Kan Escape from Tarkov bli nästa stora survival-spel?
Gillar verkligen loot- och inventory-systemet. Grafiken var det inget fel på heller. Blir nog att hålla ett öga på det här, men jag håller mig på behörigt avstånd från early access-titlar just nu.
Utan att låta som ett fanboy så är de fel att jämnföra mot Rust. Detta är konkurrent till DayZ eller H1Z1.
Ser onekligen snyggt ut, men första känslan är....ett till?
Mig gör det absolut ingenting att det kommer ett till... och åter ett till tills någon verkligen gör ett riktigt bra survival spel med snygg grafik, bra loot/inventory system och oklumpig styrning av din karaktär. Och varken DayZ, H1Z1 eller valfri mod till Arma 3 lever upp till det enligt mig.
Men detta spel ser onekligen ut att vara något.
Utan att låta som ett fanboy så är de fel att jämnföra mot Rust. Detta är konkurrent till DayZ eller H1Z1.
Håller med men det verkar mer gå i STALKER's fotspår även om loot-biten definitivt har influenser från DayZ.
Ett stalker mmo?! Med fungerande motor och smidigt lootsystem?! Ok jag signade upp mig! Varför har jag inte sett detta tidigare?!
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
En smådetalj egentligen, men jag gillar starkt att karaktären springer långsammare än vad man är van vid i FPS-spel. Det känns mycket mer realistiskt på så vis.
Om Escape from Tarkov blir färdigutvecklat blir det väl snarare det första?
Jag är mer pusslad till anledningen varför man är där? varför är man där varför ska man fly? är det bara spelare i spelet?
Kommer där vara ai med? nu är ju visserligen zombies så himla utjatat.
men riktigt läbbiga monster hade aldrig varit fel i ett spel som detta där AI:N faktist är jävligt farlig och inte något hur durr dåligt kodat skit som bara valsar runt och bara finns där.
utan något du är mer rädd för än spelare.
Tänk om något survival spel verkligen kodade bra ai med, monster som typ aliens som verkligen gömmer sig och är tyst, du kan givetvis höra se dom om du sneakar och gör bra ifrån dig.
Men klampar du runt i loot byggnader hur som helst eller skjuter ett skott kan du räkna med en eller 4 dyker upp i full fräs i ventilerna.
Om det blir klart nån gång så kanske det.
Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.
Tror faktiskt inte det, men det verkar vara en bra affärsidé att bara göra ett alpha spel, sälja 100k+ ex så har man sin lyxvilla.
Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.
allt jag har att säga Metro 2033 och last light grabben
Ja, och det var ju inte särskilt mycket, grabben.
Finns det några större survivalspel som har släppts och inte är i alpha/beta osv.? Allvarlig fråga alltså.
Minecraft
Ja du kan ju kalla minecraft survivalspel men helt allvarligt, det bör inte ens få kallas survivalspel för fem öre igentligen.
Ryskt spel? Luktar som bra idéer med medelmåttigt utförande och usel prestanda. Men jag har gladeligen fel, och Escape from Tarkov får gärna vara ett undantag.
Och så är det från Ukraina
Minecraft
Ja du kan ju kalla minecraft survivalspel men helt allvarligt, det bör inte ens få kallas survivalspel för fem öre igentligen.
Varför inte?
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Östeuropeiska spel är ofta genialiska och avancerade men buggiga , metro är dock jävligt bra och stabilt. Annars finns spel som IL2 sturmovik serien, DCS, Rise of Flight, Men of War, Faces of War etc kommer därifrån m.fl. jävligt många bra spel men många lider av mkt buggar, dock är de rätt bra på avancerade simulationer.
Östeuropeiska spel är ofta genialiska och avancerade men buggiga , metro är dock jävligt bra och stabilt. Annars finns spel som IL2 sturmovik serien, DCS, Rise of Flight, Men of War, Faces of War etc kommer därifrån m.fl. jävligt många bra spel men många lider av mkt buggar, dock är de rätt bra på avancerade simulationer.
Glöm inte tjeckien (antar att man kan kalla dom östeuropa) med Arma-serien.