning med fantastiska människor bakom!! Har fått den i brevlådan i flera flera år och nu är det slut. Vet inte hur många gånger man dubbelkollat spel man vill ha i PcGamer om det verkligen var så bra eller kollat upp hårdvara i tidningen när det varit dags för uppgraderingar!
Kommer sakna er, och all den humor och engagemang ni lagt ner :,)


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Skulle jag lista topp 3 saker som betydde mest för min barndom skulle definitivt PCG vara med där. Sammanfattar en hel period av mitt liv.

Faktum är att hela mitt nickname (Spennet) jag har haft i över ett decennium är direkt taget från en insändare som tyckte Bennet skulle döpa om sig till Spennet.
R.I.P

Medlem

Demosarna som damp ned i brevlådan. .. har varenda nummer kvar.

Medlem

Fick en klump i magen av det här. PC Gamer var en stor del av min ungdom.
Jag kommer inte ihåg om det var nummer 18 eller 28 som var mitt första nummer, men jag fastnade i PC Gamer träsket direkt. Prenumererade fram till någonstans mellan nr 180-190.

Det jag kommer ihåg mest är alla underfundiga bildkommentarer, roliga och lättsamma recensioner, intressanta krönikor, läsarkommentarerna och hamstern, PCG ankan, alla internskämt om medarbetarna (som på något vis fick mig att känna mig som en i gänget) och inte minst CD Gamer (eller vad den hette).
En hel Cd skiva FULL med demos (demon?)!
I en tid då man inte kunde ladda ner 100Mb utan att det kostade skjortan var den min höjdpunkt varje månad.
Och jag kommer ihåg att jag skrev ut hundratals sidor med fusk-koder från skivan och satte dom i min fusk-pärm.

Det var tider det. Hoppas verkligen att gänget kommer tillbaks inom kort.

Om inte, så tack för den här tiden.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SebastianV:

Gamereactor och nu PCG. PCG som jag tycker har hållit traditioner att ej byta tidnings layout så ofta.

FZ nu önskar jag att ni gör en tidning. Jag känner sådan här oro i magen känsla.

Vi har en skriv-ut-knapp! Vi kan sponsra med några pappersark.


signatur
Ambassadör
Xbox

Älskade PCGamer när det begav sig på 90-talet och 00-talets första hälft. Därefter stagnerade det väl en del, kändes som om man inte ville satsa digitalt och som pappersprodukt var det ju dömt att gå under.

Bildtexterna var dock episka! Garvat högt många gånger. Vi får hoppas att FZ (som också är i behov av förnyelse) suger upp en del talang.


signatur

Jump in.

Medlem

Uff, har vart prenumerant av diverse tidningar sen barnsben, Nintendomagasinet, Super Power, Super Play och PC Gamer, känns surt att alla går i graven, men inte lätt att slåss mot Internet :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

Vi får hoppas att FZ (som också är i behov av förnyelse) suger upp en del talang.

Vi fortsätter som tidigare sagt hos Geeks Publishing, och har redan storslagna planer på förnyelse. Dessutom får vi ibland mail om hur mycket vi suger, så det ska nog gå bra!


signatur
Medlem

NEEEEEJ! Jag som tänkte börja prenumerera igen -_-


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

PC-Gamer har genom strategisk placering på toaletten fått min fru att lära sig lika mycket om datorspel som jag varit tvungen att lära mig om insekter då hon ibland gör motplaceringar av entomologisk tidskrift.

Medlem

Minns när jag som knatte långt innan internet var standard åkte över gränsen till Sverige (från Norge) för att köpa mitt första nummer av PCGamer. Dittills hade min spelläsning bestått av en egentryckt tidning från en butik i Stockholm (Minns någon annan namnet?) som jag hade beställt några spel från, bland annat Worms (som med tull och moms kostade enorma summor på den tiden).

Första numret jag köpte var #2 vill jag minnas, och i det fanns en recension på Command & Conquer, eller om det var Red Alert? Och gud vad häftigt det var! Och numret som recenserade Quake 2, det var ju att dö för - jag lyckades övertala morsan att beställa spelet åt mig. Men det var inte förrän jag lyckades övertala samma mor till att inhandla ett 3DFX kort innan jag kunde njuta av alla häftiga effekter.

Har prenumererat lite då och då när det passat och alltid varit nöjd. Tack för denna tid!

Jag minns även när jag lät min (äldre) kompis Robert i Stockholm läsa högt från Blade Runner recensionen kvällen innan jag skulle besöka butiken för att köpa det. Jag tror han läste den tre gånger för mig och jag längtade så efter att äntligen få spela det.

Och vem minns Baldurs Gate demot som tog upp en hel CD-skiva? Det var out of this fuckin world vad häftigt det var.

Medlem

Har många bra minnen från tiden jag prenumererade(vilket nästan är 10 år sedan nu).
Vi hade 56k modem väldigt länge där jag bodde och det dröjde innan ADSL kom till oss, därför var CD, och senare DVD-skivan med speldemos guld värd.

Medlem

Se där... då får jag väl flytta första numret från lådan med gamla tidningar till "minneslådan". Har för mig att första numret var gult med syndicate wars på.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortaigne:

Vi får hoppas att FZ (som också är i behov av förnyelse) suger upp en del talang.

Vi fortsätter som tidigare sagt hos Geeks Publishing, och har redan storslagna planer på förnyelse. Dessutom får vi ibland mail om hur mycket vi suger, så det ska nog gå bra!

Jag blir lite nyfiken på hur riktigt hur mycket ni suger i sådana där mail! Själv har jag som bäst fått veta att jag är att betrakta som en gräshoppa som drar fram genom Sverige och ser till att storbolag kan exploatera landet och förstöra vanliga människors (sommarstugeägares) närmiljö. Suger ni mer eller mindre än det?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortaigne:

Vi får hoppas att FZ (som också är i behov av förnyelse) suger upp en del talang.

Vi fortsätter som tidigare sagt hos Geeks Publishing, och har redan storslagna planer på förnyelse. Dessutom får vi ibland mail om hur mycket vi suger, så det ska nog gå bra!

Haha, det känns tryggt! Jag har stora förhoppningar på FZ framöver.


signatur

Jump in.

Medlem

Vad hände med pcgamer ankan?
Kommer inte ihåg riktigt


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Carl Johansson-Sundelius bildtext till ett spel jag inte minns vad det var, men bilden var på en soldat med huvudet bortskjutet. Bildtexten löd: "Det syns kanske inte, men Hans dog med ett leende på läpparna"

Medlem
Skrivet av BobbanDylan:

Darkmage1971: Bennet och resten av redaktionen råkade förmodligen ut för någon typ av kollektiv masspsykos orsakad av alla dina punkter.(..)

Nåväl, det här var oerhört tråkiga nyheter. Även fast jag inte köpt tidningen sedan 2007 har den alltid haft en alldeles speciell plats i mitt hjärta.

"Jackläggers är onda och måste dö" – we will never forget. &lt;3

Wow...du tillförde mycket till diskussionen där...

Medlem

...då är det bara att slänga erbjudandet om 5 nr + premie som precis damp ner i brevlådan...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vajn:

Carl Johansson-Sundelius bildtext till ett spel jag inte minns vad det var, men bilden var på en soldat med huvudet bortskjutet. Bildtexten löd: "Det syns kanske inte, men Hans dog med ett leende på läpparna"

Haha, var det inte i min recension av Wolfenstein? Vill minnas att det var jag som skrev den.

Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortaigne:

Vi får hoppas att FZ (som också är i behov av förnyelse) suger upp en del talang.

Vi fortsätter som tidigare sagt hos Geeks Publishing, och har redan storslagna planer på förnyelse. Dessutom får vi ibland mail om hur mycket vi suger, så det ska nog gå bra!

Jag blir lite nyfiken på hur riktigt hur mycket ni suger i sådana där mail! Själv har jag som bäst fått veta att jag är att betrakta som en gräshoppa som drar fram genom Sverige och ser till att storbolag kan exploatera landet och förstöra vanliga människors (sommarstugeägares) närmiljö. Suger ni mer eller mindre än det?

Jaha, så du menar att suger är en negativ sak. Shiiiiit.


signatur
Medlem

Mitt starkaste minne är fortfarande, var det nummer 2? Helgula omslaget med .. syndicate "gubbar" på? DÄR och då fick ni mig att helt sluka allt som hade med pcspel att göra. Och för det vill jag tacka er. Ni har format mig till den (datorspelsälskande trähattshatande) MAN jag är idag!

TACK !!!!!!! (gråter lite)

Medlem

Känns lite konstigt när man läser detta samtidigt som det damp ned ett kuvert från PCGamer i brevlådan med erbjudande om en 6månaders prenumeration.

Medlem

Fan då...
Här har man hängt med enda sedan det första numret -96 (Syndicate wars demo mmm) och det känns surt när denna fina gamla tidning går i graven.

Minns fortfarande hur det gula omslaget fångade mitt intresse på ICA och skapade den PC spelare man är idag.

Nej nu blir det på med trähatten och dricka en avskedsskål till denna fina gamla blaska

Medlem

Tack för allt

Skriv svar