Diablo III – storpatchen 2.4.0 har rullat ut på testservrarna

Robot
Diablo III – storpatchen 2.4.0 har rullat ut på testservrarna
Medlem
Diablo III – storpatchen 2.4.0 har rullat ut på testservrarna

Meh, föredrar fortfarande Path of Exile.

Medlem

Trevligt. De insatta(användare på diablofans.com) gissar på skarp release i mellandagarna eller strax efter nyår för den som undrar.

Jag gjorde en Barb och en WD i s3 innan jag tröttnade. Diablo 3 är kul i ungefär 2 månader in på säsongen tycker jag.. =P

Medlem
MEG
Medlem

Föredrar fortfarande Diablo 1 & 2, 3an var en besvikelse, även om det blev lite bättre med expansionen.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Skulle installera det igen efter att inte ha spelat det på ett år. Hade blivit bannad och fått ett mail att det var mitt fel och att blizzard skiter i det och kommer inte försöka häva det...
Tydligen gillar dom inte att man spelar andra spel än deras?

Medlem

Man kan säga vad man vill om hur bra spelet är, men det är lite imponerande hur Blizzard fortfarande jobbar på material till Diablo 3, trots att det inte har någon månadskostnad.

Medlem

Riktigt kul vi är ett gäng på 4 pers som alltid spelar säsongerna i 2 månader sen ger vi upp å väntar på nästa, Men denna säsong var otroligt obalanserat tyvärr... det ser du oxå på leaderbordsen monks vart förbannat OP hehe hoppas verkligen wizzards får en ärlig chans i nästa patch!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Inaktiv

Är mitt eget fel att jag gick in i väggen med Diablo 3, loggade 200-250 timmar efter release, nu kan jag inte spela det.
Men spelet i sig var väldigt kul

Medlem
Skrivet av Bohica:

Riktigt kul vi är ett gäng på 4 pers som alltid spelar säsongerna i 2 månader sen ger vi upp å väntar på nästa, Men denna säsong var otroligt obalanserat tyvärr... det ser du oxå på leaderbordsen monks vart förbannat OP hehe hoppas verkligen wizzards får en ärlig chans i nästa patch!

Då menar du knappast på solo leaderboard va?
Wizard, Monk och Barbarian är i toppen där i alla fall.

phi
Medlem
Skrivet av SolidSnake:

Är mitt eget fel att jag gick in i väggen med Diablo 3, loggade 200-250 timmar efter release, nu kan jag inte spela det.
Men spelet i sig var väldigt kul

Det är ju dock ett helt annat spel nu än vid release. Jag tror många som gnäller på hur dåligt D3 är endast spelade det vid releasen och har inte spelat varken RoS eller de två senare patcharna som mer eller mindre förändrat hela spelet till det bättre.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Bohica:

Riktigt kul vi är ett gäng på 4 pers som alltid spelar säsongerna i 2 månader sen ger vi upp å väntar på nästa, Men denna säsong var otroligt obalanserat tyvärr... det ser du oxå på leaderbordsen monks vart förbannat OP hehe hoppas verkligen wizzards får en ärlig chans i nästa patch!

Då menar du knappast på solo leaderboard va?
Wizard, Monk och Barbarian är i toppen där i alla fall.

helt rätt vi spelar ju 4 pers så det är inte Solo


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av SolidSnake:

Är mitt eget fel att jag gick in i väggen med Diablo 3, loggade 200-250 timmar efter release, nu kan jag inte spela det.
Men spelet i sig var väldigt kul

Det är ju dock ett helt annat spel nu än vid release. Jag tror många som gnäller på hur dåligt D3 är endast spelade det vid releasen och har inte spelat varken RoS eller de två senare patcharna som mer eller mindre förändrat hela spelet till det bättre.

Det betvivlar jag inte :), men anledningen till att jag slog i väggen var för att jag blev besatt av lot och inte kunde sova eller äta. Sträck körde i flera veckor, sprang runt i gold gear eller magic find gear i dagar och bara plockade.. Det gick helt klart till överdrift därför kan jag inte spela

Medlem

Vid Diablo 3 lansering körde jag ca. 100 timmar innan jag gav upp på det, som många andra kände så var man "besviken". Åren gick och någon månad eller så innan lanseringen av Reaper of Souls började jag om igen. Dagens Diablo 3 är så långt ifrån det som kom ut 2012, känner du dig fortfarande "besviken" över det så skulle jag rekommendera att ge det en ny chans. Dock har jag lagt Diablo 3 på hyllan, men efter 1900+ timmar så är det ganska förståeligt.

Inaktiv
Skrivet av Mr.O:

Vid Diablo 3 lansering körde jag ca. 100 timmar innan jag gav upp på det, som många andra kände så var man "besviken". Åren gick och någon månad eller så innan lanseringen av Reaper of Souls började jag om igen. Dagens Diablo 3 är så långt ifrån det som kom ut 2012, känner du dig fortfarande "besviken" över det så skulle jag rekommendera att ge det en ny chans. Dock har jag lagt Diablo 3 på hyllan, men efter 1900+ timmar så är det ganska förståeligt.

Haha 1900+ timmar, då kan jag förstå att du låter spelet vila lite på hyllan :), snacka om att du fått mycket underhållning ur den produkten för slanten du fick lägga fram

Medlem
Skrivet av Henkebenke81:

Skulle installera det igen efter att inte ha spelat det på ett år. Hade blivit bannad och fått ett mail att det var mitt fel och att blizzard skiter i det och kommer inte försöka häva det...
Tydligen gillar dom inte att man spelar andra spel än deras?

Mm det var nog därför du blev bannad...

Medlem

vad skulle hända om dom la in auction house nu? skulle det bli samma ramaskri eller skulle ingen bry sig för nu är dropratesen fixade??


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Största problemet nu är att det går alldeles för fort att få ihop bra gear i spelet.
Samnt att det finns inte mycket till variation då det alltid är ettspeciellt gear set som är överlägst bäst, såpas bra att vissa set bonusar mångdubblar din damage.

De borde titta mer på vad Grinding Gear Games har gjort med Path of Exile, där snackar vi djup.

ELF
Medlem

Dags att installera och köra detta lir igen då då.

Skrivet av Henkebenke81:

Skulle installera det igen efter att inte ha spelat det på ett år. Hade blivit bannad och fått ett mail att det var mitt fel och att blizzard skiter i det och kommer inte försöka häva det...
Tydligen gillar dom inte att man spelar andra spel än deras?

Gav de ingen anledning?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Känns lite jobbigt med de där "set instancerna" som tvingar en att spela alla gubbars 4set för att få de där coola vingarna. Blir många timmar grinding.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns lite jobbigt med de där "set instancerna" som tvingar en att spela alla gubbars 4set för att få de där coola vingarna. Blir många timmar grinding.

Samtidigt så är det ju roligt att man försöker lägga till saker att göra... men om det är för enformiga instanser så har du ju rätt. De måste hitta rätt balans bara.

phi
Medlem
Skrivet av Sviskon:

Största problemet nu är att det går alldeles för fort att få ihop bra gear i spelet.
Samnt att det finns inte mycket till variation då det alltid är ettspeciellt gear set som är överlägst bäst, såpas bra att vissa set bonusar mångdubblar din damage.

De borde titta mer på vad Grinding Gear Games har gjort med Path of Exile, där snackar vi djup.

Det går snabbt att få ihop ett vettigt set för kunna grinda/farma men det tar en halv evighet att få ihop ancient gear, +1000 paragon levels och påbörja progression i greater rifts såvida du inte har jävligt tur med drops och gamble.

Min WW barb i season 4 har jag lagt ner närmare 200 timmar på och har fortfarande kass gear och inte lyckats ta mig över 60 i greater rifts. Spelar förvisso solo så det längre tid.

Medlem
Skrivet av phi:

Det går snabbt att få ihop ett vettigt set för kunna grinda/farma men det tar en halv evighet att få ihop ancient gear, +1000 paragon levels och påbörja progression i greater rifts såvida du inte har jävligt tur med drops och gamble.

Helt klart, i börjar droppar det bra grejer hela tiden för en ny gubbe men snabbt börjar man stöta på "diminishing returns" barriären där det tar längre och längre tid att få en uppgradering. Men man kan ändå ha kul och spela för att slå sina bästa resultat och nå egna mål.

Medlem

Jag vet faktiskt inte anledningen. Säkert är det någon som tagit sig in på mitt konto av någon anledning.
Vet inte vad man kan få ut av det längre då det väl inte finns något auktion house. Vet att det hände mig i början då jag loggade in en gång och alla mina gubbar var helt ränsade på grejer.
Men vad som än hänt så har jag blivit bannad medans jag inte använt spelet.

Medlem
Skrivet av toern:
Skrivet av Gaara:

Känns lite jobbigt med de där "set instancerna" som tvingar en att spela alla gubbars 4set för att få de där coola vingarna. Blir många timmar grinding.

Samtidigt så är det ju roligt att man försöker lägga till saker att göra... men om det är för enformiga instanser så har du ju rätt. De måste hitta rätt balans bara.

Nja va inte nödvändigtvis enformigt, mest det att jag fastnar mest för att köra 1gubbe per season. Hinner inte med så mycket mer på 3månader om man vill ha bra stats/gear. Köra varje klass och samla 4 olika set per klass känns inte som man har tid.

Har ju andra spel man vill hinna med oxå, högen av ospelade spel bara växer:(

Medlem

Jag vill ha nytt expansion Blizzard! Ge oss någon ny suverän klass

Medlem

Det tog ruskigt lång tid för Blizzard att fatta att man behövde mer stash tabs i Diablo 3. När jag lade D3 på hyllan så fick man leka tetris för att förvara allt som man ville behålla, det var inge kul och delvis en av anledningarna till varför jag slutade.

1
Skriv svar