Breaking Benjamin-frontmannen toksågar Star Wars: Battlefront

Robot
Breaking Benjamin-frontmannen toksågar Star Wars: Battlefront

Blev ombedd att prata gott om spelet men bryter istället sönder skivan och utbrister "it fucking sucks shit".

#star-wars-battlefront


Medlem
Breaking Benjamin-frontmannen toksågar Star Wars: Battlefront

Sorligt men sant. Tror man sällan vill erkänna det för sig själv i hopp om att någon gång bli bevisad motsatsen men dagens shooters suger lika mycket som dagens rock och metal.

Geeks Gaming
Skrivet av Sapiens:

Sorligt men sant. Tror man sällan vill erkänna det för sig själv i hopp om att någon gång bli bevisad motsatsen men dagens shooters suger lika mycket som dagens rock och metal.

Well då har du tydligen inte hört BB's nya album

Medlem

xbox1
han får skylla sig själv

Medlem

Spelade intensivt i ett tiotal timmar under de första dagarna men är redan tokless på spelet. Det är enformigt och trots alla "olika" spellägen, som mestadels är små variationer på samma run n gun läge, så är spelet verkligen fattigt på innehåll.

Jag visste förvisso detta före jag köpte spelet och ångrar inte mitt köp men kritiken spelet får är det verkligen förtjänt av.

Hade de istället gjort ett rakt av Battlefield i starwars kostym så hade folk gnällt och klagat över det men spelet hade sannolikt levt och frodats bra länge. Battlefront lär dock inte bli långlivat, förutom små dödsryckningar då DLCen släpps så tror jag detta är mer eller mindre bortglömt innan jul.

Jag känner mig iaf klar med spelet nu.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

EA och Dice var aldrig intresserade av att göra ett bra spel. Handlar bara om gratisskjuts i samband med den nya filmen.

Kommer hålla lika länge som BF: Hardline.

Medlem

Oavsett vad man tycker om spelet eller personen så är hans agerande mycket mer metal än om han skulle ha böjt sig framåt för EA:s pengasäckar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Sapiens:

Sorligt men sant. Tror man sällan vill erkänna det för sig själv i hopp om att någon gång bli bevisad motsatsen men dagens shooters suger lika mycket som dagens rock och metal.

Well då har du tydligen inte hört BB's nya album

Tycker det låter som samma gamla emo/tidigt 00-tal angst rock/metal skräp som infekterad alla rockstationer de senaste åren =/.

Medlem

Coolt och förstöra skivan, fan vad tragiskt att göra sånt för och få likes :,) ja jävlar Hahaha

Medlem
Skrivet av stalker-:

xbox1
han får skylla sig själv

Tänkte exakt samma sak.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av stalker-:

xbox1
han får skylla sig själv

Tänkte exakt samma sak.

Är ju exakt samma skit på PC....

Medlem

I mina ögon bara ännu en skitnödig fåntratt.. Varför måste alla raljera över allt? Gillar du inte spelet och inte vill göra reklam för det så slipper du, man måste inte rasa och spela kränkt..

Medlem

Det är klart att det var lite tråkigt att det inte finns någon singleplayer kampanj, bara fyra walker assault banor och ingen möjlighet till modifiering eller uppgradering av vapen - men jag tycker fortfarande att det är ett roligt spel. Kanske inte lika roligt som de olika Battlefield spelen, men helt klart roligt! Kommer att hålla mig sysselsatt i några månader iaf, men inte mer


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Leffe76:

I mina ögon bara ännu en skitnödig fåntratt.. Varför måste alla raljera över allt? Gillar du inte spelet och inte vill göra reklam för det så slipper du, man måste inte rasa och spela kränkt..

Han passade väl på att dela med sig av den avbrutna skivan för att göra sig förtjänt av reklampengarna^^

phi
Medlem
Skrivet av stalker-:

xbox1
han får skylla sig själv

Du får ju gärna utveckla hur det trasiga spawnsystemet, kassa token-systemet, tråkiga hero-systemet etc är annorlunda på PC.

Teo
Medlem

Vilken idiot.

Medlem
Skrivet av phi:

tråkiga hero-systemet etc är annorlunda på PC.

Jag kan tänka mig att hjältarna är enklare att besegra på PC eftersom det är mer responsiv kontroll och lättare att sikta. Fast på konsol kanske man har autoaim, vad vet jag. Om det du ens menar med hjältarna är att de är OP.

Det andra är väl lika illa. Men vad hade folk förväntat sig? Det är ett hjärndött zerg-spel som är skoj att smålattja, precis som i stort sett alla moderna shooters som inte heter Counter-Strike. Förbaskat snyggt är det dock. Hade gärna haft den grafiska kvalitén i fler spel. Tittar på streams lite då och då för att bara insupa atmosfären men känner mig väldigt klar med spelet efter bara någon timme i betan.

Medlem

Har lite delad åsikt om Breaking Benjamin, tycker om musiken men Benjamin är ett rövhål.
Kikade vidare på hans instagram och hittar detta,
verkar som att han inte bara har problem med 1 spel:

Citat:

Just got done playing Halo 5 guardians multiplayer .. One word .. AWFUL #awful#pieceofcrap

och senare:

Sen får man ju inte glömma att Benjamin sparkade sina förra bandmedlemmar via E-mail så vettetusan om man ska lyssna på hans åsikter riktigt... men, men

Medlem
Skrivet av deep9:

EA och Dice var aldrig intresserade av att göra ett bra spel. Handlar bara om gratisskjuts i samband med den nya filmen.

Kommer hålla lika länge som BF: Hardline.

För folk som fortarande gillar BF/DICE spel vilket är det som spelas? BF4?


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Tröttsamt att skrika som barnungar.

Fakta är ju att det är ett riktigt välpolerat jävla spel jämfört med det mesta vi ser på dag ett, toppkvalité på grafik & ljud. Det som saknas är djupet i spelet, men jag har faktiskt riktigt kul ändå, trots att det är ett väldigt casual-spel.

Jag är väl mer less på att dagens spel aldrig stödjer tools, servers, browsers m.m så man kan bygga communities och köra organiserade matcher osv, allt handlar om matchmaking, men det som de levererar gör de ju riktigt bra, och det borde man kunna se/respektera även om spelet inte faller dig i smaken.

Säga vad man vill men man kan ju knappast anklaga dem för mjölkande ännu.

Medlem

Som jag skrev innan det här spelets släpptes och recensionerna började komma.

Känns som att EA tänkte "Hörrni Dice! Lucasfilm skall släppa en ny Star Wars film efter 10 års väntan! Knåpa fort ihop ett mediokert skitspel och hoppa på hype tåget vetja! Så tjänar vi en massa lättförtjänta miljarder på Star Wars nördar!".

Jag är glad jag inte stödde den här sortens skitspel iallafall. Synd folk inte lyssnade i större utsträckning.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har lagt nästan 25 timmar på battlefront och känner att spelet är bra men det känns som dom stressat fram det för att släppa det till den nya filmen vilket känns fel.. det bästa hade varit om dom väntat ett tag till och släppt spelet med mer maps minst 2 st walker assault maps till iaf.. vad jag samtidigt känner är att spelet kommer bli bättre, och jag tycker fortfarande det kan va riktigt kul o logga in i köra med en polare eller själv och hoppas att DICE släpper free maps till spelet och bra updates med mer content osv, och inte bara låser allt det till folk som köper premium för enligt mig saknar spelet saker även om det är kul och bra men det är min åsikt så klart vill någon ha någon o spela med på pc adda gärna mig på orgin - (Rasmuuss)

Medlem

Har Battlefront någonsin varit Arma 3 utklätt till Star Wars?

Inaktiv

Lågvattenmärke av FZ att släppa "Hat journalistik" som detta som inte medför något konstruktivt förutom att piska upp negativa reaktioner och konflikter bland läsare.
Vuxet och snyggt jobbat FZ verkligen.Den dagen FZ blir spelvärldens Aftonbladet då sticker jag.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Tröttsamt att skrika som barnungar.

Helt rätt. Vad har hänt med gamers? Är folk inte glada att de släpps spel längre? Spelet fungerar stabilt nu, ljudet och grafiken är i världsklass. Finns gott om möjligheter till utbyggnad. Ni tjatar om att Dice bara släpper nutids-shooters och inget annat. Nu fick ni star wars och ni klagar. Hade ni fått ww2 hade ni fan också klagat.

Medlem

Jag har en känsla av att filmen kommer suga ännu mer...... Snälla, SÄG ATT JAG HAR FEL!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Sorligt men sant. Tror man sällan vill erkänna det för sig själv i hopp om att någon gång bli bevisad motsatsen men dagens shooters suger lika mycket som dagens rock och metal.

Ja, nya bra shooters är nog ett minne blott.
När det gäller metal håller jag nog inte helt med, men då lyssnar jag inte på så hemskt många olika band heller.

Inaktiv
Skrivet av employed:
Skrivet av zauii89:

Tröttsamt att skrika som barnungar.

Helt rätt. Vad har hänt med gamers? Är folk inte glada att de släpps spel längre? Spelet fungerar stabilt nu, ljudet och grafiken är i världsklass. Finns gott om möjligheter till utbyggnad. Ni tjatar om att Dice bara släpper nutids-shooters och inget annat. Nu fick ni star wars och ni klagar. Hade ni fått ww2 hade ni fan också klagat.

Jag tror det här är ett problem som mer rör FZ och deras typ av journalistik än spelare överlag.
Man kan ju fråga sig vad en artikel av denna typ ska syfta till.
Hur är det tänkt att läsarna ska reagera?
Svaret är uppenbart. Dom som gillar spelet kommer ställa sig på en sida och dom som ogillar spelet kommer ställa sig på den andra. Konflikter och kontrovers skapas.
Detta är "ful journalistik" som endast syftar till att skapa uppmärksamhet och besökare grundat på svagt innehåll.
Varför kan inte FZ ägna sig åt att släppa 2 eller 3 nyheter per dag istället för 8 eller 10 nyheter?
Varför kan de inte ägna sig mer åt grävande journalistik eller roliga repotage från utvecklare istället för att släppa smörja som detta?

Detta är anledningen att jag släppte en tår då PCgamer gick i graven. Nu är det upp till FZ att hålla flaggan högt, jag sitter bänkad för att se hur det går. Fortsätter FZ med denna typ av skräp journalistik då tackar jag för kaffet och vänder mig till utländska spel journalister.

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av deep9:

EA och Dice var aldrig intresserade av att göra ett bra spel. Handlar bara om gratisskjuts i samband med den nya filmen.

Kommer hålla lika länge som BF: Hardline.

För folk som fortarande gillar BF/DICE spel vilket är det som spelas? BF4?

Project Reality & Forgotten Hope 2.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av zauii89:

Tröttsamt att skrika som barnungar.

Helt rätt. Vad har hänt med gamers? Är folk inte glada att de släpps spel längre? Spelet fungerar stabilt nu, ljudet och grafiken är i världsklass. Finns gott om möjligheter till utbyggnad. Ni tjatar om att Dice bara släpper nutids-shooters och inget annat. Nu fick ni star wars och ni klagar. Hade ni fått ww2 hade ni fan också klagat.

Ja, man skulle nästan kunna tro att det finns olika individer med olika åsikter. Knasigt!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

12
Skriv svar