50 härliga minuter från Dragon's Dogma till PC
Väldigt bra spel, rekommenderar starkt.
Lite tråkigt att spelet har blivit läckt då en potentiell uppföljare för PC beror på hur bra det säljer nu, hoppas bara på att folk som piratkopierar spelet och gillar vad de ser faktiskt köper spelet, inte direkt så att det är dyrt i jämförelse med vad man får
Väldigt bra spel, rekommenderar starkt.
Lite tråkigt att spelet har blivit läckt då en potentiell uppföljare för PC beror på hur bra det säljer nu, hoppas bara på att folk som piratkopierar spelet och gillar vad de ser faktiskt köper spelet, inte direkt så att det är dyrt i jämförelse med vad man får
Ah just ja, det har jag också hört.
Men det är 30 euro med alla gamla DLC, det tror jag nog folk kan orka punga ut om de gillar det. Annars finns det väl sales.
Hmm har både första releasen och dark arisen till ps3 så väntar lite med att bestämma om det är värt att punga ut en tredje gång. Är ju ett väldigt bra spel men hade gärna sett något mer än ännu en rerelease, helt klart värt om man inte spelat spelet innan.
Har också tänkt i de spåren. För mig är det nog
- Mina flesta vänner är på PC. Om nån av dem börjar spela så kan man låna ut varandras pawns till varandra
- Community Hub (eller ja, easy access till vilken internet-community som helst)
- Kanske moddar.
60 fps bryr mig inte så mycket om, men det är där. Sen ägde jag aldrig Dark Arisen, så det är ju förstås en extra morot för mig
Fan vad fult och "konsolligt" det ser ut med vändningarna i spelet. Alltså när karaktären vänder på sig. Animationerna i sig är liksom ganska flytande och långsamma, men när snubben ändrar riktning teleporterar han sig in i nästa väderstreck... Har jättesvårt för sånt i spel som varar mer än ett par timmar tyvärr.
Dragons Dogma: Dark Arisen var rätt så OK. Men jag är glad till viss del att spelet blev läckt och att jag kunde pirata spelet innan jag köpte det då jag inte kommer spela vidare på det.
En del kompisar verkar gilla spelet och rekommenderar det, men själv passar jag nog på det den här gången.
Som vanligt förstår jag inte meningen med att släppa videoklipp på nästan en timmes (!) gameplay för ett kommande spel.
Det är inte utvecklaren som släppt detta klippet utan nån som piratat det och filmat då han spelar.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Dragons dogma är ju bara ett lättare darksouls som är "open world" varför inte spela igenom dark souls igen i stället ?
Du har inte spelat det här spelet. Det är uppenbart. Hur vet jag detta då? Eftersom spelet inte är likt Dark Souls och enbart en person som inte har spelat båda spelen skulle få för sig att göra den jämförelsen.
Edit: Du har kanske inte ens spelat någon av dem nu vid eftertanke. Dragon's Dogma är ett open world RPG oavsett hur du vrider och vänder på det, ergo varför dina citationstecken visar hur du aldrig spelat det - och Dark Souls är också ett open-world spel även om det är mer fokuserat och inte har en enda fyrkant att springa runt i. Du kan fortfarande klara 100% av spelet utan en enda laddningsskärm när du väl börjat, och hela världen är ihopkopplad i mer än linjära korridorer. Det är inte linjärt överhuvudtaget så som ett FPS är tex.
Dragons dogma är ju bara ett lättare darksouls som är "open world" varför inte spela igenom dark souls igen i stället ?
Du har inte spelat det här spelet. Det är uppenbart. Hur vet jag detta då? Eftersom spelet inte är likt Dark Souls och enbart en person som inte har spelat båda spelen skulle få för sig att göra den jämförelsen.
Edit: Du har kanske inte ens spelat någon av dem nu vid eftertanke. Dragon's Dogma är ett open world RPG oavsett hur du vrider och vänder på det, ergo varför dina citationstecken visar hur du aldrig spelat det - och Dark Souls är också ett open-world spel även om det är mer fokuserat och inte har en enda fyrkant att springa runt i. Du kan fortfarande klara 100% av spelet utan en enda laddningsskärm när du väl börjat, och hela världen är ihopkopplad i mer än linjära korridorer. Det är inte linjärt överhuvudtaget så som ett FPS är tex.
Nope, bara sett folk som spelat det på twitch, darksouls däremot har jag lirat skulle dock inte kalla det open world lika lite som zelda är open world..
Dragons dogma är ju bara ett lättare darksouls som är "open world" varför inte spela igenom dark souls igen i stället ?
Du har inte spelat det här spelet. Det är uppenbart. Hur vet jag detta då? Eftersom spelet inte är likt Dark Souls och enbart en person som inte har spelat båda spelen skulle få för sig att göra den jämförelsen.
Edit: Du har kanske inte ens spelat någon av dem nu vid eftertanke. Dragon's Dogma är ett open world RPG oavsett hur du vrider och vänder på det, ergo varför dina citationstecken visar hur du aldrig spelat det - och Dark Souls är också ett open-world spel även om det är mer fokuserat och inte har en enda fyrkant att springa runt i. Du kan fortfarande klara 100% av spelet utan en enda laddningsskärm när du väl börjat, och hela världen är ihopkopplad i mer än linjära korridorer. Det är inte linjärt överhuvudtaget så som ett FPS är tex.
Nope, bara sett folk som spelat det på twitch, darksouls däremot har jag lirat skulle dock inte kalla det open world lika lite som zelda är open world..
Det var väldigt uppenbart att du aldrig spelat det. Ingen som någonsin har gjort det skulle ens överväga att göra din jämförelse. De är precis lika lika varandra som Skyrim är likt Final Fantasy. Det är båda två RPGs, men där tar likheterna slut.
Det är open world per definition. Det uppfyller alla kriterier förrutom att vara proppfullt med mmo-style side-quests överallt.
Dragons dogma är ju bara ett lättare darksouls som är "open world" varför inte spela igenom dark souls igen i stället ?
Du har inte spelat det här spelet. Det är uppenbart. Hur vet jag detta då? Eftersom spelet inte är likt Dark Souls och enbart en person som inte har spelat båda spelen skulle få för sig att göra den jämförelsen.
Edit: Du har kanske inte ens spelat någon av dem nu vid eftertanke. Dragon's Dogma är ett open world RPG oavsett hur du vrider och vänder på det, ergo varför dina citationstecken visar hur du aldrig spelat det - och Dark Souls är också ett open-world spel även om det är mer fokuserat och inte har en enda fyrkant att springa runt i. Du kan fortfarande klara 100% av spelet utan en enda laddningsskärm när du väl börjat, och hela världen är ihopkopplad i mer än linjära korridorer. Det är inte linjärt överhuvudtaget så som ett FPS är tex.
Nope, bara sett folk som spelat det på twitch, darksouls däremot har jag lirat skulle dock inte kalla det open world lika lite som zelda är open world..
Det var väldigt uppenbart att du aldrig spelat det. Ingen som någonsin har gjort det skulle ens överväga att göra din jämförelse. De är precis lika lika varandra som Skyrim är likt Final Fantasy. Det är båda två RPGs, men där tar likheterna slut.
Det är open world per definition. Det uppfyller alla kriterier förrutom att vara proppfullt med mmo-style side-quests överallt.
Jag har spelat alla Souls spel och DD: DA och gör ändå den jämförelsen. Jag brukar dock säga att det liknar Dark Souls + Dragon Age.
Dragons dogma är ju bara ett lättare darksouls som är "open world" varför inte spela igenom dark souls igen i stället ?
Du har inte spelat det här spelet. Det är uppenbart. Hur vet jag detta då? Eftersom spelet inte är likt Dark Souls och enbart en person som inte har spelat båda spelen skulle få för sig att göra den jämförelsen.
Edit: Du har kanske inte ens spelat någon av dem nu vid eftertanke. Dragon's Dogma är ett open world RPG oavsett hur du vrider och vänder på det, ergo varför dina citationstecken visar hur du aldrig spelat det - och Dark Souls är också ett open-world spel även om det är mer fokuserat och inte har en enda fyrkant att springa runt i. Du kan fortfarande klara 100% av spelet utan en enda laddningsskärm när du väl börjat, och hela världen är ihopkopplad i mer än linjära korridorer. Det är inte linjärt överhuvudtaget så som ett FPS är tex.
Nope, bara sett folk som spelat det på twitch, darksouls däremot har jag lirat skulle dock inte kalla det open world lika lite som zelda är open world..
Det var väldigt uppenbart att du aldrig spelat det. Ingen som någonsin har gjort det skulle ens överväga att göra din jämförelse. De är precis lika lika varandra som Skyrim är likt Final Fantasy. Det är båda två RPGs, men där tar likheterna slut.
Det är open world per definition. Det uppfyller alla kriterier förrutom att vara proppfullt med mmo-style side-quests överallt.
Jag har spelat alla Souls spel och DD: DA och gör ändå den jämförelsen. Jag brukar dock säga att det liknar Dark Souls + Dragon Age.
... Dragon age? Va? Jo okej, det har väl små likheter med Inquisition, men samtliga likheter som dras upp här är intrinsikala till open-world RPGs med action-driven combat i fantasy setting. Det är bokstavligt talat det enda som binder ihop dessa spelen. De är helt annorlunda när du väl faktiskt tittar på vad det är spelen i fråga gör.
Dragons dogma är ju bara ett lättare darksouls som är "open world" varför inte spela igenom dark souls igen i stället ?
Du har inte spelat det här spelet. Det är uppenbart. Hur vet jag detta då? Eftersom spelet inte är likt Dark Souls och enbart en person som inte har spelat båda spelen skulle få för sig att göra den jämförelsen.
Edit: Du har kanske inte ens spelat någon av dem nu vid eftertanke. Dragon's Dogma är ett open world RPG oavsett hur du vrider och vänder på det, ergo varför dina citationstecken visar hur du aldrig spelat det - och Dark Souls är också ett open-world spel även om det är mer fokuserat och inte har en enda fyrkant att springa runt i. Du kan fortfarande klara 100% av spelet utan en enda laddningsskärm när du väl börjat, och hela världen är ihopkopplad i mer än linjära korridorer. Det är inte linjärt överhuvudtaget så som ett FPS är tex.
Nope, bara sett folk som spelat det på twitch, darksouls däremot har jag lirat skulle dock inte kalla det open world lika lite som zelda är open world..
Det var väldigt uppenbart att du aldrig spelat det. Ingen som någonsin har gjort det skulle ens överväga att göra din jämförelse. De är precis lika lika varandra som Skyrim är likt Final Fantasy. Det är båda två RPGs, men där tar likheterna slut.
Det är open world per definition. Det uppfyller alla kriterier förrutom att vara proppfullt med mmo-style side-quests överallt.
Jag har spelat alla Souls spel och DD: DA och gör ändå den jämförelsen. Jag brukar dock säga att det liknar Dark Souls + Dragon Age.
... Dragon age? Va? Jo okej, det har väl små likheter med Inquisition, men samtliga likheter som dras upp här är intrinsikala till open-world RPGs med action-driven combat i fantasy setting. Det är bokstavligt talat det enda som binder ihop dessa spelen. De är helt annorlunda när du väl faktiskt tittar på vad det är spelen i fråga gör.
Du har 3 followers (pawns), quests, open world, real-time action, magi, drakar, medeltida rustningar, medeltida vapen och du kan hoppa(!!!!).
Kombinera det med Dark Souls så får du ett spel som liknar Dragon's Dogma.
Sen liknar även de olika typerna av klasser de som du hittar i Dragon's Dogma ^^
Dragons dogma är ju bara ett lättare darksouls som är "open world" varför inte spela igenom dark souls igen i stället ?
Du har inte spelat det här spelet. Det är uppenbart. Hur vet jag detta då? Eftersom spelet inte är likt Dark Souls och enbart en person som inte har spelat båda spelen skulle få för sig att göra den jämförelsen.
Edit: Du har kanske inte ens spelat någon av dem nu vid eftertanke. Dragon's Dogma är ett open world RPG oavsett hur du vrider och vänder på det, ergo varför dina citationstecken visar hur du aldrig spelat det - och Dark Souls är också ett open-world spel även om det är mer fokuserat och inte har en enda fyrkant att springa runt i. Du kan fortfarande klara 100% av spelet utan en enda laddningsskärm när du väl börjat, och hela världen är ihopkopplad i mer än linjära korridorer. Det är inte linjärt överhuvudtaget så som ett FPS är tex.
Nope, bara sett folk som spelat det på twitch, darksouls däremot har jag lirat skulle dock inte kalla det open world lika lite som zelda är open world..
Det var väldigt uppenbart att du aldrig spelat det. Ingen som någonsin har gjort det skulle ens överväga att göra din jämförelse. De är precis lika lika varandra som Skyrim är likt Final Fantasy. Det är båda två RPGs, men där tar likheterna slut.
Det är open world per definition. Det uppfyller alla kriterier förrutom att vara proppfullt med mmo-style side-quests överallt.
Jag har spelat alla Souls spel och DD: DA och gör ändå den jämförelsen. Jag brukar dock säga att det liknar Dark Souls + Dragon Age.
... Dragon age? Va? Jo okej, det har väl små likheter med Inquisition, men samtliga likheter som dras upp här är intrinsikala till open-world RPGs med action-driven combat i fantasy setting. Det är bokstavligt talat det enda som binder ihop dessa spelen. De är helt annorlunda när du väl faktiskt tittar på vad det är spelen i fråga gör.
Du har 3 followers (pawns), quests, open world, real-time action, magi, drakar, medeltida rustningar, medeltida vapen och du kan hoppa(!!!!).
Kombinera det med Dark Souls så får du ett spel som liknar Dragon's Dogma.
Sen liknar även de olika typerna av klasser de som du hittar i Dragon's Dogma ^^
Haha va? Är du allvarlig? Det där var inte speciellt genomtänkt. Dina "pawns" är långt ifrån samma sak som companions i Dragon Age i att de inte är karaktärer till att börja med utan bara är själlösa NPCs som existerar för att du använder dem som ett combat pet, till skiillnad från ett party baserat spel där du har kontroll över alla karaktärer och alla karaktärer har signifikans;
och i övrigt så har du nyss beskrivit vartenda open-world fantasy RPG, så min poäng har bevisats återigen. Det enda du faktiskt säger är att dessa spel tillhör samma generella genre, och det finns inte ett enda exempel du listat som faktiskt är säreget till något av dessa spel som står ut från andra spel i samma genre. Du listade uteslutet karaktärsdrag av genren. Det gör inte att de är det minsta lilla jämförbara eftersom det inte betyder ett skit att de tillhör samma genre om ens avsikt är att koppla ihop dessa titlar på anant sätt än bara genren.
För övrigt är det lustigt att du drar upp combat-systemet och klass-systemen, eftersom det är där som de tre spelen skiljer sig från varandra som mest. Du har uppenbarligen inte spelat alla dessa titlar nyligen, eftersom klass systemen är HELT annorlunda från varandra. Dragon Age har ett stereotypiskt system för klasser, Dark Souls har inga klasser alls, och Dragon's Dogma byter du klasser hela tiden på liknande sätt som Job systemen i vissa final fantasy.
Combat då? Ännu mer olika från varandra på alla sätt och vis. Det här är bokstavligt talat samma sak som att jämföra CS:GO med Battlefield bara för att båda två är multiplayer first person shooters där du använder tunga vapen för att skjuta andra spelare. Det tillhör genren. Det gör inte att dessa spel är lika varandra förrutom att de har samma grund i fundamentet bakom speldesignen.
Till och med TB gör jämförelser med Darksouls
Nää det kan man inte påstå, inte mer än att han nämner att båda är western style RPG's från japanska utveklare. Det han Jämför är Darksouls PC port med Dragons Dogma's PC port
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Till och med TB gör jämförelser med Darksouls
Nää det kan man inte påstå, inte mer än att han nämner att båda är western style RPG's från japanska utveklare. Det han Jämför är Darksouls PC port med Dragons Dogma's PC port
Vilket inte är konstigt, med tanke på att det är de enda likheterna mellan spelen. Det bara kommit ett spel som försökt göra liknande saker som Souls och Bloodborne, och det är Lords of the Fallen.
Till och med TB gör jämförelser med Darksouls
Nää det kan man inte påstå, inte mer än att han nämner att båda är western style RPG's från japanska utveklare. Det han Jämför är Darksouls PC port med Dragons Dogma's PC port
Vilket inte är konstigt, med tanke på att det är de enda likheterna mellan spelen. Det bara kommit ett spel som försökt göra liknande saker som Souls och Bloodborne, och det är Lords of the Fallen.
Uch snälla nämn inte det skit spelet, ett av de sämsta spelen som släpptes 2014 "pukeemote"
Till och med TB gör jämförelser med Darksouls
Nää det kan man inte påstå, inte mer än att han nämner att båda är western style RPG's från japanska utveklare. Det han Jämför är Darksouls PC port med Dragons Dogma's PC port
Vilket inte är konstigt, med tanke på att det är de enda likheterna mellan spelen. Det bara kommit ett spel som försökt göra liknande saker som Souls och Bloodborne, och det är Lords of the Fallen.