Valve släpper Alien Swarm fritt

Medlem

Hmm bara jag som får problem med att det krashar? Fick starta det 5 ggr innan jag kom förbi loading screen. Sen krashade det vid char selection och jag gav upp.

Medlem

Satt o lirade hela natten med lite polare, kom en timme sent till jobbet idag (thank GOD for Flextider)
Det ar valdigt troget till orginalmodden och det ar bara... grymt!


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Satt o lirade hela natten med lite polare, kom en timme sent till jobbet idag (thank GOD for Flextider)
Det ar valdigt troget till orginalmodden och det ar bara... grymt!

Haha!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av abbe:
Skrivet av Ctrl:

asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????

För att med mer än 4 så blir det crazy village mob och inte så mycket coop.

And thats bad how?


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Psycho_Mantis:
Skrivet av abbe:
Skrivet av Ctrl:

asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????

För att med mer än 4 så blir det crazy village mob och inte så mycket coop.

And thats bad how?

Blev ocksa lite besviken att de gick fran 8 till 4, men i slutandan ar det GRATIS och det ar ett BRA spel. Att kalla dom mongon ar bara ren och skar otacksamhet.
Lite som att fa en hundring av en random o sla honom eller henne pa kaften bara for att det inte var en tusenlapp.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:

Valve sa precis:

Alla ni andra utvecklare är skräp, efter nästan 3 års gratis updates till TF2 så släpper vi nu ett helt gratis spel för att vi är så mycket bättre än er andra.

Valve är grymt, om lätt bland dom bästa. Men, att släppa updateringar och gratis spel på Steam är ju grym PR för deras platform Steam. Så helt tomhänt blir dom nog inte utav TF2 och Alienswarm.

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Blev ocksa lite besviken att de gick fran 8 till 4, men i slutandan ar det GRATIS och det ar ett BRA spel. Att kalla dom mongon ar bara ren och skar otacksamhet.
Lite som att fa en hundring av en random o sla honom eller henne pa kaften bara for att det inte var en tusenlapp.

Jag skulle lätt betala 300kr om det var mer spelare som kunnat spela.
När vi kör LAN så är vi 7-8 personer och vi lanar 1g/månad ungefär.
Vi gillar spel som man måste vara taktisk i och som kräver bra samarbete.

Detta gällde gamla Alien Swarm där vissa banor krävde en gubbe av en viss klass för att man skulle klara uppdraget.
Då fick man som Grunt skydda dessa viktiga tekniker för att klara sig.

Att det inte går att utveckla spel för mer än 4p coop ser jag inte som ett hinder.
Snarare en variant av lathet då det kanske är så att man inte vill göra separata spel mot konsol.

Kalla mig bitter, men jag har spelat spel sedan mitten av 80 talet och multiplayer sedan tidigt 90tal (nollmodem och tokenring, för att inte tala om BNC nätverk).
Som jag ser det är spelbranchen väldigt stagnerad, visst kommer det nya spel.
Men alla spel är så förenklade att det numera inte är samma nöje att spela.

Tror det flesta gamla rävar vet vad jag snackar om och det är inte enbart nostalgitänk.
Jag är för nya sätt att distrubiera spelen så som steam eller liknande.
Då det är större chans att piratkopiering minskar.
Samt att utvecklaren kanske vågar göra mer unika spel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Haha, jag måste bara ventilera mig lite. Jag vet inte om jag ska kalla detta för ett hat eller hyllning till Valve.

Alien Swarm äger kan jag börja med att säga. Jag vet även att det är gubbarna bakom L4D som utvecklat Alien Swarm och säger därför följande:

Nu drar jag en jämförelse med L4D och säger att det här spelet är så mycket mer spel än vad L4D är. Alien Swarm är mer mättande än L4D på det sättet att det innehåller mer specifika uppdrag, man är mer beroende av sina lagkamrater (alla har sin uppgift - welding, medic, etc) och man är beroende av varandra för att klara ett uppdrag. De har tillome lyckats att använda grafiken och grafikmotorns effekter för att göra spelet mer åtråvärd rent grafikmässigt, jämfört med L4D. (LOL)

Och vadå, L4D kostar/kostade 499:- och Alien Swarm är gratis. Jag förstår inte, var inte Valve jättesnåla och giriga nyss? Vad har hänt? Asså, man hade fått mer valuta för pengarna om man hade betalat för Alien Swarm än för L4D, om de både hade kostat 499:-

Jag är förvirrad, hjälp mig.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Drevlin:

Blev ocksa lite besviken att de gick fran 8 till 4, men i slutandan ar det GRATIS och det ar ett BRA spel. Att kalla dom mongon ar bara ren och skar otacksamhet.
Lite som att fa en hundring av en random o sla honom eller henne pa kaften bara for att det inte var en tusenlapp.

Jag skulle lätt betala 300kr om det var mer spelare som kunnat spela.
När vi kör LAN så är vi 7-8 personer och vi lanar 1g/månad ungefär.
Vi gillar spel som man måste vara taktisk i och som kräver bra samarbete.

Detta gällde gamla Alien Swarm där vissa banor krävde en gubbe av en viss klass för att man skulle klara uppdraget.
Då fick man som Grunt skydda dessa viktiga tekniker för att klara sig.

Att det inte går att utveckla spel för mer än 4p coop ser jag inte som ett hinder.
Snarare en variant av lathet då det kanske är så att man inte vill göra separata spel mot konsol.

Kalla mig bitter, men jag har spelat spel sedan mitten av 80 talet och multiplayer sedan tidigt 90tal (nollmodem och tokenring, för att inte tala om BNC nätverk).
Som jag ser det är spelbranchen väldigt stagnerad, visst kommer det nya spel.
Men alla spel är så förenklade att det numera inte är samma nöje att spela.

Tror det flesta gamla rävar vet vad jag snackar om och det är inte enbart nostalgitänk.
Jag är för nya sätt att distrubiera spelen så som steam eller liknande.
Då det är större chans att piratkopiering minskar.
Samt att utvecklaren kanske vågar göra mer unika spel.

Det enda jag sa var att det ar fel att kalla en utvecklare mongo nar de ger ut en gratis produkt, iallafall i det har fallet.
Kritiken att det inte ar 8 spelar coop ar helt okej, jag haller med om den. Men jag tycker det ar barnsligt och oforskamt att saga att Valve ar mongon.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av whoracle:

Haha, jag måste bara ventilera mig lite. Jag vet inte om jag ska kalla detta för ett hat eller hyllning till Valve.

Alien Swarm äger kan jag börja med att säga. Jag vet även att det är gubbarna bakom L4D som utvecklat Alien Swarm och säger därför följande:

Nu drar jag en jämförelse med L4D och säger att det här spelet är så mycket mer spel än vad L4D är. Alien Swarm är mer mättande än L4D på det sättet att det innehåller mer specifika uppdrag, man är mer beroende av sina lagkamrater (alla har sin uppgift - welding, medic, etc) och man är beroende av varandra för att klara ett uppdrag. De har tillome lyckats att använda grafiken och grafikmotorns effekter för att göra spelet mer åtråvärd rent grafikmässigt, jämfört med L4D. (LOL)

Och vadå, L4D kostar/kostade 499:- och Alien Swarm är gratis. Jag förstår inte, var inte Valve jättesnåla och giriga nyss? Vad har hänt? Asså, man hade fått mer valuta för pengarna om man hade betalat för Alien Swarm än för L4D, om de både hade kostat 499:-

Jag är förvirrad, hjälp mig.

Alien Swarm utvecklades av Black Cat Games, och det ar inte samma interna team som ligger bakom L4D.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Drevlin:
Skrivet av whoracle:

Haha, jag måste bara ventilera mig lite. Jag vet inte om jag ska kalla detta för ett hat eller hyllning till Valve.

Alien Swarm äger kan jag börja med att säga. Jag vet även att det är gubbarna bakom L4D som utvecklat Alien Swarm och säger därför följande:

Nu drar jag en jämförelse med L4D och säger att det här spelet är så mycket mer spel än vad L4D är. Alien Swarm är mer mättande än L4D på det sättet att det innehåller mer specifika uppdrag, man är mer beroende av sina lagkamrater (alla har sin uppgift - welding, medic, etc) och man är beroende av varandra för att klara ett uppdrag. De har tillome lyckats att använda grafiken och grafikmotorns effekter för att göra spelet mer åtråvärd rent grafikmässigt, jämfört med L4D. (LOL)

Och vadå, L4D kostar/kostade 499:- och Alien Swarm är gratis. Jag förstår inte, var inte Valve jättesnåla och giriga nyss? Vad har hänt? Asså, man hade fått mer valuta för pengarna om man hade betalat för Alien Swarm än för L4D, om de både hade kostat 499:-

Jag är förvirrad, hjälp mig.

Alien Swarm utvecklades av Black Cat Games, och det ar inte samma interna team som ligger bakom L4D.

JÄTTEBRA att du quotar hela inlägget (precis som jag gör nu) och svarar enbart på ett litet kanske felaktiskt bakgrundsfakta och inte svarade något av min poäng.

Jag baserade mitt påstående på "Two years ago Valve hired the talented team behind the popular top down co-op mod Alien Swarm. Since then they have been busy working on the Left 4 Dead Series, and now Portal 2. However, we never forgot about Alien Swarm and the team has spent a lot of time bringing the game to Source in between their contributions to the other Valve projects.".

Detta stod i Steam News. Klart att de inte är hela gänget som utvecklat L4D, men förmodligen en del? Hursomhelst, det är inte totalt intressant för min poäng som du missade.

Edit: Bra inlägg, men håll dig ifrån personliga påhopp. Jag har redigerat bort det istället för att som vi brukar, radera inlägget... /MaxH

Medlem

Är det bara jag som har problem att joina games? och om jag väl kommer in på nått hackar jag oftast ur.

Medlem
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av Mikzarn:

Valve sa precis:

Alla ni andra utvecklare är skräp, efter nästan 3 års gratis updates till TF2 så släpper vi nu ett helt gratis spel för att vi är så mycket bättre än er andra.

Valve är grymt, om lätt bland dom bästa. Men, att släppa updateringar och gratis spel på Steam är ju grym PR för deras platform Steam. Så helt tomhänt blir dom nog inte utav TF2 och Alienswarm.

Klart att dom inte går hem tomhänta. Men jag tar hellre ett gratis spel med gratis updates än ett spel som ett år efter launch kostar 600kr och där updatesen inkluderar banor från föregående spel för 150kr/update.

mg
Medlem

riktigt nice lir detta, EXTREMT prisvärt ^^ !!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av unavailable:
Skrivet av spiken:

Jävligt fränt att leta efter negativa saker med denna nyhet.
Att sedan nöja sig med "de fintar bort all negativ fokus från ett fortsatt saknat Half-Life 2: Episode Three" är ännu fränare.

Om nu Alien Swarm var "en ganska liten sak" att porta är det väl helt rätt att det släpps gratis? Ingen har väl sagt någonting annat?

Hur som helst: Episod Three är ingen rättighet. Alien Swarm är ingen cover-up. Sluta blogga.

Med en treårings trots tänker jag fortsätta!


signatur
Medlem

wow!

Min BÄSTA Co-Op-upplevelse i år kommer från ett GRATISSPEL!
Tack, Valve!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Tack valve, men NU vill vi ha HL2 EP3!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av whoracle:
Skrivet av Drevlin:
Skrivet av whoracle:

Haha, jag måste bara ventilera mig lite. Jag vet inte om jag ska kalla detta för ett hat eller hyllning till Valve.

Alien Swarm äger kan jag börja med att säga. Jag vet även att det är gubbarna bakom L4D som utvecklat Alien Swarm och säger därför följande:

Nu drar jag en jämförelse med L4D och säger att det här spelet är så mycket mer spel än vad L4D är. Alien Swarm är mer mättande än L4D på det sättet att det innehåller mer specifika uppdrag, man är mer beroende av sina lagkamrater (alla har sin uppgift - welding, medic, etc) och man är beroende av varandra för att klara ett uppdrag. De har tillome lyckats att använda grafiken och grafikmotorns effekter för att göra spelet mer åtråvärd rent grafikmässigt, jämfört med L4D. (LOL)

Och vadå, L4D kostar/kostade 499:- och Alien Swarm är gratis. Jag förstår inte, var inte Valve jättesnåla och giriga nyss? Vad har hänt? Asså, man hade fått mer valuta för pengarna om man hade betalat för Alien Swarm än för L4D, om de både hade kostat 499:-

Jag är förvirrad, hjälp mig.

Alien Swarm utvecklades av Black Cat Games, och det ar inte samma interna team som ligger bakom L4D.

JÄTTEBRA att du quotar hela inlägget (precis som jag gör nu) och svarar enbart på ett litet kanske felaktiskt bakgrundsfakta och inte svarade något av min poäng, idiotfan.

Jag baserade mitt påstående på "Two years ago Valve hired the talented team behind the popular top down co-op mod Alien Swarm. Since then they have been busy working on the Left 4 Dead Series, and now Portal 2. However, we never forgot about Alien Swarm and the team has spent a lot of time bringing the game to Source in between their contributions to the other Valve projects.".

Detta stod i Steam News. Klart att de inte är hela gänget som utvecklat L4D, men förmodligen en del? Hursomhelst, det är inte totalt intressant för min poäng som du missade.

Se dar, man lar sig na nytt varje dag.
Kommer hur som fortsatta citera hela inlagg eftersom det verkar irritera dig sa mycket och jag tror du behover lara dig lite hyffs, och da ar mycket traning bra.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Riktigt kul spel. Även på public servers. Lite svårt att komma in på dedicated server. De är fulla hela tiden tycker jag.
Kommer nog spela detta en hel del fram över.

Och så fick man ju en helt underbart söt liten mössa till TF2 också.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????

Jag tycker 4 pers är ganska lagom. Men när jag drog upp serverlistan så fanns där en tysk server med 6 goa gubbar.
Såg bara en server för 6 pers men om det finns en kommer det säkert fler.

Och om ni är 8 pers på era lan så kan ni ju köra 2 team mot varandra. Tävla om vem som är snabbast o.s.v. Kan säkert vara minst lika kul som att spela med varandra.

Medlem
Skrivet av whoracle:

idiotfan.

Lugna ned dig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Riktigt bra och ösigt spel! Testade först lite public och det blev rätt bra samarbete redan efter några få rundor. Fantastiskt bra kvalitet för vara ett gratisspel. Men skulle de ha släppt det som ett betalspel hade det nog krävts mer än en kampanj och fler spellägen också.

Medlem

De har ju även släppt bangeneratorn... bara att ladda ned och sätta fräs så får man fler banor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar