Hög tid att överge gamla Internet Explorer

Medlem

För de som är intresserade jag kan rekommendera att testa Vivaldi. Det är nått som den tidigare skaparen av Opera håller på att snickra på nu. Han drog när Opera gjorde sin remake, bytte till snabbare motor (Blink) och tog bort typ alla features. Vivaldi har massa gottiga features och är snabb. Samt att man slipper sitta i knät på en amerikansk jätte, om man nu har några betänkligheter kring det Det är beta men än så länge är jag jättenöjd

Medlem

Kör för de mesta Chrome, men blir edge till Netflix osv för att få stream i äkta 1080p, vilket ja fortfarande inte förstår att Chrome eller Firefox har :s

Medlem

Jag körde Firefox Nightly i -många- år förut, men bytte till Chrome/Win7 för ca 3 år sedan; primärt för att den är så mycket snabbare i GUI, surfing och WebGL. Det är trist att ge surfhistorik till Google, men det är ungefär 5 siter för min del heh... Jag kör Safari och Chrome ungefär lika mycket på Mac, för Chrome fungerar så bra där också.

Har ni dock sett alla artiklar och Reddits om att Netflix endast kör i 720p i Chrome/Firefox och konstigt nog 1080p i IE? Det är lite lustigt, men jag TROR att det gäller endast under Win8. Är det någon här som vet mer om detta?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ZkilfinG:
Skrivet av BobbanDylan:
Skrivet av Davikar:

Va? Safari på 2:a plats? Jag tror ni måste ha något fel på eran datainsamling... Omröstningen visar dessutom helt andra siffror.
Safari på PC är väl typ en av dom sämsta webbläsarna som finns, strax efter IE. Och så många Mac användare kan det väl inte vara här på FZ?

Min gissning är att iPhone-användarna drar upp siffrorna rejält.

Det tror jag också, men varför köra Safari i iPhone när det finns Chrome som app som är så mycket bättre?

En bättre fråga är nog varför man skulle skaffa en Chrome app när man redan har Safari som funkar problemfritt?

Medlem

Har kört IE sedan slutet av 90-talet och gör det än av gammal vana. Men visst använder jag Chrome ibland också då det finns rätt många sidor som fungerar dåligt eller inte alls i IE.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av ZkilfinG:
Skrivet av BobbanDylan:
Skrivet av Davikar:

Va? Safari på 2:a plats? Jag tror ni måste ha något fel på eran datainsamling... Omröstningen visar dessutom helt andra siffror.
Safari på PC är väl typ en av dom sämsta webbläsarna som finns, strax efter IE. Och så många Mac användare kan det väl inte vara här på FZ?

Min gissning är att iPhone-användarna drar upp siffrorna rejält.

Det tror jag också, men varför köra Safari i iPhone när det finns Chrome som app som är så mycket bättre?

Hade Mac förut och fann ingen anledning att byta till Chrome. Safari är en enormt välutvecklad webläsare, använder den alltid på paddan. På datorn är det dock Chrome som gäller.

Safari är en enormt dåligt utvecklad webbläsare, kallas för den nya i.e.


signatur

IDKFA

Medlem

Sitter med Explorer. Tycker inte den är så dålig..visst den kan hänga sig nån gång i veckan men startar snabbt upp sidorna man hade uppe igen. Det är väl av gammal vana jag använder Explorer. Känns jobbigt att lära sig en ny webbläsare..Men byter väl kanske när jag byter operativsystem till Win 10

Medlem

Jag kör Chrome sedan den var i beta men faktum är att inte den heller längre känns alls så snabb och fräsch som den gjorde när den var ny.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av ZkilfinG:
Skrivet av BobbanDylan:
Skrivet av Davikar:

Va? Safari på 2:a plats? Jag tror ni måste ha något fel på eran datainsamling... Omröstningen visar dessutom helt andra siffror.
Safari på PC är väl typ en av dom sämsta webbläsarna som finns, strax efter IE. Och så många Mac användare kan det väl inte vara här på FZ?

Min gissning är att iPhone-användarna drar upp siffrorna rejält.

Det tror jag också, men varför köra Safari i iPhone när det finns Chrome som app som är så mycket bättre?

En bättre fråga är nog varför man skulle skaffa en Chrome app när man redan har Safari som funkar problemfritt?

+1


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Vid begynnelsen.. Eller runt -97 då var det Netscape som gällde. Det höll i sig i många år! Sen testade jag Opera. För att slutligen vara Firefox trogen! Det må sluka en del minne.. Det har haft tider av instabilitet.. Men så jäkla vanetrogen man är.

Enda tillfället jag smutsar ner datorn med Edge är när jag vill kolla på Netflix i fullhd.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Övergav FF för Chrome när det led som mest av minnesproblem för några år sedan. Övergav Chrome sedan för FF igen när problemet bara vart värre och värre i Chrome också.

Numera kör jag PaleMoon istället som levererar samt Firefox som backup.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Jag har använt Chrome i åratal, men det funkar inte bra med FZ av någon anledning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar